ďťż

Wolf

Witam.
Ostatnio zostalem szczesliwym posiadaczem hondy civic 1.4i, z tego co wiem to jest wersja angielska Autko dostalem od dziadkow(tylko sie nie smiejcie )jest tam sekwencyjna instalacja gazowa i przebieg 90 tys. Przegladam forum, i z tego co wyczytalem to z tym silnikiem co tam jest (D14A5)nie ma sensu sie bawic w jakiekolwiek modyfikacje. Pozostaje wiec SWAP.Ale:
1. Moze mi ktos napisac gdzie najlepiej szukac upragnionego nowego silnika do niej, domyslam sie ze allegro nie jest najlepszym zrodlem z powodu roznych przekretow z czesciami, a prawda jest taka ze nie mam zamiaru kupowac jakiegos trupa i pozniej naprawiac non stop.
2. Jest ktos z okolic wroclawia(ewentualnie z wojewodztwa slaskiego) kto pomogl by mi to zrobic.

generalnie prosze o maly wstep jak sie za to wszystko zabrac.


zacznij od tego jaki silnik chcesz lub ile $$$ jestes wstanie przeznaczyc
Jak wiadomo chodzi o to zeby bylo jak najmniej grzebania z tym wszystkim
z tego co wyczytalem po forach to dobrze by bylo d16y8 lub z6. Ale domyslam sie ze to i tak najbardziej zalezy od dostepnosci sprzetu jaki w danym momencie uda sie znalesc.
A kasa, hmm..to w sumie drazliwy temat zawsze jest ale mysle ze 3-4 tys to jest tyle ile moge na dzien dzisiajszy wygrzebac.
Czy to duzo?Pewnie nie, ale tez przeciez nie planuje robic z tego jakiegos turbo potwora, tylko cywilne autko do sprawnego poruszania sie po drogach
Ale nie wyartykułowałeś jaki silnik tam chciałbyś wszczepić. Jakkolwiek 3-4k i tak wydaje mi się mało chyba, że chcesz taki motor, który wklei się bez rzeźby.


ktora to generacja ?? do swapu:
- jak 5 to d16z6
- jak 6 to d16y8

albo delikatne turbo do tego 1,4 ...nic innego nie wykminisz

A kasa, hmm..to w sumie drazliwy temat zawsze jest ale mysle ze 3-4 tys to jest tyle ile moge na dzien dzisiajszy wygrzebac.
to dozbieraj jeszcze z 6k i szukaj b18c4, bedzie ponad 160ps, warto poczekac
to wszytko prawda ale nie kazdy jest w stanie poprostu wydac tyle pieniedzy tym bardziej jedno razowo a roznica miedzy 1,4 a jakims d16z6 jest naprawde wyrazna , lepiej kupic cos co bedzie troche szybsze niz nie kupowac nic bo sie nie oplaca... a czy oplaca sie swapowac b18c6 to tylko 190koni, za niewiele wieksze albo podobne pieniadze bedzie h22 a potencjal wiekszy a jak juz h22 to mzoe jeszcze troche poczekac i zrobic k20 idac tym tropem wyjedzie ze bez 20 k nie ma co wogule podchodzic do swapa....

to wszytko prawda ale nie kazdy jest w stanie poprostu wydac tyle pieniedzy tym bardziej jedno razowo a roznica miedzy 1,4 a jakims d16z6 jest naprawde wyrazna , lepiej kupic cos co bedzie troche szybsze niz nie kupowac nic bo sie nie oplaca... a czy oplaca sie swapowac b18c6 to tylko 190koni, za niewiele wieksze albo podobne pieniadze bedzie h22 a potencjal wiekszy a jak juz h22 to mzoe jeszcze troche poczekac i zrobic k20 idac tym tropem wyjedzie ze bez 20 k nie ma co wogule podchodzic do swapa....
H22 nie ma wiekszego potencjału niz b18 i h22 jest tansze niz b seria,a swap miedzy b18 a k20 jest o WIELE kosztowniejszy....
Nie pisze zeby wogole nie robic tylko uzbroic sie w cierpliwosc i uzbierac wiecej kasy na zrobienie czegos co da wieksza frajde...
roznica miedzy d16 a b18 nie jest duza, roznca miedzy d16 a k20 czy h22 jest ogromna, zostaje przy b18, w tym wypadku jednak c4
Ja też jestem bliski swapa z powodu awarii silnika, mam D16Y3 i po głowie chodzą mi różne pomysły, ale sądzę, że jeśli nie ma się zamiaru dużo inwestować to pakowanie w standardową seryjną maszynę samego mocnego silnika jak np B18C4 mija się z celem. Ładując w samochód który został zaprojektowany pod ok 120KM silnika o mocy >180KM bez modyfikacji zawieszenia, układu hamulcowego itd. jest trochę niepoważne (chyba, że ma się zamiar spotkać z najbliższym drzewem ). Dlatego mój wybór padnie chyba na D16Y8, D16Y2 lub D16Z6. Ale oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania.
Akurat zawias i heble zawsze można poprawić...i będzie nawet lepiej niż ta seria z mocniejszym silnikiem.

Ładując w samochód który został zaprojektowany pod ok 120KM silnika o mocy >180KM bez modyfikacji zawieszenia, układu hamulcowego itd. jest trochę niepoważne (chyba, że ma się zamiar spotkać z najbliższym drzewem ). Dlatego mój wybór padnie chyba na D16Y8, D16Y2 lub D16Z6. Ale oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania. to chyba jednak kwetsia funduszu a nie zdrowego rozsadku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl