Wolf
no własnie jaką kupić do d16z5 jakiej firmy polecacie i które się sprawdziły?.thx
Ja mam sonde zamiennik z boscha, śmiga już ponad rok i jest ok. Wcześniej założyłem zamiennik jakiś no-name i padła po miesiącu..
ja mam NTK/NGK spisuje sie idealnie
No własnie, jak ja szukałem dobrej sondy to własnie wyczytałem że najlepiej NTK/NGK albo własnie bosch
mi mowili ze tylko i wylacznie NGK i taka tez mam i jest git
a boscha odradzali ile w tym prawdy ....?
Ile użytkowników tyle opinii
a ja wam powiem ze najlepsza jest od chinczyka za 20 plnow
atom1, taka ale jaka pewnosc ze nie bedzie gorsza od obecnej...
dokładnie , sonda może nie powodować wywalenia błędów ale będzie to trup
moja lambda nie wywalał błędów ale dawała odczyty co 2 sek
zadna pewnosc - ale jak sie uda- (mi sie udalo) to sonda pracuje juz 10 tysi i kosztowala 6 razy mniej
Ja miałem już z jakieś 5 sond Bosh Ngk Ori i na każdej wywala mi magiczny błąd nr. 1 nawet po resetach kompa po paru przejechanych km koszmar powraca k...... mnie zalewa ale chociaż spalanie w normine
Norb!, a masy ci dobrze kontaktuja? ja tez mialem taki problem, wywalalo mi blad, no to nic wyminilem sonde, przejazdzka i dalej , no zaczalem szukac co jest nie tak, w koncu przeczyscilem styki od masy i problem ustapil
a mi sie zapala bład po przejechaniu gdzies 3km.. to normalne?
Ecik, to nie jest normalne, jak wszystko OK to nie moze byc zadnego bledu
Raczej nie zapala ci sie bład tylko check engine dopiero po czasie sie zapala;) a to normalne bo na komputerze pewnie odrazu ci wyswietla po przekreceniu kluczyka co do sondy NGK/NTK mam i wszystko ładnei działa
noo chodziło mi ze check sie zapala dopiero po takim czasie;] hehe ale ogulnie nie czuć róznicy w spalaniu i mocy, chodz ten nie szczesny nr 1 wyswietla:) moze jakeiś styki przecuscić? hmm?
kup nowa sonde i z glowy
niestety temat sondy powraca
możecie mi powiedzieć jak sprawdzić/zmierzyć tą sonde jakie powinna miec wartości itd.Wymieniłem juz 3 fakt że uzywane i ciągle po przejechaniu kilkuset km wywala check i błąd nr 1 po rececie kompa oczywiście znika ,nie muszę dodawac że spalanie jest wysokie bo ok 17l jazda mieszana miasto
wiadomoze że może też byc cos innego ale wypadałoby tą sonde w pierwszej kolejności ogarnąc
aha nie decydowałem sie na nową jakis zamiennik gdyż wiele osób to odradza chociaż może to błąd?
spokojnie ładuj NGK NTK, chyba że ktoś ma negatywną opinię na jej tamat ale nie sądze, a jeżeli to znikomy procent
doslownie przed chwila wkrecilem nowa NGK NTK, od razu widzac ze silnik lepiej pracuje na wolnych obrotach i w trasie, jutro jade do pracy w dalasza trase i sie okaze czy blad na kompie dalej wywala czy juz nie ale w ciemno obstawiam ze nie
od razu mowie ze moja stara wyrkecona sonda jest w oplakanynm stanie, kompletnie przepalona i cos grzechocze w srodku, mowie to tak dla jasnosci zeby zaraz nie bylo masy krytycznych komentarzy ze strony uzytkownikow o dluzszym stazu na forum
, a masy ci dobrze kontaktuja? ja tez mialem taki problem, wywalalo mi blad, no to nic wyminilem sonde, przejazdzka i dalej , no zaczalem szukac co jest nie tak, w koncu przeczyscilem styki od masy i problem
gdzie te masy moge znalesc?? bo ja mam to samo,4 sonda i dalej blad!!
Tez mam sonde NGK NTK za 80pare zloty i jest OK.
kupilem ngk - szlak ją trafil po 200 km !!!!
kupilem magneti marelli - wytrzymala 800 km....
kupilem bosch i lata....
A ja kupiłem NGK i pare km po włożeniu i restarcie co prawda nie uczyłem ECU tylko od razu but i się zdziwiłem przy pierwszym korku jak mi silnik zgasł i gaśnie tak dalej chwilami zaskoczy że nie zgaśnie Błąd wyskakuje zawsze po chwili a nie od razu po uruchomieniu auta. Poprzednia sonda miała przerwany przewód zaraz przy sondzie także na pewno była uszkodzona. Miał ktoś takie objawy przez sonde by furka gasła?
to nie sonda... od tego auto nie gasnie, jaki blad ci wywala? 1 od sondy?? moze jakos ja przegrzales albo nie sama sonda jest winna tylko gdzies dalej instalacja
zrobiłem restart a kilka dni później wymieniałem rozrząd i miałem przeskoczony ząbek teraz błąd sondy wyskakuje jedynie rano na zimnym silniku ale jak sie zapali błąd nr 1 to silnik równiej pracuje a po kolejnym odpaleniu już bez błędu poszarpuje wzwłaszcza przy spokojnej jeździe to czuć Będe próbował wymienić tę sonde na inną i zobacze czy pomoże
No ja się chyba przyłącze do tej opinii negatywnej nt sondy NGK NTK. Na początku było ok, ale teraz jak zaleje do pełna (bak 45litórw). Wskazówka za jakiś 1mm osiągnie czerwoną kreskę a przejechałem 360km. Także widać, że coś nie tak.
Dodam jeszcze, że mam kolektor 4-2-1 i sonda jest wkręcona w to pierwsze miejsce, gdzie ma kontakt tylko ze spalinami z jednego cylindra.
Czy ma sens przeniesienie jej w to drugie miejsce od spodu ? Jest szansa, że to coś poprawi ?
Pozdrawiam
moze poprawic a moze i nie, faktem jest ze bedzie anlizowac spaliny z wszystkich cylindrow a nie tylko z jednego, no i napewno nie moze tam byc jednozylowa wkrecona bo bedzie jej za zimno
Czyli jak już zamontować sonde z podgrzewaniem wstępnym. Tylko ile jej trzeba tego czasu na podgrzanie ? I czym ten czas ustalać? Jakiś układ czasowy by się przydał pewnie.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl