Wolf
Chce wymienic plyn w EU8 i EG8 (i tak musze klocki zmienic) co i jak trzeba robic przy zmianie płynu
Plyn to EBC BF307+ DOT 4
1 Bierzesz pomagiera z mocnymi kopytami
2 Pomagier zasiada za kółkiem
3 Montujesz sobie flaszkę z rurką i kluczyk oczkowy 10mm. Kluczyk nakładasz na cycek na zacisku (który lekko luzujesz), a rurke na odpływ.
4 I krzyczysz: pompuj, a pomagier depta dopóki pedał nie stanie się twardy jak hoho i wtedy krzyczysz "Trzymaj" jednoczesnie odkręcając cycek i spuszczasz płyn do flaszki.
5 Zakręcasz i pkt 4 loop
6 Pilnujesz, żeby w zbiorniczku był cały czas świezy płyn.
7 Powtarzasz pkt 4 i 5 i 6 dopóki w rurce nie pokaze się świeży płyn.
8 Zakręcasz cycka i idziesz do kolejnego zacisku.
Kolejność jest taka, że:
prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód. (ale tutaj sa rózne szkoły i nie będę się upierał)
świetny opis
lecz z racji, ze jestem "lajkonikiem" w temacie zmiany plynu:
a rurke na odpływ - jaki odplyw
- kiedy wlac nowy plyn
- mozna stary odessac ze zbiorniczka np. strzykawka zeby szybciej poszlo spuszczanie
- mam z tylu bebenki czy to cos zmienia
wymiana płynu średnio kosztuje 30 pln w warsztatach, myślę że warto oddać do specjalisty niż wszystko pozalewać i zapowietrzyć sobie układ :d
no chyba tak zrobie ... qrcze nie chodzi o $ lecz lubie wiedziec co i jak [co ja synowi powiem .. idz typie do warsztatu wole sam mu pokazac co i jak] .... zreszta zobacze w warsztacie jak sie to robi i przekaze potomnosci...
albo zaraz obdzwonie ziomali - ktos to musial chyba robic wiec za pare piffek pokaze co i jak
Jak masz ABS to jedz, do warsztatu, bo jak zapowietrzysz pompę ABS-u to będzie problem.
Jak pilnujesz stanu w zbiorniczku, to nie ma szans na zapowietrzenie. Możesz w pierwszym ruchu wyssać ze zbiorniczka stary płyn i zalać świezy- mniej do przepchnięcia.
Nowy płyn dolewasz jak go będzie ubywało ze zbiorniczka- to widać. Możesz co parę spuszczeń sprawdzić ile jest w zbiorniczku.
Bębęnki mają taki sam cycek
Cięzko mi wytłumaczyć kwestię odpływu. Jak znajdziesz cycek, to wszystko stanie sie jasne. To taki wkręcane coś z dziurką w środku- jak odkręcisz, to płyn zacznie lecie przez tą dziurkę i tam właśnie nakładasz rurkę, bo pozalewasz podłoge w garażu, a DOT jest śliski.
Ten cycek jest zawsze na górze zacisku, po wewnętrznej stronie.
TNX wszystkim - chyba jednak sam zobacze czy da rade - jak zapowietrze.. pojade i odpowietrza. ABSu nie mam.
Weekendowo zaczne walczyc z plynem a poki co zrobilem przymiarki [fele z czarnej mialy ET 35 i strasznie wystawaly ... te maja 45 i cacy]
bedzie nice [na zdjeciu jest 205/55 bleeee - bedzie 195/50]
CYCKA chyba dzis w garazu .. wymacałem i nawet chyba go widzialem zonie sie nie przyznam
Takie male OT
Oddalem kiedys samochod na zmiane płynu, i nawet nie ruszyli odpowietrznikow w hamulacach tylko wyssali plyn ze zbiorniczka i nalali nowy.....
Takie male OT
Oddalem kiedys samochod na zmiane płynu, i nawet nie ruszyli odpowietrznikow w hamulacach tylko wyssali plyn ze zbiorniczka i nalali nowy.....taaa a bąble powietrza mieszkały sobie w przewodach jak na zapiecku...
taaa a bąble powietrza mieszkały sobie w przewodach jak na zapiecku...???
Bablow to raczej nie bylo bo wysysajac i dolewajac plynu nic sie nie ma prawa zapowietrzyc.
napisalem to nie zeby polecic taka metode tylko zeby uwazac z oddawaniem auta do mechanikow.
Inaczej: a ile wyssali tego płynu? Tylko ze zbiorniczka? Jeśli tak, to mogli sobie oszczędzić, bo największy syf jest w samych zaciskach i w przewodach im najbliższych. Bo tam jest temperatura.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl