Wolf
poniewaz zdecydowalem sie na ten krok,i zakupilem juz pierwsze czesci a mianowicie kute tloki jak widac na fotce,chcialbym sie poradzic co najlepiej jeszcze wymienic na kute podzespoly zeby mi silnik chodzil w miare bezwawaryjnie,dodam ze celuje w ok 260-280 PS, i gdzie mozna by to zrobic w polsce "DOBRZE". wiem ze droga do zakonczenia projektu jest daleka dopiero sie zaczyna,ale czym wiecej informacji na ten temat tym lepiej.
Cześć,
gdybym miał kaskę to dmuchałbym u Grabowskiego,
Robi może nie przy użyciu nowych, najlepszych komponentów, ale robi dobrze, przekonałem się już o tym, za 8k pln bedziesz miał fulla.
Nie będę Ci narazie mówił kto jak ma itd. jak bedziesz chciał to napisze Ci na PW.
Jeśli natomiast stawiasz na prestiż, firmowe części itd. to jakieś inne firmy, których jest już u Nas dużooooo nazw nie podaję
Jeśli chodzi o firme, to polecam Japan Sport Service, a co do czesci to potrzebujesz: tłoków, korb, uszczelki pod głowe, block guard`a, śrub ARP i tyle.
a jest jakaś alternatywa dla block guard'a pod D16Z5? na homemadeturbo.com pisali że block guard znacznie utrudnia odprowadzanie ciepła z tuleii.
i co do tej uszczelki pdo glowice to bym sie klucil. lepiej kupic serie orginal nowa
Jeśli chodzi o firme, to polecam Japan Sport Service, a co do czesci to potrzebujesz: tłoków, korb, uszczelki pod głowe, block guard`a, śrub ARP i tyle.a gdzie sie miesci ta firma w jakim miescie ?? czesci beda wszystkie nowki wiec grabowski raczej odpada,chociaz wszystkie opcje trzeba wziac pod uwage,bo jesli oddam autko z moimi zakupionymi czesciami to ... ale luz, a co do uszczelki tu widac sa opinie sprzeczne ,dlaczego ???
i co do tej uszczelki pdo glowice to bym sie klucil. lepiej kupic serie orginal nowa orginalna usczelka od z5 z tego co wiem jest papierowa ... czyt. (dupna dlugo nie wytrzyma )
mysle ze zalozenie block guard`a na miasto moze byc trosze uciazliwe (ze wzgledu na przegrzewanie... juz 220 konne jednostki D maja z tym w rexaxh problemy ) a do mocy okolo 260 koni powinna wytrzymac seria , lepiej od razu pomyslec o wydajniejszej chlodnicy i tasme zaroodpornej i dobrych zegarach ... (i tak jak wczesniej pisalem korby duzo nie wytrzymuja ...P pozdr
co do wytrzymałosci D16Z5/A9 to różnie może być, przykład konia z lublina zakuł ten motor to przy okłoł 250 koniach tuleje rozeszły sie (bez block guarda) a jak znowu ma się przegrzewać przy takiej mocy z block guardem to też nie wesoło ... zawsze można założyć chłodnice oleju, wydajniejszą chłodnice ale nie bedzie pewnośći czy dalej nie bedzi się grzał z block guardem
to jakis fatalny mit o grzaniu sie z blockguardem oczywiscie im wyzsza moc tym bardziej sie grzeje wiec potrzebna lepsza chlodnica.
potrzebujesz poza tłokami jeszcze korby. uszczelki aftermarketowe do tego silnika robi juz tylko HKS (500 plnów).
co to za tłoki kupiłeś?
na temat "lame ass block guards" napisał tutaj jeden gość. ciężko ocenić czy jego alternatywa jest lepsza i czy wogóle się sprawdziła:
http://homemadeturbo.com/...ting/index.html
a gdzie sie miesci ta firma w jakim miescie ?Warszawa. Firma naprawde godna polecenia, od niej wyszedł pierwszy w Polsce swap H22A do Civica, zbudowali tez najmocniejsza Supre 1250KM itp itd. Znam ich pare ładnych lat i z czystym sumieniem moge ich polecić. Mozesz wjechac z wlasnymi czesciami co bedzie tansze, lub zostawic im auto i kase, a reszte sami zrobia.
Nie znam się na turbo więc chcem zapytać czy w tych wysilonych silniczkach zdają egzamin metalowe uszczelki (miedż czy mosiądz) jakie są plusy i jakie przeciwskazania
orginalna usczelka od z5 z tego co wiem jest papierowa ... czyt. (dupna dlugo nie wytrzyma )ktoś to potwierdzi? bo wydaje mi się mało prawdopodobne
rudzinski napisał/a:
i co do tej uszczelki pdo glowice to bym sie klucil. lepiej kupic serie orginal nowa
orginalna usczelka od z5 z tego co wiem jest papierowa ... czyt. (dupna dlugo nie wytrzyma ) faktem jest ze opieram to na B serii wiec jesli jest tak jak mowisz to musze przyznac Ci pelna racje
niestety w Z5/A9 jest tak jak napisał wielki orginalna usczellka jest papierowa ... wiec lepiej coś dedykowanego pod ten silnik i turbo !!!
w D-serii to Z6 napewno ma metalową i chyba D15B7 z tego co się orientuje
pierwsza sprawa to kto ci to zestroi. Dorabiane uszczelki pod głowicę są do bani,lepsza już papierowy oryginał. Uszczelka HKS jest niedozdobycia(jest na stronach ale fizycznie jej nikt nie ma) Stawiam tezę na bazie swoich doświadczeń że bez dartonów 280 koni jest niedozrobienia tak żeby to z miesiąc pojeżdziło. Głównym powodem jest komputer PM7.
...
ps .strojenie chyba smt 6 dalo by rade ...ale nie do jakis fachowcow tylko oddac do Maćka (bo nie ma chyba osoby ktora lepiej to ogarnia !)
A co jest złego w komputerze PM7? To, że jest OBD0, czy coś innego?
Stawiam tezę na bazie swoich doświadczeń że bez dartonów 280 koni jest niedozrobienia tak żeby to z miesiąc pojeżdziło. Głównym powodem jest komputer PM7.no właśnie, tez jestem ciekaw dlaczego
uszczelka HKSa jest jak najbardziej do zdobycia. 500 plnów i masz. chcesz?
komputer pm7 jest zadnym problemem. problemem są tuleje ktore starczaja na jakies 250 koni. nie wspominajac o korbach i tlokach ktore starczaja na 220 koni.
problemem są tuleje ktore starczaja na jakies 250 koniblock guard podniesie jakoś ich żywotność? a może w miejsce block guard'a dać block filler (niedawno był temat napisany po angielsku o tym) tyle że wchodziłby głębiej trochę niż block guard?
tak sie zastanawiam, że przecież BG ma wycięcia, które są lepiej lub gorzej spasowane z otworami w głowicy, przez które przepływa woda więc dlaczego taki silnik miał by sie bardziej grzac niż taki bez BG? Tak mi sie wydaje, że block posting to po prostu takie rozwiazanie "low budget", a nie cos lepszego.
A wracając do PM7 to zapytałem, bo chciałem usłyszeć jakąś ciekawia teorie na temat PM7, a OBD0 ma taka "wade", że pow. 7400 obr/min nie zwiększa juz dawki paliwa (to samo ma PM6, 8, PR4)
A wracając do PM7 to zapytałem, bo chciałem usłyszeć jakąś ciekawia teorie na temat PM7, a OBD0 ma taka "wade", że pow. 7400 obr/min nie zwiększa juz dawki paliwa (to samo ma PM6, 8, PR4)co masz na mysli mowiac z eni zwiaeksza dawki paliwa?? czy po przeprogramowaniu jest to samo??
tak, cokolwiek z tym zrobisz, ECU koryguje paliwo do 7400obr/min przy czym wszyskie wartości sa interpolowane więc 7400 załapuje sie na jakieś 7800. Nie to, że to jakis mój know how - zassane na
pgmfi.org, a i wystarczy turboEdit odpalić żeby zobaczyć, że nie ma nigdzie wartości paliwa do większych obrotów niz 7400
o masz na mysli mowiac z eni zwiaeksza dawki paliwa?? czy po przeprogramowaniu jest to samo??Nie ma dalej wartosci na osi obrotow.
rzy czym wszyskie wartości sa interpolowane więc 7400 załapuje sie na jakieś 7800. zalapuje sie to chyba na liczniku , jest max 7400 i koniec a wartosci to sa interpolowane w osi obrotow od 0-7400 i w osi podcisnienia w okreslonym wymiarze.
każda warość w paliwa/zapłonu jest interpolowana (uśredniana), każda oprócz tych dla konkretnych obrotów, konkretnego cisnienia to sa punkty odniesienia, OBD0 radzi sobie z obsłużeniem 7800, ale znów to jest teoria zaczytana - paliwo przy 7400 starcza do 7800. ktos to robił, stwierdził, umieścił na forum więc mamy otwarte drzwi, których nie trzeba wyważać
Nie kumam trochę, do ilu Wy potrzebujecie kręcić uturbione D16A9? 7400 not enough? Przecież ten silnik się rozleci przy obrotach rzędu 8K lub więcej, i to bez turbo. Problemem nie jest komputer, tylko sam układ korbowo-tłokowy i valvetrain.
mój projekt trwa 13 miesięcy a wszystko prze komputer pm7. Na początku stroilismy smt6. był problem bo wywalało błąd map sensora, a przy próbie cofania zapłonu było cos wrodzaju za słabego wyzwalania cewki bo iskra sie gubiła. Po 9 miesiącach daliśmy sobie spokoj. Zaczęliśmy z uberdatą a raczej z turboeditem bo to obd0. Jak nikt nie chipował pm7 to niech nie gada głópot bo mu turboedit nie bedzie chodził. Na stronkach są celowe błędy w programie. W Techmaksie po dwóch miesiącach znależli błedy i jako chyba pierwsi w polsce zchipowali ten komp, jak- to ich know how. wszystko chodziło spoko do puki kom sie nie czekował i nie wgrywał jakiś swoich uśrednionych map zapłonu i silnik szlak trafił. Na amerykańskich stronach często piszą że pm7 jest nie do zchipowania ewentualnie jego wersja JDM. Jeśli ktoś wystroi ten komp to prosze o telefon do tej firmy, i mówie to bez złościwości.
P.S. gdzie mozna dostać tego HKS'a?
przejściówka na obd1, komp p28 i jedziesz czym chcesz - uberdata, hondata, crome - Ty wybierasz.
jak chcesz na powaznie to daj mi znac na pw - sprawdze czy jest dostępna i ile by kosztowała.
jedyne wyjście, trzeba zmienić kompa
DOHC D16 będzie też działać na kompie PM6, jeśli to coś zmienia (z tym kompem chyba jest lepiej jeśli chodzi o support do chipowania?)
Jeśli chodzi o firme, to polecam Japan Sport Service, Bzduuuuuura!!!!! Tez mnie tam kiedys skierowales i okazalo sie ze to sa totalni amatorzy. Pojecie moze maja,ale na swoim przykladzie moge smialo powiedziec ze sie kompromitujesz proponujac ta firme.
nie chce mi sie wyciagac brudow,bo po co zaczynac. Nie to mam na celu...
Crxmen powinienes zasiegac informacji o roznych firmach ktore sa w stanie to zrobic i wtedy zdecydujesz,bo niestety JSS uwazam za niebezpieczna firme.
konio, tez bez złości czy czegos tam innego, ale to są bzdury
Daj mi PM7, a będę drugim, kto go zczipuje . Zasadnicz różnica pomiędzy PM6 i PM7 jest taka, że 90% PM7 ma IMA, a 90% PM6 lambdę (jest te 10%, ale to są wyjątki potwierdzające regułę ), wszystkie PM7 maja mapy w kodzie MCU tak jak PM6 z lat 88-początek 90, a z lat 90-91 mapy maja już w oddzielnym ROMie i to wszystko - elektrycznie są identyczne. Trzeba tylko uważać, że przewodów, na których sie lutuje ZIFa pod kostę z mapami nie miały więcej niż 15 cm (ja zrobiłem ok 25 i po kilku minutach ECU zdychał). Więcej, nawet jak masz IMA to ECU ma obwód do lambdy i może normalnie działać z tym czujnikiem (tak ja mam - ECU z IMA, a loguję AFRy przez ECU, ale lambdę mam w doładowaniu wyłączoną [ECU przestaje ją "widzieć"], bo zubaża mieszanke). Będziesz mial czeka, bo wgrany jest ROM z USDM (innych zreszta nie ma), a tam w ECU jest obwód testowania wtryskiwaczy, którego już w EDM brakuje i wywala błąd 16.
Polecam lekturkę:
http://www.pgmfi.org/twik...Library/WebHome
może poprostu zostałem wprowadzony w błąd przez swoich majstrów. Narazie wymienili kompa na PM7 ale OBD1 z jakiegoś cifa'95. Zobaczymy co wyjdzie
nie ma pm7 obd1. d16a9 obd1 ma kompa p29.
nie ma pm7 obd1. d16a9 obd1 ma kompa p29.true true
Do kogo w wawie zaprowadzić auto na wystrojenie, ewentualnie na korekte instalackji turbo. Ważne żeby było fachowo?
na strojenie to do Dominika - zapoda zdrową Hondate
co masz do korekty w swoim setupie?
Hondata do ODB-0?
przejściówka i p28.
Tia. Zanim zdarzylem sie poprawic...
Korekty to jak by coś wyszło w trakcie, Można jakieś namiary?
http://www.ecu-performance.com.pl/new/
StreetShadows Garage jesli chodzi o jakies mechaniczne stuffy.
Strojenie tak jak podał Rudziński - do Doktora.
Na obd0 tez da sie wystroic.
Czym?
turboeditem na przykład...
Tyle to wiem i juz od dawna. Liczylem na dewajsy
ja tam nie wiem, do JSS nie mam nic, moim zdaniem sa profi, fakt ze ceny maja po chuju ale nikt nikogo na sile nie ciagnie. Jak cos maja zrobic to to zrobia a przykladem jest moj civic, nie dosc ze pierwszy z H22 w Pl to jeszcze do tego jak do tej pory najszybszy, to chyba cos tlumaczy?? Tez bylem wkurwiony jak uslyszalem ile mam zaplacic, pierwszy start w zawodach zrewanzowal mi wszytsko a do tego jeszcze przejscia innych swapow ma H22, wcale nie narzekam teraz ze tyle zaplacilem i podejzewam ze gdybys zaplacil tam 200pln a nie 1800 to bys nie narzekal, niestety takie sa ceny tunerow w Wawie dlatego wiekszosc decyduje sie na zwykle warsztaty bo ceny sa 2 a nawet 3 razy mniejsze
ale ja wcale nie twierdze ze nia sa profi....... poprostu opisalem swoj przypadek ktory dowodzi ze nie zawsze sa profi. A napisalem go bo drazni mnie ze
Peter sie tak koniuje z tym JSS na kazdym forum...
A moj blad polegal na tym ze posluchalem.... ten post ma byc ostrzezeniem dla innych zeby nie zrobili nic pochopnie i zasiegneli opini z roznych zrodel a nie tylko zdania
Petera. Tylko tyle.
rozumiem ziom, ludzie maja prawo sie mylic, kazdy popelnia jakies bledy, ty sam popelniles wstawiajac tam auto, oni popelnili nie zakladajac zacisku, nie ma co miec pretensji, kazdemus ie zdarza
zgadzam sie..... moja wina bo dalem sie zfrajerzyc i posluchalem Petera ich wina ze sie nie przylozyli,ale nie to sie chodzi... Jak juz napisalem nie zrobilem i nie bede robil afery bo po co? Pewnie ze kazdy sie myli......szkoda ze wypadlo na mnie...
Chclabym tylko zeby kazdy wzial poprawke na opnie Petera bo nie zawsze sie sprawdza. Do Petera nic nie mam. Mowil na swoich doswiadczenich i nie mam pretensji.
Nie znam Cie, moze Ty lubisz trzepnać gruszke myslac o warsztacie samochodowym, ale ja do takich ludzi nie naleze, wiec nie pisz, ze koniuje o JSS, aj esli Cie tak to boli, to wlacz igonorowanie moich postów, bo mi nigdy nic nie zjebali, a woze do nich 2 swoje auto. Ostanio mi w niedzielna noc klękła skrzynia i Jacek bez gmerania auto przyjal, druga skrzynka z polosiami wjechala we wtorek wieczorem, a w srode rano odebralem auto tradycyjnie upierdolone w srodku, ale przeciez nie oddawalem go na mycie i robienie faji tylko na wymiane skrzyni. A jesli cos Ci spierdolili, bo nie znam sprawy, to nie ma co sie teraz zalic i lamentowac, tylko bylo pakowac sie w auto i jechac z awantura do nich.
Jesli chcesz mi jeszcze o czyms powiedziec to zapraszam na PW, bo nadal nie rozumiem, jak mozna puscic plazem taki fuck-up.
ok temat jest oczyminnym zioomy.
mowicie z korby i tloki wytrzymuja 220hp. (wsumie racja)
ale jak ot jest z N/A
ktos powiedzial ze z5 nie wytrzymuje 8000 obr. ja tak mam o 10000km i jest spoko
ale i chodzi o N/A czy wytrzyma 200hp ten silnik?? oczywiscie mowa o czy wal jest wywazony itd. mozna sobie darowac bo jest. podobno do 12000obr.
wiadomo ze w turbo jest poprostu parcie na tlok o wiele wiekszy niz w N/A wiec pytanie ile wytrzym Z5 w na krecac do 8000obr.
kolejne pytanie dotyczy chipa.
chce sobie wgrac jakas mape paliwa do modow zrobionych na ten czas, ale pogubilem sie juz. da sie wkoncu wgrac jaka inna mape do tego kompa czy nie?? a jak sie da to czy bedzie mozna miec wieksza dawke paliwa przy 7400 czy komp jakas ja zresetuje??
aaa i czy w Z5 takim chipem mozna wykasowac lambde??
mozesz sobie podstroic turboeditem, ale lepiej jest zmienic nakompa od d16a6 - podobno łatwiej sie chipuje.
jesli chodzi o odpornosc na wysokie obroty - blok jest za malo sztywny i bedzie sie skręcał. podnoszenie obrotow mysle ze jest tak samo męczące dla korbowodow, jesli nie bardziej, jak doladowanie.
podnosic obrotow nie mam zamiaru. maks 8000 bedzie. najbardziej chcialbym 7800.
w jakim aucie byl d16a6 i dlaczego latwiej co to znaczy latwiej. komp jak komp chyba nie??
no wlasnie nie tak prosto. d16a6 byl w 4g - to sohc 1,6.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl