Wolf

Witam,

wczoraj deptalem sobie na miescie i przy przepiecie z 2 na 3 przed odcinka nie wszedl do konca mi dobrze bieg i cos zgrzytnelo, po czym dobilem bieg i poza chwilowym smrodem sprzegla mialem wrazenie, ze wszystko gra. Niestety, jak sie okazalo po tym zajsciu, nie moge w ogole wrzucic wstecznego. W ogole w miejscu gdzie on byl nie da sie kompletnie wyczuc, ze tam jest miejsce na bieg, tak jakby ktos probowal wbic szostke w furze, gdzie jej nie ma.

Bylem w ASO i rzucili na to okiem i powiedzieli, ze to w srodku skrzyni cos, bo z zewnatrz wszystko wyglada dobrze.

Szukalem w necie podobnych przypadkow i znalazlem temat:

Accordr

Jak ktos nie ma tam konta to wrzucam najciekawszy post:
"he gearbox is done folks.

A couple of things id like to point out is everyone says its down to the selector fork what causes the problem, this is not true.

The problem is down to the box constantly having a hard life, especially on vtec, changing from 3rd to 5th when on full vtec is definately a procedure I would not recommend, doing this fucks up the sync imho.

Basically, the sync wears to excess and it doesn't operate as tight as it should. The dogs on the sync were as sharp as fuck to be perfectly honest. Also the selector fork wears on the leading edge and becomes sloppy when moving up and down the shaft.

The selector fork only bends due to abuse, theres no way you could bend it if the gearing was operating problem free. If the car was constantly drove by a grandma, the box would last a lifetime, but they dont, we buy and drive the ATR's to drive them on the limit.

I personally think that changing the MTF fluid is just as critical as changing the engine oil, so everytime the engine oil is due to be replaced, the box oil SHOULD be changed too, as the gears are working just as hard as the engine components.

I cant help but think that if it wasnt for the engine revving so high the gearing would probably last the duration of the cars life.

The plea to Honda about getting reinbursed for the apparent design fault is pointless, Honda will definately chalk fuck on paying people out, as like ive said, the damage is due to abuse, and not a design fault or inferior parts.

Will post up some pics of the worn parts in the morning so you's can see for yourselves"

Byc moze i mi po tym dobiciu wbila sie 5tka, a obroty byly duze i sie schrzanilo to samo co u niego.

W zwiazku z tym mam 2 pytania. Po pierwsze czy komus cos takiego sie przytrafilo i co to moze byc. Po drugie gdzie mozna tanio i fachowo zrobic skrzynie w ATRze, najlepiej w wawie lub w okolicach.

Dzieki z gory za pomoc


Zgi±łe¶ forka po prostu. Kup nowego forka i sprawa jest w miare prosta do zrobienia.
zgiety fork albo cos podobnego jak u mnie, zatarte zebatki. bez rozbierania skrzyni sie nie dowiesz. powodzenia

p.s. jesli to fork, to mam takiego na stanie, oddam taniej niz w aso
zębatki, znaczy synchro pi±tki...


skrzynia bedzie rozbierana we wtorek, zobaczymy co sie schrzanilo.. Jesli fork, to bede nim zainteresowany Stef:)
Witam,

niestety po rozebraniu skrzyni wyszly inne kwiatki.. Co do wstecznego to tuleja przesuwna 5tego biegu i wsteka ma wyrobione zeby i dlatego nie dalo sie go wrzucic. Koszt nowej w ASO to 290pln.

Byloby pieknie, gdyby tylko to bylo nie tak. Po wyjeciu polosi mechanik zobaczyl jakies kawalki metalu w srodku w dyfrze jakby cos sie zmielilo. W koncu rozebral dyfer i sie okazalo, ze podkladka pomiedzy zebatkami osiowymi po czesci sie zmielila i malutka czesc przytopila do jednej z zebatek osiowych. Nie wiem czy jakies oddzielne elementy dyfra sie dostanie w ASO, za caly dyfer krzycza 12k PLN. Zastanawiam sie, czy ktos by sie nie podjal zebrania jednej setki z wewnetrznych krawedzi tyzh zebatek osiowych (tam gdzie przylegaja do podkladki) i nie dorobil nowej. Tylko tez cholera wie z jakiego materialu, trzeba by bylo wymiary zdobyc itd. Jest jedna skrzynia na allegro za 4k uzywana, tylko tez cholera wie w jakim stanie... Przyczyna mogl byc stary olej, ja po kupnie auta od razu zmienilem i wygladalo, ze od nowosci nie byl zmieniany. Byc moze na starym stracil wlasciwosci smarujace i sie przygrzala ta podkladka. Byc moze jakos caly dyfer sportowy daloby sie dokupic. Sam nie wiem co z tym zrobic. a jak wyglada sprawa swapu skrzyni od preludy h22? albo dyfru? Spotkal sie ktos z Was z czyms takim?

Pozdro





skrzynia od preludy podejdzie. Jak sie postarasz, to znajdziesz taka z LSD. Będzie miała nieznacznie dłuższe biegi, ale biedy być nie powinno.
witam. mam skrzynie od atr na sprzedaz- jak bys jeszcze szukal. pozdrawiam.
u mnie byl ten sam problem. tuleja przesuwna miala zadziory, piatka wchodzila, wstek nie, jak sie cisnelo wstek na sile to sie jeszcze bardziej blokowalo. rozebralem skrzynie, wyjalem zebatke i przesowke, wzialem maly pilniczek do reki i ognia. spilowalem zadziory az przesowka przechodzila lekko. zlozylem skrzynie, jezdze tak ponad 1,5 roku i wszystko dziala ok . jak kupilem skrzynie to wiedzialem ze wsteczny nie wchodzi, najpierw myslalem ze to wygiety widelec, ale okazalo sie co innego. mialem w perspektywie naprawe tego na ori czesciach ale udalo sie samemu. moze u ciebie jest podobnie?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl