ďťż

Wolf

Europejska organizacja EuroNCAP przeprowadziła kolejne testy zderzeniowe. Tym razem badaniom poddano dziewięć nowych samochodów.

Tylko cztery z nich otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek za ochronę pasażerów. Do tego grona należą ford galaxy, mercedes klasy B, lexus IS i citroen C4 picasso.

Pozostałe auta, a więc honda civic, audi Q7, kia carnival, hyundai sonata i mazda3 otrzymały ocenę o jedną

Sześć samochodów otrzymało cztery gwiazdki w zakresie ochrony dzieci. Pozostałe trzy pojazdy oceniono na trzy gwiazdki.

Civic został jedynym pojazdem, który otrzymał trzy gwiazdki za ochronę pieszych. Pozostałe samochody oceniono na dwie gwiazdki. Wyjątkiem okazała się kia carnival, która otrzymała jedną gwiazdkę.

Oto wyniki najnowszych testów zderzeniowych (ochrona pasażerów / dzieci / pieszych)

Małe auta rodzinne

Honda civic ****/****/***

Mazda3 ****/***/**

Duże auta rodzinne

Hyunadi sonata ****/****/**

Lexus IS *****/****/**

Małe MPV

Citroen C4 picasso *****/***/**

Mercedes klasy B *****/****/**

Duże MPV

Ford galaxy *****/****/**

Kia carnival/sedona ****/***/*

Duże terenowe

Audi Q7 ****/****/**

Najbardziej rozczarowujące są wyniki hondy civic i audi Q7. Japończycy spodziewali się maksymalnej oceny za ochronę pasażerów i nie ukrywali tego nawet na swoich stronach internetowych.

Natomiast duże i drogie audi jakby z definicji powinno otrzymać maksymalną ocenę. Niemiecki koncern zapowiedział zmiany mające poprawić poziom bezpieczeństwa, jednak nie zdecydował się na ponowne poddanie testowi.

Przypomnijmy, że test czołowy to uderzenie z prędkością 64 km/h z 40-procentowym offsetem (przesunięciem) w deformowalną barierę. Test na uderzenie boczne odbywa się przy prędkości 50 km/h, test słupa - przy 29 km/h, zaś test ochrony piewszych - przy 40 km/h.






na te ich gwiazdki.

C klasa dostała na początku 4 gwiazdki, a potem 5, bo dodali bzyczek niezapiętych pasów lipa jak ch#j.

Przypomnijmy, że test czołowy to uderzenie z prędkością 64 km/h z 40-procentowym offsetem (przesunięciem) w deformowalną barierę. Test na uderzenie boczne odbywa się przy prędkości 50 km/h, test słupa - przy 29 km/h, zaś test ochrony piewszych - przy 40 km/h. dobre te wartosci sa jak porownac je z osigami aut...
Ja mam jedna gwiazdke - moja EK4
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl