Wolf
Witam. Jak wygląda sprawa z wiązką i kompem przy włożeniu b18c4 do eg4 zamiast d15b2?
b18c4 to komp p9k i wiązka OBD2...
-Czy prostszą opcją będzie włożenie silnika z wiązką silnikową i kompem p9k i czy trzeba wtedy zmieniać też wiązke kabinową czy można jakoś połączyć silnikową z OBD2 z kabinową OBD0???
-Czy lepszą opcją będzie wrzucenie p28+mapy od b18c4+ster. IAB?
p28 to OBD1 więc jak wyglądałaby sprawa z połączeniem silnikowej z OBD1 z kabinową OBD0 jeśli wogóle da sie je połączyć?
Dziękuje za wszelkie info.
Pozdrawiam
zasada jest taka: ubierasz silnik w wiązkę, która była oryginalnie. brakujące rzeczy dorabiasz, reszta przedłużasz, przenosisz w miejsce odpowiednie.
OK. Ale wiązke która jest oryginalnie w aucie czy tą z tym nowym silnikiem?
A jak sprawa z kompem? Lepiej wrzucić p9k razem z wiązką silnikową OBD2 i podpiąć pod kabinową OBD0(jeśli się da) czy wrzucić p28 z mapami i do tego np kupić OBD1 silnikową i połączyć... Przy której opcji byłoby najmniej rzeżby?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-12-17, 16:09 ]
chyba najlepiej wrzucic p28 i dokupic przejściówki na OBD1, są ludzie którzy mają takie na sprzedaż, ale że b2 jest na monowtrysku to trochę rzeźby i tak cię czeka
Moim zdaniem w B18C4 należy zrobić OBD1 oraz:
1) dla fabrycznego silnika - rozwiązanie mniej rozwojowe ale 100% bezpieczne dla silnika: założyć fabryczny komputer B18C4 z "odłączonym" IMMO.
2) bardziej rozwojowe: założyć P28 najlepiej z obsługą IAB który będzie odrazu przygotowany pod strojenie
Oba komputery (fabryczny B18C4 oraz P28) da sie podłączyć do wiązki OBD1 wiec będziesz mógł wybrać na koniec które rozwiązanie wybierasz.
Wtedy masz pewność ze dawka paliwa jest odpowiednia dla Twojego silnika co zapewni spokojną i długą eksploatacje
Dzięki wielkie panowie. Więc będzie OBD1 a co do kompa to sam nie wiem jeszcze
Pozdrawiam.
Opcje jak już zaznaczono masz generalnie dwie (może nawet więcej jeślibyć wziął pod uwagę wersję na np. zupełnie nowej Hondacie).
Ja jestem po swapi na b18c4 i pozostałem przy seryjnym p9k. Polecam ten układ ze względu na to iż nie musisz nic przegrywać i zmieniać starego ECU.
Przekładasz silnik z wiązką silnika (wiązka zazwyczaj jest z silnikiem); wiązkę samochodową pozostawiasz swoją. Podłączasz identycznie konektory jak pasują. Pozostaje ci teraz:
1. uzupelnienie kabelków których nie ma w twojej wiązce samochodowej np. sterowanie Vtec. Najprościej patrz jakich kabelków brakuje (kolorami) w wiązce samochodu i je uzupełniaj dociągając w odpowiedni pin w ECU p9k. Musisz mieć do tego oczywiście rozrysowane piny ECU (takie schematy były puszczane już na forum).
2. Sprawdz czy wszystkie piny p9k wchodzą w te same miejsca co w twoim seryjnym ECU. Może być że nie, wtedy dodatkowo należy po prostu któryś pin zmienić miejscami. (u mnie tak było, sygnal z aparatu zapłonowego byl w innym pinie i przez to nie chciał m odpalić).
3. Immobilizer. Wycinasz zupełnie lub robisz proste podłączenie immo - schematy są równiż na forum.
I wszystko lata jak niunia.!
Pozdrawiam.
3. Immobilizer. Wycinasz zupełnie lub robisz proste podłączenie immo - schematy są równiż na forum. Jeśli wywaliłem immo z wiązki to jak usunąc go z kompa? Wystarczy samo wywalenie płytki immo z ecu?
zeby usunac immo z kompa to jakis magik musi w nim polutowac to i tamto
Opcje jak już zaznaczono masz generalnie dwie (może nawet więcej jeślibyć wziął pod uwagę wersję na np. zupełnie nowej Hondacie).
Ja jestem po swapi na b18c4 i pozostałem przy seryjnym p9k. Polecam ten układ ze względu na to iż nie musisz nic przegrywać i zmieniać starego ECU.
Przekładasz silnik z wiązką silnika (wiązka zazwyczaj jest z silnikiem); wiązkę samochodową pozostawiasz swoją. Podłączasz identycznie konektory jak pasują. Pozostaje ci teraz:
A jesli wlozyc by wiazke samochodowa tez od b18c4 razem ze stacyjka i kluczykiem? nie bylo by prosciej ? zostawic do tego immo by mozna.... prosze o pomoc bo niedlugo tez mnie bedzie czekac taki swap
[ Dodano: 2010-07-13, 00:23 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl