ďťż

Wolf

auto civic 93r. Vgen HB.
silnik : D16Z6
planowne 0,5 bara na turbinie /najprawdopodobniej na T3 gareta/

-jaki kolektror[pod turbo:-) polecacie -> myslałem o OBX'ie ale po przeczytaniu kilku for chyba jednak zrezygnuje , nie słyszałem o nim ani jednej pozytywnej opini . zostaja nam inne aftermarkety tansze 130-240$ , firmowe droższe kolektory /ale czy warto/ lub robiony na zamowienie /ok ale u kogo zrobic ?????

Edit: czy kolektory OBX'a sa naprawde takei shit'owe ?



obx to ta sama półka co SSAutoChrome jeśli chodzi o trwałóśc klektorów.
ja bym polecił zrobić coś customowo, albo kupić od Adameza - on ma kolektor z D15 z przejścióką na T3.
czytam setupy pod turbo /na ckpl itd/ przeważnie kazdy dorabiany kolektor jest przez M. Grabowskiego -> tędy droga ? jaki jest mniej wiecej koszt ?

ps: co customowego polecasz ?!

M.Grabowskego. chyba ze chcesz targać coś zza oceanu.
najlepiej jest podstawic fure i mając turbo w ręku kombinować ulokowanie w komorze silnika.


zza oceanu nie ma problemu -> mam kolege co mi sle czesci tylko ze jest tego tyle /wybor jak holera/ ze nie mam zabardzo pomysłu na co sie zdecydowac
Kup zwykły kolektor od Civica USA HF taki sam kolektor ma również civic 5gen eco vtec z tego co udało mi sie dostrzec

http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW



i zrob sobie przejscie na turbo które potrzebujesz podobno sie sprawdza a koszt nie wiem 200 zł ?
jak chcesz cos zza oceanu to polecam lovefab. drogo ale solidnie.
a to przedstawione przez Japońca to wlasnie ma na sprzedaż Adamez.
http://www.lovefab.com/06...ng&primary_id=3

powyżej link ceny fakt masakryczne ale produkty dobre .
Pytanie ile planujesz mocy 200 koni ? 300 ? 400 ?

Produkty OBX i ich jakość hmmm dużo sie pisalo o wałkach OBX i miały nienajlepszą opinie
Co do samych kolektorów kiedyś mnie zastanawiało czym może roznic się taka podróba zrobiona z takiej samej stali tak samo mechanicznie cieta i tak samo mechanicznie spawana lub recznie od np produktów markowych zrobionych i spawanych takimi samymi metodami i zrobionych z tych samych materiałów . Sądze ze jesli chodzi o auto ktore bedzie miało 200 koni nawet taki OBX sie sprawdzi , sprawdzają sie też własnie te seryjne żeliwne z HF na homemadeturbo i turbo D stosują je z powodzeniem a są nieporównywalnie tansze do produktów markowych tyle że stopień lansu jest mniejszy. Oczywiscie przy wiekszych mocach naturalnym jest używanie wysokiej klasy produktów sprawdzonych i wielokrotnie testowanych jak np lovefab.
material jest taki sam (moze ciensza blacha) a spawanie jest o wiele gorsze. dlatego pękają.
Ja kolektor zleciłem do zrobienia gościowi który spawa kwasówkę, dostarczyłem kolanka, rurkę i flansze. Ale operacja nie wyszła tanio, w sumie ok 600 - 650 pln.

Tak wygląda:


Inne rozwiązanie to kolektor z Civica vtec-e + przejściówka, tańsze rozwiązanie bo 300 pln ale czasem trzeba przerabiac wastegate - zalezy jakie T3 bedziesz mial. Tak jak wspomnial Pati mam taki zestaw na sprzedaz.



Kolektorów OBX nie polecam bo mają kiepską reputację, nagminnie pękają.
moze cos takiego


SpoolinPerformance; kosztuje 295 shipped
-raczej opcje sa trzy albo cos ala homemade lub cos z pozycji Bobasa / lub aftermarke ebAY . . . nP :
:
.
czy taki -> obx/ssach nie beidz elepszy od seri przerabianej ? spawy na wstępie mozna poprawić , taki kolektor beidz mnie kosztował mniej niz przerobienie seryjnego ....

CZy ktokolwiek w polsce stosował aftermarketowe kolektory pod Turbo ???????????

-ps:co do mocy auta w D16Z6 planowane jest dmuchniecie 0.5bara ile z tego wyjdize sie okaze

Na poziomie doładowania 0,5 bara nie widzę potrzeby stosowania tych ze zdjęć, one sprawdzają się przy wyższych mocach, twoim priorytetem jest wytrzymałość (szczególnie na polskich dziurach). Można dodatkowo obspawać taki kolektor, dorobić wsporniki i próbować, są ludzie którym się udało i jeżdżą na takich ale jest też cała armia niezadowolonych. Słyszałem że pękanie to skutek różnych materiałów stosowanych do rur i flansz - inaczej pracują po rozgrzaniu i po kilkudziesięciach cyklach poddają się. Chyba hcc jeździ na takim, spytaj go.
te kolektory pękają. nie warto moim zdaniem ich brać. co więcej - nie myśl o kupowaniu od nich turbosprężarki...
to co podał bobas, to cena jest w dularach
zrob taki homemade jak Adamez albo kup od niego ten z e-vtec.
Pati pochwal sie swoim
moim kolektorem? prosz...:

design nie pierwyj sort, ale działa. moze jakby wyjscia z 1 i 4 cylindra byly bardziej do dolu byloby lepiej.
z drugiej strony, taki wzór też świetnie działa, a w wykonaniu nie jest skomplikowany

moje ulubione kolektory :d

obok LoveFab to jedne z najlepszych.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl