ďťż

Wolf

Witam,

Co jest potrzebne do wyzej wymienionej przerobki i jaki koszt takiej operacji? C6 ma ponoc ok 200hp wiec zysk bylby ok 30 koni, a z tego co rozumiem te silniki niewiele sie roznia.

Pzdr


Różnią się i to bardzo. C6 jest Type-R, ręczna obróbka, inne materiały itd. Blok jest ten sam i pojemność ta sama, ale ogólnie to bardzo różne silniki.

Możesz zapodać wałki od C6 i komputer, to najprościej i trochę na pewno zyskasz. Ale taka przebudowa to raczej powinna być przemyślana i chyba nie ma sensu robić C4 na C6 tylko od razu jechać na aftermarketowych częściach i składać coś mocniejszego niż C6.
Różnią się praktycznie wszystkim co można obrobić oraz co się rusza. A więc inna głowica, wałki, zawory, sprężynki, tłoki, korby i pewnie cała masa innych.
Oczywiście można zrobić C6 z C4 ale chyba faktycznie lepiej tak jak sugeruje Elmer - od razu iść wyżej.
polecam przeczytać ten artykuł http://www.hondapl.org/tech/typer.html


Hmm, moze rzeczywiscie tak jest. Ale swoja droga zastanawia mnie jeden fakt - w b16a2 moment obrotowy caly czas rosnie az do prawie 7100 tys obrotow, w b18c4 moment maksymalny jest przy ok 6400 obrotow (wlasciwie zaraz po zalaczeniu vteca) i potem spada. Jakby ten moment poszedl w gore jeszcze do 7500 tys jak w b16 ze stozkiem to moznaby z 20-30 koni wiecej wyciagnac. Z czego to wynika? Czy jak zastosuje odpowiedni dolot cai to moge pozbyc sie tego nie dobrego zjawiska czy to nie jest realne. Czy dolot razem z odpowiednim wydechem jest w stanie dobic do 200km?

link do jakiegos wykresu z hamowni b18c4 http://img231.imageshack....mocb18c46yq.gif

pzdr
W B16 moment rośnie bo seryjnie max. jest przy 7000rpm. Po prostu inna charakterystyka silnika jest.

B18C4 na samym dolocie i wydechu nie ma szans nawet zbliżyć się do 200KM.
Ujmijmy to tak. By zrobić z C4 C6 musisz wymienić w zasadzie wszystko z wyjątkiem bloku, walu korbowego i korb. Reszta musi być z OEM C6 lub aftermarket. To bedzie bardzo drogie 30km.
To jaka jest realna wartosc ktora moge osiagnac na porzadnym zestawie dolot+wydech. W b16a2 pamietam ze podaja takie wartosci jak dolot kn 10.4 koniec, kompletny wydech supersprint +20 koni. co dawaloby 30 koni. Jakby tyle osiagnac na b18 to bym byl przy tych 200 wlasnie. No ale inna charakterystyka... Chip cos da?
Realna jaka mozesz osiagnac na zestawie dolot wydech to 15KM. Na wiecej nie licz. A ktos kto ci powiedzial ze to ci da 30KM to niech sie idzie leczyc.

A teraz ogloszenie bezpaltne :
W tym silniku bardzo dobrym modem jest wsadzenie tlokow od ITRa. Oczywiscie, przy okazji przydaloby sie liznac glowice. Jakby co mam takie na sprzedaz

pozdro!
Ile taka zabawa daje i koszuje :]
btw. Z tego rozumiem ze duzo wieksyz potencjal ma b16a2 nic b18 ?? :/
Nie powiedzialbym. Po prostu w przypadku obu tych silników uwolnienie potencjalu kosztuje.

Jak wydech to i dolot ale są za luzne, silnik nie wykorzystuje przeciągu no to walki...wtedy braknie paliwa...no to komputer....kompreche trzeba podbic....tloki lub uszczelka. I tak dalej. Zmiany w N/A B16/18 nalezy rozumiec jako calość. Wymiana jedynie 2 elementów (kolektor z wydechem i dolot) to taki stage 0,5. Przybliża Cię jedynie do tego, co naprawdę WARTO zrobić.
Przede wszystkim pamiętać należy że jeśli dajmy na to dolot do jakiegoś silniczka daje +10KM a pełny wydech +15KM to oba zastosowane razem nigdy nie dadzą +25KM. Prosta matematyka w silniakch nie działa.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl