Wolf
Na wstępie chciałbym powitać wszystkich forumowiczów. Pewnie nie trudno zauważyć że jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Moje pytanie dotyczy swapu silnika D16A9 z ED9ątki do Cifa 1.5 z 93 roku. Chciałbym się dowiedzieć na co powinienem zwrócić największą uwagę przy takim "manewrze" .
Wiem że wymiany wymaga min. skrzynia na hydrauliczną, ale z tego co już zdąrzyłem wyczytać to wszystkie z serii D powinny być wymienne pomiędzy sobą. Pozostawałoby więc tylko o ile się nie myle przełożenie zębatek z mojej "starej" do tej z Cifa.
Kolejna i najważniejsza sprawa to elektryka. Napewno trzeba zrobić przekładkę z OBD1 na OBD0 przy użyciu takiego diwajsu jak ten
OBD1 to OBD0 conversion harness,ale czy to wystarczy? Co np. z sądami lambda, których mój silnik nie posiada, czy będzie to problem?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i porady związane z takim swapem (np. jakich łap i poduszek mogę użyć?). Wiem że przekładka jest dość nietypowy bo wymieniam silnik na starszy model ale cóż począć...taka konieczność
Z góry dzięki za pomoc i konstruktywną krytykę.
Pozdr
D16A9 nie ma sondy wiec ten problem ci juz odpada
co do skrzyni - ja bym zalozyl te od ed9 -jest w miare krotka, tylko ze trzeba znalezc w dobrym stanie, albo remont uszkodzonej, najczesciej padaja synchronizatory 2 i 3 biegu i lozyska
piszesz ze skrzynia musi byc hydro - czemu tak sadzisz - w crx -a z niego (ale nie tylko) pochodzi ten silnik - sprzeglo jest tradycyjne na linke
no tyle ze wklada to do budy EG gdzie sprzeglo jest hydro.
Dzieki za odpowiedzi,
Jeżeli kwestię elektryki /wiązki/ faktycznie rozwiąże przejściówka z pierwszego postu to połowa drogi już za mną.
Co do skrzyni to byłem przekonany (i nadal chyba jestem) że we wszystkich EG były już skrzynie z wysprzęglikiem hydraulicznym. Gdyby tak nie było to problem rozwiązuje się sam bo moja skrzynia z CRXa jest po kapitalce (jakieś 10k km temu wymieniałem wszystkie łożyska). Wiem również że to dobra mocna skrzynia dlatego jest mi troche szkoda ją sprzedawać i zamieniać na jakąś z 1.5. Rozwiązaniem byłoby przełożenie zębatek ale nie wiem na ile ten krok jest pewny. Nie chciałbym żeby coś zaczęło sie sypać po przejechaniu kilku kilometrów bo przecież silnik będzie miał 134KM a nie seryją moc z 1.5.
Jeżeli macie jakiś pomysł to bardzo proszę o uwagi. Może da się w jakiś sposób przerobić skrzynie na hydro lub system sprzęgła w samochodzie tak aby ogarniał skrzynie z wysprzęglaniem linkowym. Nie jestem znawcą w tym temacie a widzę że tu na forum parę osób ma już dość bogate doświadczenie z Hondami.
No i nakoniec kolejna sprawa-prośba...Czy ktoś się orientuje gdzie najlepiej zrobić taką przekładkę? Czy zwykły warsztat powinien dać radę, czy może jest ktoś kogo moglibyście tu na forum polecić?
Dzięki i Pozdr.
jak masz dwie skrzynie to zrob z nich jedną hybrydową. ja moge polecic ssgarage - na miejscu jest tez fachowiec od skrzyń.
Do SSGarage mam troche za daleko ale dzieki za cynk. Może do nich zadzwonie i postaram się chociaż uzyskać jakąś pomoc telefonicznie. Najpierw postaram się poszukać kogoś rzetelnego w mojej okolicy.
A tak już poza tematem skrzyni, wiecie może jak będzie wyglądać sprawa łap silnika i poduszek? Czy te seryjne z 1.5 "przyjmą" mój D16A9 czy trzeba będzie coś przerabiać?
Przyjmą. D-seria to D-seria.
A ze skrzynią to koniecznie korzystaj z sytuacji i rób hybrydową. Nie wiem jaką masz w tym EG ale weź 2/3/4 z CRX (o ile 2 jest różne) i przełóż. Dla wygody na trasie zostaw swoją piątkę. Odpada problem linka-hydro.
OK, dzięki za porady.
Fajnie że są już w Polsce ludzie którzy to i owo wiedzą
Pozwólcie jednak że zapytam raz jeszcze (mam nadzieję że ostatni) o wiązkę. Domyślam się że Ten konwerter z OBD1 na ODB0 montuje się po stronie kompa (czyli pomiędzy kompem a wiązką pod nogami pasażera). A co w komorze silnika? Czy trzeba zmieniać lub przerabiać aparat zapłonowy w silniku i czy jest to wogóle możliwe. Bo skoro wiązka w samochodzie będzie OBD1 to w jaki sposób podłączyć wszystko do silnika?
I w tym miejscu prośba o nieirytowanie się
Witam!Podepne się pod ten temat zeby nie zakladac kolejnego.Krótki pytanie:Cz swap z D16A8 na D16A9 wiąże sie tez ze zmiana instalacji???Potrzebuje informacji jakie czesci beda do wymiany.Pozdro
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl