Wolf
jak w temacie
chce zbudowac CRXa ed9 z silnikiem h22 jdm (oczywiscie komplet : silnik , skrzynia, komp itd eszystko co sie da z prelki 2.2)
prosze o wszystkie Wasze
- opinie ,
- rady,
- "odrady",
- linki (do podobnych projektow, sklepow z kitami do tego swapa itp)
apropos nienajlepszego rozkladu mas i wiekszej (nieco ) wagi
to wszystko kceptuje , martwi mnie tylko sam SWAP i kto go dobrze zrobi....
znalazlem kit do swapa h serii do crxa
http://hasport.com/catalo...products_id=129czyli cos juz mamy...
pozdro 1600T
marcin
Dlaczego h22??
Do ed9 to mocna rzezba zapytaj sie AdamaR
Do budy ee8 owszem,ale do ed9 to nie wsadzisz tego...
k20 za drogi... b18c6 "oklepany" co nie znaczy ze duzo tego jeżdzi i tez drogi ....
a H22 Hmm troche duzy... ale myśle ze bedzie "w sam raz"
a tu dobry przykład
http://explicitspeedperformance.net/pozdro 1600T
Ale w usa nie ma ED9!!!
Musisz miec ee8 bude i robic swapa ,ale h22 toporny motor ciekzki ,skrzynia tragedia...
a było EE8 ?
skrzynia tragedia... hmm a precyzyjniej ??
pozdro 1600T
U nich inne sa oznaczenie ee8 tez nie było tylko SI,ale ich ef to jak unas ee8 mniej wiecej
Wiec do ed9 motor b16a1 ciezko wpakowac to co mowic o h22
w kielcach jak wiesz
jest ed9 z b16 (raczej WIELKICH problemow nie mieli)
a i na turbo znalazlo sie miejsce
PS czy u was w lublinie to nie przypadkiem del sola H22 (takie słuchy chodzą)
Del sol to inna bajka,miejsca sporo
No nic wsadz h22 i zdaj realcie,ogolnie dla mnie do ed9 to lipa bedzie ,a porownaj h22 a b16:)
Niech marcel sie wypowie ile roboty jest przy swapie ed9 b16a1...
Krystian - w stanach nie mieli ani EF ani EE. oznaczenie EF bylo TYLKO na japonie, a oznaczenie EE to oznaczenie nadwozia 4g z silnikiem Bserii. A jak zapewne dobrze wiesz seryjnie B16 do usa zawitało w 99 roku wraz z civicem Si. W stanach wszystko co jezdzi to nadwozia EC albo ED i wszystkie mocowania jakie są robione (hasport itp) są robione właśnie pod nadowizie ED. Nadwozie ED od EE rozni sie konstrukcja podluznic wraz z miejscami mocowania silnika, stad tez Bseria nie wskakuje od tak do budy ED. dlatego tez uzywajac mountkita hasporta do 4gen pod Bserie, mozna zamknac plaską maske z B18 w komorze silnika. zakladajac do budy EE maskę nawet z garbem (czyli ta z ED7/9) Bseria bedzie sie o maske obijała. no, ale to są sprawy dość oczywiste
reasumijąc - kupując mountkit wejdzie h22, z tym ze bedzie trudniej niz w EG, bo jest malo miejsca, plus przeróbka sprzęgła linka/hydro. jak masz odwage i duzo cza$u strtuj i przecieraj szlak.
hmm .... sprzegło linka/hydro.... ???
ja mysle oczywiscie o komplecie na Swap: silnik, komp, skrzynia wszystko co tylko sie da z pralki 2.2
Nie sadze zeby było ze kupisz hasporta i wsadzisz b series czy h series do ed9 bez problemow...
A co ze skrzynia??
skrzynia zostaje z h22. co najwyzej bedzie kombinacja alpejska z półosiami. pamietac tez trzeba, ze h22 ma drążek sterowany kablami, a nie jak civic na patykach. warto kupic razem z lewarkiem zmiany biegow polączonym ze skrzynią i plastikowym mocowaniem samego lewarka.
ED9 ma sprzęgło na sznurku i jako takie nie ma wysprzeglika. H22 ma sprzęgło hydrauliczne i trzeba bedzie to wykombinowac (hasport ma patent na to). jesli chodzi o wiazke to proponowalbym przejsc na obd1 i wsadzic komp P28 z sohc vtec'a i go podkręcić odpowiednio.
Krystian - kupujesz mocowania, poprawnie je montujesz i na sucho wskakuje silnik bez klopotu. rzeźba nie polega na fizycznym umiejscowieni silnika w komorze, tylko podłączeniu właściwie drutów. i powtorze Tobie raz jeszcze - w stanach mieli tylko nadwozia EC i ED, tak wiec wszelkie mocowania silnikow sa projektowane pod te nadwozia. zaryzykuje wrecz stwierdzenie, ze kupujac mountkit hasporta do H22 i starajc sie go wsadzic do budy EE mialbys klopoty z poprawnym montazem mountkitu.
ee tam ja pakuje h22 do civa4 gen i skrzynie kupilem rowniez rzezba w USA (ale jaka nie zdradze)..to tyle
PATI dobre info
PS: wolałbym i tak wsadzic b18c6:)
PAT , co masz za silniczek (w podpisach) ciekawa kombinacja
d16z9 to takie d16z6 tyle ze montowane w coupetach.
h22 toporny motor ciekzki ,skrzynia tragedia...Twoja wiedza na temat tego silnika jest porażająca.
H22 jest raptem 20kg cięższy od B18C6. Przepaść? Wystarczy wywalić aku do tyłu i jest to samo.
Ile skrzyń do H22 zarżnąłeś? Takie gadanie na podstawie, kolega brata stryjecznego wujka widział kiedys skrzynie, ale to była drewniana i na pomidory.
ja mam d16z9 turboi i teraz buduje 4gen z h22 tez turbo
i robie to na wzor pewnego pana z meksyku co wsadzil wlasne taki silniczek do 4 gen i do crx tez i czasy wyszly fajne
no to uważaj, bo powyżej pół bara tłoki mówią "spływamy" przy niewłaściwym zestrojeniu...
powodzenia w projekcie no i potem "celuj w czarne"
dodatkowe info na ten temat
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1469621
To, że się motor nie kręci do nieba nie jest wyznacznikiem. B18 nie ma momentu i dlatego musi się krecić. Jakbyś zrobił w H22 wszystko, to co zostało zrobione w fabryce w B18C5/6, to miałby o wiele lepsze parametry (vide H22A7, H22A8). Nie jedzie, bo wsadza się go do wielorybów typu pralka i akord,a nie do plastikowych popierdółek typu szczawik, czy integra. Porównaj wersję cywilną B18, to jakoś blednie w tej konfrontacji.
Faktem jest, że w zestawieniu patyki vs linki wygrywają patyki. Jednakże różnica nie jest ogromna. Z drugiej strony skrzynia w B18C nie jest taka sama, jak w zwykłym szczawiku. Podwójne synchro, szpera wnoszą zupełnie inną jakość. Jakkolwiek po zrobieniu paru prostych trików można podciągnąc precyzję wbijania biegów do poziomu patyków.
Skala dostępności gratów do B i H to zupełnie inna bajka. B naklepali miliony, a H występowało w sporo mniejszej ilości, dlatego tez rynek klamotów aftermarketowych jest odpowiednio uboższy.
Witam.
Nie ma oczywiscie rzeczy niemozliwych, ale jak juz ci marcin mowilem H22 na ulice w CRXie to ciezka sprawa, bo ten silnik jest ciezki jak cholera ... lepiej kupic b16a1 i pokombinowac - z b20 np. z tym ze masz dobre podejscie, ze to oklepane to trzeba zrobic cos innego i tutaj pkt dla ciebie ... ale mocy duzo w sumeinie ma, ale niutków jest wystarczajaco i napewno fajnie to by latało w lekkiej budzie cerki
jezeli chodzi o swpa do ED9 jak ma sie wszystko ci potrzeba to tak naparwde nie jest duzo roboty ... niedlugo zreszta sie okaze bo we wtorek auto bedzie w nas w garazu i zaczynamy w wolnych chwilach zabawe....
Jak już robić h22 to tak:
klik, klikH27, 315 whp na dynojecie, siakieś 360 na silniku, w crxie mogłoby dać rade
Oczywiście kosztuje to FORTUNE, ale takiego h22 (sorry, h27 ) to bym przygarnął
pozdro!
Marcel - jak juz bylo pisane - H22 jest od B16 ciezszy o 30 kilo - to mala roznica. przewaga H22 nad B20 jest oczywista. rozwiązanie dylematu wsadzenia H22 czy B16 zalezy tylko od fanaberii wlasciciela. jedno i drugie jest jak najbardziej mozliwe.
jak juz ci marcin mowilem H22 na ulice w CRXie to ciezka sprawa, bo ten silnik jest ciezki jak cholera .wszyscy sypią zasłyszanymi farmazonami, a nikt nie jest w stanie podeprzeć tego prawidłowymi danymi co do wag silników
waga w przypadku CRXa nie jest problemem, tylko upchanie tego do tej budy (trzeba troche ją pociąć i potem wzmocnić, a to już nie jest fajne)
no ale z tego co wimey, to silnik już jest, więc chyba i tak będzie wszystko szło w tym kierunku
No własnie czemu aż tak konkretnie sie o te 30 kg rozchodzi ?
poprostu przenieść cześć masy z przodu na tył np Aku , dodać pare kilo na tył zestroić pod to zawias i chyba zbytniego problemu nie powinno być ? Skoro Civic 5g z K20 potrafi mieć dobry balance , skoro potrafi miec z innymi cięzszymi silnikami niż seryjne pod maską też dobre wyważenie to czemu ciągle rozchodzi sie o te 30 kg w CRX ?
Problemem jest raczej własnie owe dłubanie cięcie spawanie i inne pierdoły które są napewno cięższe niż zwykłe swapy i chyba to bardziej jest przeszkodą niż owe 30 kg. Czy przypadkiem z autami nie jest tak że jesli odciązymy tył to stosunek masy na oś przednią się zmienia ? Ja mam cały czas przed oczami wage dowale 30 kg na lewej szalce to żeby ją wyrównać dowale 30 kg na prawej w odpowiednim miejscu nie wiem może sie myle ale auta torowe też mają puste środki i rozne silniki a jednak się prowadzą. Z fizyki byłem kiepski biore to na chłopski rozum
Skoro Civic 5g z K20 potrafi mieć dobry balance , skoro potrafi miec z innymi cięzszymi silnikami niż seryjne pod maską też dobre wyważenie to czemu ciągle rozchodzi sie o te 30 kg w CRX ?
Tylko, to K20 wazy w zasadzie tyle co B16.
LIO wszsytko jest mozliwe i da rade upchnac, ale chodzi mi o to ze w Polskich warunkach drogowych te 30kg moze byc ciezkie do prowadzenia...
ciac no trzeba czy przy H22 czy K20 .... koszta wsadzenia beda podobne bo HaSport KIT kosztuje ok 600$ +/-
jak ktos wsadzi to w PL to bedzie mogl dac konkretne info a tak tylko sa wiadomosci wyczytane w necie
Kivik tak wiem chyba ciut lżejszy niż b18 ale nie o to chodzi chodzi o samą zasade rozkładu masy poprostu uważam że wszystko się da tylko trzeba wgryzść się w temat rozkladu mas potem
Masa masą, ale natknąłem się na info że z racji mniejszej kompaktowości H22 musi być nieco inaczej ułożony w komorze-ja rozumiem że bardziej z przodu. Problem więc (o ile to prawda) rozchodzi się nie o ilość masy a o jej umiejscowienie.
zależy jeszcze do czego się buduje zabawkę- jeśli do dragu, to większy % masy na przedniej osi w FWD staję się zaletą
Nevada
A jeśli jednak nie to masz problem gdy ostrzej skręcisz, bo silnik umiejscowiony między reflektorami wybiera się w Bieszczady
Odrazu powiem cos na temat problemow, niestety trzeba bedzie wyciagnac przod o jakies 46mm, nie ma szans wsadzenia bez ingerencji w zmiane struktury autka, niestety teraz wlasnie glowie sie jak to zrobic zeby jak najmniej naryszc konstrukcje autka, haSport kosztowal mnie 569$ i uwazam to za dobra cene natomiast w tym tyg bede juz wiedzial od czarownikow z USA jak to zrobic i wtedy zobaczymy czy dla nich latwe jest rownoznaczne dla nas...
pozdrawiam
jak to sie robi...
-wycina sie pas przedni i zamiast belki, ktora jest seryjnie wspawywuje sie rure bezszwowa...
wkleilem na forum civica foty jak to sie robi...
To wklej i tu
pokaz skrobek tutaj, bo tam jakos niechetnie wchodze .... pierdolnik tam jak 150....
wsadzaj wsadzaj bedzie fajnie jezdzic
z tego co pamietam sa dwa rodzaje mocowan silnika, jedne wymagaja podgiecia podluznicy a drugie wymagaja podszlofowania szkrzyni.
podszlofowania szkrzyni.rozwin mysl bo bede mial ten sam problem a nie znam tego slowa
miski teraz juz moge powiedziec oficjalnie, silnik zakupiony, w maju startuje z H22A!!!
miski teraz juz moge powiedziec oficjalnie, silnik zakupiony, w maju startuje z H22A!!!brawo KOSI jestem duchem i ciałem z Toba jakby byla potrzebna jakas skromna pomoc to wal smialo
pokaz skrobek tutaj, bo tam jakos niechetnie wchodze .... pierdolnik tam jak 150....To wklej i tua foty z CRX zaraz wkleje, tylko po co jak sa na civicklub!!!
a foty z CRX zaraz wkleje, tylko po co jak sa na civicklub!!!bo nie każdy je tam oglądał.
w sumie to mam 146 fotek crx`a z H22 jak ktos chce to podajcie email
EDIT: Niech mi wyjasni ten "ambitny" mod, ktory majstrowal przy moim poscie po co tu zmienial skoro post nie lamal zasad forum i byl z odnosnikiem do civicklubu. Cos nie halo z glowa?
Forum ma pomgac ludziom a nie konkurowac z innym z niewiadomych wzgledow.
Daje ponownie posta
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=9988Pod tym linkiem jest wiecej info o h22 i link do PRAWDZIWEGO Honda-Tech.
wiec rodzina h22 sie powiekszy
Gratki Kosiniak
ja juz nie moge doczekac sie swapa
...odgrzeje tematowego kotleta i moze cos obrazkowo chociaz pomoge...
Ja tam mowie powodzenia tak czy siak...
Link do CRX'a (H22 z Turbo i nitro) :
http://www.teameci.com/ve...il.php?MemID=36
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl