Wolf
Witam,mam problem z Crxem.
Mam silnik D16A8 ,moja Honda pali mi zdecydowanie za dużo...
Zszedłem ostatnio do maxymalnej rezerwy ,po czym zalałem sobie równe 10 litrów bajury.
Jeżdże sobie więcej po mieście,czasami zdarzają mi się wycieczki do miasta oddalonego ode mnie o 25km.. teraz w ogóle jej nie katuje żeby sprawdzić ile mi spala podczas spokojnej jazdy,nie kręce powyżej 3 tysięcy... Wychodzi mi na to że za 10 litrów zrobie jakieś 80 km.. Przecież to jest ewidentnie za dużo .. CRX to nie jest Subaru Impreza żeby mi tak żarła... Co oprócz Lambdy może za to odpowiadać ??
Zaznacze jeszcze że silnik mam po kapitalnym remoncie
P.S.
Jak ktoś ma zamiar pisać że trzeba było sobie kupić Civica 1.3 LPG to niech sobie daruje...
Pozdrawiam
koła maja znaczenie przy spalaniu, jak sa za szerokie bedzie wiecej palil
zapchany katalizator tez, o ile do a8 dawali w ogole kata
no i zrob sobie reset kompa jesli tego nie robiles, moze cos pomoze
w sumie może mało prawdopodobne ale termostat? może sie nie dogrzewa i ciagle na ssaniu chodzi ? chociaż rzy aktualnej pogodzie mało prawdopodobne.
Opony chyba nie dawałyby aż takiego wzrostu spalania.
Raczej też bym stawiał na katalizator
sprawdz koła ( rozmiar , szerokość)
łożyska w kołach
hamulce (czy nie trzymają w czasie jazdy)
Miałem podobnie u siebie to miałem zepsuty aparat zapłonowy no puzniej sam wysiadł wymieniłem go i wyrzuciłem dolot sportowy na zwykły filtr powietrza i spalanie z 15lit przy cisnieciu zmniejszyło sie do az sam sie zdziwiłem 10,5 l na 100
sonda
zapchany katalizator
odetkany dolot
blędy w kompie
zbyt duze opory toczenia-lozyska hamulce rozmiar kolek
jak kolega mowi cos z zaplonem.... macius 10,5 to ewidentnie zaduzo chyba ze meczysz ostro pedal gazu...
Pozdrawiam
sam napiasles ze jezdzisz po miescie i to pewnie male odcinki- to calkiem normalny wynik i nie ma sie czym przejmowac wyskocz na trase i przejedz 100km zobacz ile ci pali jak zejdziesz do 7 to wszystko jest git
sam napiasles ze jezdzisz po miescie i to pewnie male odcinki- to calkiem normalny wynik i nie ma sie czym przejmowac wyskocz na trase i przejedz 100km zobacz ile ci pali jak zejdziesz do 7 to wszystko jest gitto samo miałem napisać że to całkiem normalne spalanie w mieście przy krótkich odcinkach...
Wysłany: Dzisiaj 14:34
sonda
zapchany katalizator
odetkany dolot
blędy w kompie
zbyt duze opory toczenia-lozyska hamulce rozmiar kolek
jak kolega mowi cos z zaplonem.... macius 10,5 to ewidentnie zaduzo chyba ze meczysz ostro pedal gazu..Przeciez pisze ze przy ciagłym cisnieciu po miescie kiedys wyszło mi 15cie potem po zrobieiu 10L to jest ok a nie za duzo rex przy 7 tys obr non stop nie pali 5l
sory moj blad w niedoczytaniu ;]
jak chcesz sprawdzić ile pali to zalej do pełna i przejedź te 100 czy 200km inaczej nie sprawdzisz, takie dolewanie z rezerwy jest mało wiarygodne bo wystarczy różnica 2llitrów i już spalanie jest inne. Zalej do pełna i wtedy możesz powiedzieć ile pali. Ile miałeś robiony temu remont silnia??? resetowałeś kompa??masz jakieś błędy, silnik seria?? hamulce masz oki?? nie grzeje Ci kół? ręczny dobrze odbija? Zobacz te błędy na kompie i będziemy myśleć
A jak mi kierdys az dym z kol ( klockow) polecial to chyba zle i pasuje wymienic czy nie
zobacz w jakim stanie masz klocki, czy tarcza od temp. nie pękła na przykład, zobacz też w jakim stanie masz płyn hamulcowy, jak dalej masz duże opory na kole to zaciski do regeneracji
Myśle że spalanie powyżej 10 l po mieście przy normalnej jeżdzie to zdecydowanie za duzo. Mój reks jeszcze nigdy nie wzioł więcej niż 10 wieć na pewno coś masz nie tak. Stawiał bym na zapłon. Opony owszem ale o 0,5 l na 100 maxymalnie. No ewentualnie ten katalizator. Kata naj łatwiej sprawdzić po ostrej jeżdzi, jak będzie zatkany to po szybkiej jeździe będzie przegrzany i może nawet lekko juś świecić a na pewno będzie sie dymić.
jak masz mozliwość zobacz też czujnik dolotu powietrza czy jest sprawny
Stawiam na przestawiony zapłon
temat byl z lipca
Co za różnica że z lipca, każdemu może się przydać Mnie to ciut pomaga nawet
A jak tak to po co jeszcze siedzi na serwerze??????
ostatnio wyczetalem gdzies ze spalanie moze tez byc odpowiedzialny MapSensor ten przy przepustnicy oraz zle ustawienie zaworow
takie podstawowe to:
-sonda labda
-ustawienie zaplonu
-niedroznosc wydechu
-niedroznosc dolotu
-zle ustawienia niektrorych czujnikow, np polozenia przepustnicy
-rozrzad
-zaworki, hmm moze i prawdopodobne, ale raczej w nieduzym stopniu.
Ja na poczatku jak mialem wszystko ustawione, zaplon, i nawet rozrzad przestawiony, to po trasie nie przekraczajac 100 km/h spalil mniej jak 6 l, ale to byla naprawde spokojna jazda, teraz na nowym silniku jeszcze nie ustawionym zaplonie mialem ponad 10 przy normalej jezdzie, gdzie wczesniej nie spalil mi wiecej jak 8, zaplon ma kolosalne znaczenie, a jak zaplon to i rozrzad bo to ze soba powiazane
takie podstawowe to:
-sonda labda
-ustawienie zaplonu
-niedroznosc wydechu
-niedroznosc dolotu
-zle ustawienia niektrorych czujnikow, np polozenia przepustnicy
-rozrzad
-zaworki, hmm moze i prawdopodobne, ale raczej w nieduzym stopniu.
Ja na poczatku jak mialem wszystko ustawione, zaplon, i nawet rozrzad przestawiony, to po trasie nie przekraczajac 100 km/h spalil mniej jak 6 l, ale to byla naprawde spokojna jazda, teraz na nowym silniku jeszcze nie ustawionym zaplonie mialem ponad 10 przy normalej jezdzie, gdzie wczesniej nie spalil mi wiecej jak 8, zaplon ma kolosalne znaczenie, a jak zaplon to i rozrzad bo to ze soba powiazane jakby była lambda to mu błąd wywali
jakby rozrząd był przestawiony to był miał auto słabe (a nie napisał)
wydech i dolot pewnie dobry (chyba że mu mysz wlazła )
- napisz , jak ustawić zapłon?
napisz , jak ustawić zapłon? lampa stroboskopowa recznie da sie na sluch, ale to nie to samo
jakby była lambda to mu błąd wywaliA to ciekawe, bo ja mam zrypaną i jakoś nie wywala Wiem, bo mierzyłem ją...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl