Wolf
Witam za niedlugo czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica moje pytanie brzmi co wymienic za jedna robota zeby potem 5 razy nie rozkrecac tego samego... Szukalem na forum lecz nie znalazlem interesujacego mnie tematu. Poprostu nie chce zeby robili mi to samo kilka razy.. pozdrawiam
jak juz masz zdjeta glowe , to moga dotrzec zaowry, mozesz zrobic obrobke glowicy, wymienic uszczleniacze, ale to w zaleznosci od zasobnosci portfela i stanu glowicy
dzieki wielkie , a mam tez pytanie czy ktos z forum zajmuje sie takimi naprawami?
Napisz skąd jesteś,to będą ludzie mogli się określić
Ja to bym od razu wymienił pierścienie, uszczelniacze, docieranie zaworów itp Taki mały remoncik.
ah sorki myslalem ze mam w opisie ; ). Tarnowskie gory - Slask
No wlasnie chce zrobic wszystko za jednym razem. Ile wynosi taki remont , mogl by ktos zrobic male podsumowanie ?
Pierścienie NPR 150-180zł
Panewki ACL (komplet) - 350-400
Uszczelniacze zamienniki - mniej niż 100zł
Docieranie zaworów planowanie głowicy itp - 250zł
Uszczelka pod głowicę OEM - do d16z5 250-340zł (zależy jak w ASO się dogadasz)
Do tego olej mineralny na "dotarcie" jakiś najtańszy z 7 litrów żeby 2 razy zalać silnik, 2 filtry oleju.
+ Robocizna.
Tak mnie kosztowały części
Dzieki sebas , wiec same graty 1300zl +/-. Uszczelke tylko kupowac w ASO ?.Trzeba jeszcze znalesc kogos kto sie tym pobawi.
o panewkach za 350zl mozna zapomniec, chyba ze ktos ma jeszcze ze starych zakupow w starych cenach na skladzie w zapasie, teraz te panewki sa o 20dolcow drozsze niz 3 miechy temu
No wlasnie widze na allegro sa po 450zl tylko , ze jest tez napisane Komplet znajdzie zastosowanie w takich silnikach jak:
D16A6, D16Y5, D16Y7, D16Y8, D16Z6, ZC , wiec do d16a9 ni hu hu ?
Jak cos to nasz kolega z forum ma takowe panewki na sprzedaz
http://www.merfiebay.com/index.php?m=4
Nom sa po 350zl lecz tutaj znow jest napisane 89-00 ^^ moj edziu to 88r. ale mysle ze zalicza sie do tej grupy.
Jak masz silnik d169a9 to na bank bedzie pasowac
Ok chlopaki dzieki za rozmowe juz wszystko wiem , a chetnej osoby do poskladania tego poszukam jak juz skompletuje potrzebne itemy. Pozdrawiam.
pacior123, Zanim kupisz pierscienie i panweki najpierw zobacz co masz w silniku, bo moze okazac sie ze blok juz jest po szlifie...
Elmer wybacz za moja niewiedze , jezeli jest juz po szlifie to dlaczego nie kupowac panewek i pierscieni ?. Co jesli beda juz do wymiany?.
ludziska, kolega sie pyta co zrobic przy zmianie uszczelki a wy mu tu caly silnik kazecie nowy skladac. po co ruszac dol skoro nie zostawia za soba chmury dymu?poki chodzi dol ja bym go nie ruszal. zmien uszczelniacze, podocieraj zawory, splanuj glowice i wszystko.
Dymic nie dymi nawet jesli go paluje , no chyba ze jest zimno ale to wiadomo..
Kaspol,
dokladnie chlopak chce zmienic uszczelke bo mu sie poci zrobilby to za 500 zl z robota to wciskaja mu remont za ponad 2000 brawo! tak podchodzi sie do sprawy, nie wiem po co w ogole tacy ludzie pisza w technicznym, przeciez od razu trzeba napisac cos stuka- wymien zawieszenie
cos piszczy kup nowy silnik-- nie o to tu chodzi!! wymienia sie to co jest zużyte a nie wszystko do okola
Wszystko zależy dlaczego zmieniasz uszczelkę? I czy ci zjada olej. Napisz co i jak to się zobaczy czy warto robić dół. Generalnie to jeżeli silnik jest nieruszany od nowości a ma normalny przebieg 200km+ i to rób dół. Pytanie też ile chcesz tym jeździć i na co cię stać.
Uszczelke zmieniam dlatego poniewaz z pod terazniejszej troche cieknie.
W silniku jak narazie to ja nic nie grzebalem kupilem samochod tak jak jest do tej pory co prawda mam go od niecalych 3 tygodni , ale sprawdzam stan oleju i od kupna jest w tej samej pozycji co teraz wiec raczej nie je go zbyt wiele. Tak ogolnie jezdzi ladnie nie ma zadnych stukow i pukow dochodzacych z silnika. Co do funduszu mam tyle zeby zrobic dobrze to co trzeba , jezeli nie ma potrzeby wymiany dolu silnika to nie bede sie teraz za to zabieral.
Ciężka sprawa, bo na dobra sprawę trudno cokolwiek ci doradzić sensownego bo za mało istotnych informacji masz ;/ Jak się lekko poci, to pomierz kompresję na cylindrach, zmierz ciśnienie oleju, i dokładnie pilnuj poziomu oleju. najlepiej zawsze codziennie rano. Po 2 tygodniach spokojnie będziesz wiedział czy robić dół czy nie. Jak chce ci się tak bawić oczywiście ale jak chcesz zrobić dobrze silnik to rób całość.
a plynu chlodniczego nie ubywa?
Nie , nie ubywa
to ja bym nie ruszał nawet jak się tylko poci... na pewno z pod głowicy? masz jakieś foto?
Nie mam fotek ale moge zrobic , raczej z pod glowicy bo poprzedni wlasciciel tez mowil ze to z tego. Ostatnio wyczyscilem skrzynie z tego oleju i wg. troche palowalem i wiem skad cieklo wiec zrobie foto i zaznacze to sobie zobaczysz:)
ojeju wielkie halo!! odpusc calkiem temat, pewnie poci ci sie w rogu gdzie jest tabliczka z numerem silnika, albo w drugim rogu przy kole pasowym, to normalna rzecz!! niech se cieknie ladnie podcieraj szmatką albo dobrze odtlusc i sprobuj jakims klejem podlepic- to nie jest powod zeby zmieniac uszczelke!! i czasami jeszcze bardziej pogorszyc i wpedzic sie w koszta
dla pewnosci zrob fote skad cieknie i jak bardzo- ale z tego co widze to czepiac sie szczegolow albo ześ pedant
atom1 wybacz ze nie jestem taki pro w tych sprawach. Poprzedni wlasciciel powiedzial ze to z uszczelki pod glowica nie wiem czy byl pewien czy co tam sobie myslal zrobie foto to sie okaze... atom1 nie bulwersuj sie tak
nie bulwersuje;-) tylko nie ma co robic z igly widłów, cieknie ci spod uszczelki to fakt- ale to nie jest defekt tylko tak jest
ja bym się nie zdziwił jak się poci z aparatu zapłonowego jak leci na skrzynie a tam uszczelka 1zł kosztuje
albo z czujnika polzoenia.. no wszystko mozliwe fotki pokaza
kolo symbolu silnika to chyba z wiekszości normalnych nie ruszanych silników trochę się poci
Prosze zdjecie :
http://w925.wrzuta.pl/obraz/as7Arfflv5J/saTroche wyzej nad kolektorem tez jest troszke oleju ale to scieklo spod uszczelki pokrywy zaworow bo wymienialem ostatnio ale cos przecieka..
Wyczyscilem to miejsce z oleju i tyle co tam scieklo to po przejechaniu 3km.
to nie uszczelka pod głowica jest do zmiany tylko uszczelka od aparatu albo czujnika- nie ma tragedii.
Skoro tak to wybaczcie , ze robie takie zamieszanie ale nie znam sie na tym i dlatego tutaj zapytalem , opieralem sie na slowach poprzedniego wlasciciela .
Jesli jest tak jak pisze spurek to czy moge wymienic to sam czy lepiej zeby zrobil to ktos znajacy sie na tym. ?
Pokaż fotki, te uszczelki wymienia się samemu
sebas masz link do foto troszku wyzej Wlasnie znalazlem ladny temat z fotkami i niezlym opisem co i jak wiec mysle ze dam rade
tylko zaznacz sobie w jakiej pozycji jest aparat zapłonowy i przykręć w dokładniej tej samej
Dobra to zabieram sie do pracy Dzieki za pomoc , jesli co to napisze. Pozdrawiam
...i uważaj żeby kabli z wtyczek nie pourywać przy wyciąganiu ich. Powodzenia
Wyczyscilem wszystko ladnie i sie przejechalem zeby upewnic sie czy to napewno z tego. Teraz wiem ze cieknie miedzy aparatem zaplonowym a czyms mniejszym podobnie wygladajacym , z lewej strony silnika idzie taki przewod i spod niego cieknie , niby takie male a zazygalo polowe silnika ^^ to jest chyba ten czujnik ale upewnijcie mnie
generalnie jak cieknie to leci ma 90% spod oringu aparatu zapłonowego, lub czujnika 1 cyl. - bardziej aparat zapłonowy. Na "boku" głowicy masz jeszcze czujnik temp i chyba wąż od płynu jeszcze.
Tutaj masz fotke i tam gdzie pokazuje zielona strzalka to pod tym urzadzeniem wychodzi 1 przewod i spod niego cieknie.
http://w269.wrzuta.pl/obraz/8y7MBOJbayD/sasa(Zdjecie pozyczylem z google) Jak bede wychodzil zrobie Ci dokladna fote tego przewodu.
z tego co mówisz to masz wyciek spod czujnika temp płynu chłodzącego. (thermosensor-info do ECU) , obok taki cienki to czujnik temp na wskazówkę...ale żeby olej z niego leciał ??? Jak??? Zobacz dokładnie czy to nie leci z czujnik 1 cyl- lub tego nieszczęsnego aparatu. bo często cały bok głowicy i skrzynia są uwalone a leci właśnie po mocowaniu aparatu
odkreciłem to na co wskazywala strzalka na zdjeciu (chyba to ten czujnik 1 cylindra)
sa 2 srubki jedna u gory i jedna na dole , ktore sa wkrecone poziomo odkrecilem oby 2 sa tez 2 srubki wkrecane pionowo , ktore tez odkrecilem i nie dalo rady zdjac czujnika tak chocby go cos trzymalo czy jest on przykrecony jakos pod pokrywa zaworow??
nie jest, trzyma ci pewnie stary oring, aparat tez tak samo ma
Okej , jutro sprobuje to zdjac.
[ Dodano: 2010-05-14, 14:08 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl