Wolf
Witam!
Jako że w koncu mam okazję (tzn możliwości finansowe) rozprawić się z tym problemem to chcialem opisać Wam calokstalt sprawy i zebrać Wasze opinie. Dodam że jak dotąd nie dostalem nigdzie jednoznaczniej diagnozy.
Auto to Civic i-VT, B16A1, PW0, 2 sondy lambda. Kupilem go z oryginalnymi sondami (jednożylowe), czasem, bardzo bardzo rzadko przy wyższej prędkości pojawial się check, kod 1 lub 2 (oxygen sensor A i B). Poprzedni owner obwinial paliwo, mialem unikac za suchego, zbyt bogatego w uszlachetniacze (Vpower Racing). I faktycznie to pomoglo. Odstawilem Racinga i po problemie.
Potem kody pojawialy się coraz częściej. Sklonilo mnie to do wymiany lambd, kupilem JC. Nie pomoglo. Nawet jakby czesciej zaczelo blyskac kodem 1 i 2. Same lambdy sa zresztą wątpliwej jakości, bo jedna doslownie się rozlatuje. Kody 1 i 2 staly się smutna codziennością podczas palowania na wyższych biegach, teraz trzeba dawać w palnik coraz mniej by się wyświetlily. Natomiast podczas dluższej jazdy ze stalą predkością obrotową (a nawet gdy auto stoi i przez minutę-2 trzymam obroty typu 3tyś) to wyskakuje kod 43, po jakimś czasie dolącza tez kod 43. oba kody oznaczają "uklad paliwowy lub jego obwód" i sa w manualu polaczone z 1 i 2 i dość enigmatycznie opisane.
Dodam , ze auto na zimnym, podczas delikatnego przyśpieszania z niskich rpm potrafi się jakby dlawić, potem to znika. Nie wiem czy jest to zwiazane z wymienionymi kodami czy też po prostu mam walnięty filtr paliwa na ten przyklad, tu też poprosze o rade.
A teraz wnioski:
-wykluczyć blędy kostek, moga być popękane przy kolektorze
-same lambdy sa identyczne, róznią się tylko wtyczkami i sa jednożylowe i nie sa zamienione miejscami
-sprawdzić kable biegnące od lambd do ECU
-zobaczyć jaka jest rezystancja pomiedzy wtyczka sondy a pinem w komputerze (na odpietej sondzie!) musi byc ponizej 0,15 ohm.
-zobaczyć czy pomiedzy punktem przykrecenia sondy lamda a masa na akumulatorze jest przejscie o rezystancji max. 0,1 - 0,15 ohm
-wziąć oscyloskop przenosny 2 kanalowy podlacz do sond, wsiadaj do auta, paluj na roznych biegach i obserwuj co sie dzieje, jezeli sygnal jest ponizej 0,1 V lub powyzej 0,9-1V lub jest ciagle staly tzn. ze sondy sa walniete. jezeli beda dobre to na jalowym i przy delikatnej jezdzie zobaczysz na wykresie cos na ksztalt sinusoidy o zmiennej czestotliwosci a przy palowaniu nie bedzie sygnal przekraczal podanych wartosci
-czy możliwe, że poprzez BMC CDA silnik dostaje za dużo powietrza i komp nie jest w stanie korygowac mieszanki?
Ja po prostu wziąlby nowe lambdy (Walker, Denso), sprawdzil kostki i kable, wymienil filtr paliwa, sprawdzil ciśnienie na pompie, listwie oraz sprawdzil wtryski. Nic innego mi do bani nie przychodzi.
Nie wiem tez na ile te kody ograniczają osiągi (o to najbardziej się dreczę) i zwiększają spalanie (o to też trochę) oraz czy wspomniane dlawienie to sprawa związana z nimi czy tez osobna sprawa. Raz czy dwa razy zadlawil się tez przy butowaniu ostrym. Poradzcie.
heja moj problem jest ci znany i wiesz jak go rozwiazalem - mysle ze to dlawienie ktore mialem i ja wlasnie spowodowane jest przez sondy i ma zwiazek z bledem 43 i 44. Po przelaczeniu kompa w tryb open loop obie dolegliwosci ustaly. Jednak aby moje rozwiazanie pomoglo i u ciebie nalezy miec mimo wszystko dwie sprawne sondy, gdyz ECU musi dostawac sygnal ze dzialaja prawidlowo - mimo iz nie bierze ich wskazan pod uwage Jesli moje rozwiazanie ci nie odpowiada kup dwie nowe sondy!!
Najpierw musza być sprawne, tak? A nie są....czyli zeby w ogóle myślec o open loop musz emieć 2 sprawne lambdy, tak?
tak zeby nie pokazywaly sie kody 1 i 2
VITajcie,
a gdzie można dostać takie sondy? I w jakiej cenie?
Mi pokazuje kod 44, czyli sonda z obwodu "B".
Który to kolor wtyczki?
pozdro z.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl