ďťż

Wolf

Witam,

skompletowałem sobie prawie wszystko do przerobienia swojego wyczynowego D15B2 na wtrysk wielopunktowy. Brakuje mi jedynie aparatu zapłonowego. Od mojego aparatu różni się tym, że posiada czujnik identyfikujący pierwszy cylinder. Ponieważ aparat to koszt ok. 400 PLN, a ja jestem druciarzem, wymyśliłem, żeby założyć wszystko co mam i zestawić to ze swoim aparatem.

W związku z powyższym rodzą się następujące pytania:
- czy w ogóle da się odpalić i jeździć bez czujnika pierwszego cylindra?
- czy jeśli tak, to będzie jeździło jak kupa?
- czy mogę coś w ten sposób zepsuć?

Lub inaczej: jak zachowuje się ECU (PM6), gdy padnie ten czujnik? Czy silnik będzie działał


a nie dopasujesz innego aparatu?? jesli obd0 to moge uzyczyc podstawy swojego poprzedniego aparatu
Tak, OBD0. Chodzi tylko o ten czujnik, reszta jest taka sama.
Myślisz, że da się coś wyrzeźbić? Kurczę, bo jeśli masz aparat od B-serii (DOHC), to ten czujnik jest chyba na drugim wałku, a nie w aparacie

Już wiem, że można tak w ogóle jeździć (bez czujnika). Jednak nie wiem, czy to w jakiś sposób wpływa na pracę silnika.

W ogóle to sens istnienia tego czujnika jest dla mnie mocno wątpliwy w silniku SOHC, skoro wszystkie czujniki dają impulsy na podstawie pozycji jednego wałka. Wychodzi na to, że to nie żadne czujniki tylko układy dzielące częstotliowość, am I right?

Tak, OBD0. Chodzi tylko o ten czujnik, reszta jest taka sama.
Myślisz, że da się coś wyrzeźbić? Kurczę, bo jeśli masz aparat od B-serii (DOHC), to ten czujnik jest chyba na drugim wałku, a nie w aparacie


tego nie wiem trzeba by sprobowac, aparat lezy w piwnicy


No jeśli to jest ten aparat od B18 to on niestety nie będzie miał tego czujnika. W każdym razie dzięki
Silnik będzie chodził na wolnych obrotach normalnie.
Po przekroczeniu ~ 1500obr wyskoczy Ci check i wtedy będzie już kupa: szarpanie prychanie itd.
Jeżeli nie masz czujnika, to uderz do Paulo na www.civic4g.pl ostatnio mi pisał że ma aparat z D16A9 z padniętym łożyskiem, więc może sprzeda go w cenie złomu.

Pozdrawiam.
Aparat z D16A9 nie ma tego czujnika.

To musi być z D16A6/Z2 (TD-02U lub TD-18U) albo jakiegoś innego SOHC na wtrysku. Najchętniej bym kupił właśnie taki do remontu, ale to dość deficytowy towar.
No to w takim razie nie wiem, ale jak miałem u siebie zaśniedziałą wtyczkę w aparacie zapłonowym to wywaliło mi błąd czujnika pierwszego cylindra...
Hmm, mogę się mylić w sumie
To jaki czujnik jest montowany na drugim wałku w DOHC?
Na wałku ssącym czujnik pierwszego cylindra, na wydechowym jest GMP.
Pytanie tylko czy czujniki pierwszego cylindra w DOHC i SOHC są takie same?
Jesteś pewien?

Znaczy się w SOHC (wg. serwisówki) to jest to jeden czujnik w ogóle
"TDC/CRANK/CYL sensor" z trzema wyjściami.

Wg. serwisówki w DOHC na wałku wydechowym jest czujnik CYL. A na ssącym jest TDC/CRANK, taki w jak w D15B2.

Jesteś pewien?

Znaczy się w SOHC (wg. serwisówki) to jest to jeden czujnik w ogóle
"TDC/CRANK/CYL sensor" z trzema wyjściami.

Wg. serwisówki w DOHC na wałku wydechowym jest czujnik CYL. A na ssącym jest TDC/CRANK, taki w jak w D15B2.


w ktorym miejscu ma byc ten czujnik?? bo na drugim walku nie mam zadnego czujnika tylko zaslepke!!
To co napisałem, to się tyczy D-serii DOHC.
Myślałem że w B jest tak samo

D16A9:



B16A1:



Czyli w B16 w miejscu pokazanym strzałka jest zaślepka, tak?
tak jest zaslepka i nie ma czujnika - jest wewnatrz aparatu - w b18a1 jest tak samo
Mi w VTi wyskakuje po rozgrzaniu się silnika błąd czujnika położenia pierwszego cilindra, ale żadnych negatywnych objawów nie ma, VTEC się włącza, wszystko chodzi jak należy
Dobra, rozwiązałem swój problem kupując jednak odpowiedni aparat
Ma on jednak uszkodzoną cewkę. Czy trudna jest wymiana cewki? (planuję włożyć cewkę ze swojego aparatu). Czy mogę to zrobić sam czy lepiej to komuś oddać?
Wymiana cewki zajmuje jakieś 10min, nie ma z tym problemu.
No to bardzo mnie to cieszy.
Nie chcę już nowego tematu zaczynać, ale człowiek od którego kupiłem aparat napisał:

"Silnik pracuje na nim normalnie, tylko podczas jazdy w granicach 2600 obr/min czuć leciutkie przerwanie tak jak by drgniecie trwa to dosłownie momet nie całe pół sekundy."

Czy to są objawy uszkodzonej cewki? Czy może coś innego?
Chciałbym naprawić ten aparat zanim go założę, dlatego pytam.
lub moduł - kwestia, czy na obrotomierzu widać wahnięcie bo z modułu idą impulsy na obrotomierz
Odpowiem na swoje pierwsze pytanie - w SOHC można jeździć bez czujnika pierwszego cylindra. CEL się świeci, ale auto zasuwa normalnie.
U mnie B16 tez się zapala "check" a VTEC się załącza i odcina tak jak bez błędu czujnika pierwszego cylindra
no i u mnie w poprzednim aucie jezdzil caly swój zywot pod moja noga z tym bledem i bylo raczej OK. Potem Peter to ogarnal
no nie zgodze sie ze bez czujnika jezdzi dobrze.
robilem minime d15b2 na b7 w civic EG4 i po zalozeniu aparatu bez czujnika silnik sie wkrecal jak zolw i nie mial wogule mocy. nie mowiac juz ze nie przekraczal 4 tys obr/min
po zalozeniu czujnika do starego aparatu wszystko zaczelo pracowac jak nalezy.
byl jeszcze drugi problem. trzebabylo mocowanie aparatu rozpilowac bo nie szlo ustawic zaplonu i trzebabylo bardziej aparat obrocic w lewo.
Moje auto to OBD-0, i u mnie bez czujnika jeździ identycznie jak z nim. Jak widać po wszystkich opisanych wyżej doświadczeniach, wszystko zależy od konkretnego silnika i ECU.
Ja mam d16a6 i bez czujnika silnik na wolnych obrotach pracował nierówno, krecił się taj powinien, moc ok ale przy przekraczaniu (jak się nie myle) 2500 obr/m bardzo często szarpało lekko autem
U mnie było tak, że po rozgrzaniu wyskakiwał błąd, miąłem niskie wolne obroty a po włączeniu klimy silnik czasami potrafił zgasnąć. VTEC włączał się, na hamowni z tym błędem wyszło 160KM
Kupiłem nowy aparat zapłonowy na ebay.com za troszkę więcej niż chodzą używki do B16
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl