Wolf
to chyba jeden z łatwiejszych swapów
tylko który silnik wybrac oczywiscie pod turbo ??
w z2 nie mam juz 2 sondy za katem
jakie koszty czeby nie wkopac sie na mine czy uklad korbowortłokowy bedze pasowal z d16?? do d14 bo rózni sie tylko skokiem tłoka, bloki podobno sa identyczne...
Zyzy widze ze probojesz podobnie jak ja
bloki nie sa identyczne, bo d14z2 jest nizszy. (?)
Ty masz wrzucony stuff do siebie od d15b2 i sam wiesz doskonale, ze bez 3 uszczelek bys sobie podbijal zawory tlokiem.
DOMYSLAM SIE. ze D16 wal ma duzo wieksze wykorbienie, nizsze osadzenie sworznia tlokowego i pewnie podobna dlugosc korby
skok tloka d16z6 - 90mm
skok tloka d14z2 - 79mm
jestem prawie pewny ze za to odpowiada wysokosc osadzenia czopa korbowego na wale.
ciekaw jestem jak srednica czopu wału korbowego na korbie i fi tulei tlokowej na korbie d16z6 i jakie ma wymiary)
jakby ktos mial rozebrane to moglby odrazu podac te wymiary i rozwiac pewne watpliwosci
apropos glowic:
do d14z2 idzie zaaplikowac glowice od:
d15z1
d15z3
d15z6
d16z6
d16z7
d16z9
d16a6
d16y2
d16y5
(* po prostu uszczelka pasuje i z czego sie orientuje wszystkie w/w sa SOHC, a nalezy w sumie wybrac ta ktora ma najwieksze zawory wydechowe i dolotowe i najlepiej podeszla by pod turbo, bo w glowicy d14z2 nawet nie ma miejsca na rozwiercenie gniazd zaworowych )
mam nadzieje ze pomoglem
a jak to jest z tymi obd X jakie ja mam a akie maja inne bo to chyba dosc istotne przy swapie
wiec co wsadzic kompletne i z czego zeby sie nie na meczyć
czy d17 z cvc '01 wejdze bez problemów
[ Dodano: 2005-07-05, 13:42 ]
Albo przekładasz wiązke z OBD1 albo puszczasz 2 kabelki od VTEC`a.
d14z2 to obd2
D16Z6 to OBD1 jak wszytkie od 92 do końca 95 roku.
http://honda-tech.com/zerothread?id=1061641http://honda-tech.com/zerothread?id=1175284http://honda-tech.com/zerothread?id=1010281d14 stock manifold is exactly like the USDM D16Y7 one.tyle co znalazlem na honda-tech.com. wiecej nic nie ma na temat D14 (no jeszcze sie chwala dwoma instalacjami turbo, ale nic ciekawego tam nie ma)
Skrzynie w D-Series są wymienne. Swobodnie można zaaplikować skrzynke S20(D16Z6), która ma krótsze przełożenia od S40(D14Z2).
a co wtedy ze sprzeglem??
docisk kolo zamachowe i tarcza sprzegla??
czy sa wymienne rowniez same tryby ? mozna zrobic mala hybryde?
d14z2 to obd2 Przejdz na obd1.
ok ale który silnik zeby było dobrze i bez zbednych kombinacji
D16Z6 jest najłatwiej dostępny.
skrzynia s20 na bank pasuej do 6g nic nie trzbea przerabiac. Tryby sa wymienen ale to chyab szkoda roboty , pozatym jak sie bawic w wymienianie to najlepiej wziaz 3 i 4 z A9 bo jest najkrótrza. Pozatym wydaje mi sie ze do turbo to chyab kiepski pomysl takie skracanie skrzyni no ale sie moze nie znam...
Radze ostroznosc z poslugiwaniem sie symbolem skrzyni (S20, S40). S20 moze oznaczona byc zarowno skrzynia od D15B8 jak i D16Z6, a jak zapewne wszyscy wiedza, skrzynia od D15B8 jest dluga jak murzynska pala i zabija osiagi.
ja mam skrzynie S20 w d13b2 seryjnie
To super fajnie, ale masz inne przełożenia. Pozatym S20 występowało jeszcze w 1.5. Liczy się dalszy numer skrzynki.
ma bardzo podobna do twojej i mojej
1,2,3 ma takie same
4 i 5 ma ciut dluzsze
za to final drive w zaleznosci od tego, który to rok ma albo taki sam, albo najzajebistrzy z D serii czyli 4,437
mam z 95 roku autko wiec to chyba ta najladniejsza skrzynia kiedys tak slyszalem
male OT: lio wytlumacz mi co z tym 4.437 jak to odbierac ?:D
Jest to przełożenie główne, a w skrócie to im wyższa liczba tym krótsza skrzynia.
dla porównania
Integra 4,785
civic VTI 4,266
jakby do tej skrzyni od 1.3 wsadzic biegi 2,3,4 od D16A9 to bylby to najlepszy frankenstein (tylko chyba skok z 4 na 5 bylby jakis drastycznie zamulajacy, tak mi sie wydaje)
najlepsza kombinacja to byłaby skrzynia z D16Z5/A9 i final + 5 bieg z D13 MY95
lepiej budowac na skrzyni DOHC bo jest mocniejsza, ma grubsze półosie, itd.- ale to tylko 4gen.
do nowszych pewnie najlepiej zaczynac na skrzyni z D16Z6 (sprzęgło hydro)
są też skrzynie od D16A9 ze sprzęgłem hydro (mało ale są)
początki 5gen, miały takie silniki (ma Pati)
no dobra, juz chyba wszyscy wiedzą, że mam D16A9. poza tym, że jest to DOHC, to większość pierdół jest adekwatna do roczników 92-95, czyli: wiązka obd1, sprzęgło na hydraulice, map sensor na górze przepustnicy i tak dalej.
swoją drogą podejrzewam, że skrzynia u mnie może być b.zbliżona do skrzyni z D16Z6.
Gdziestam czytalem ze przelozenia byly takie same jak w reszcie a9.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl