Wolf
Witajcie
Mam pytanie ile byście mnie skasowali za przełozenie 2 silników serii b16 z jednej solki do drugiej kompletnych bez wiązek bo wszystko pasowało na 100% - czyli silnik + skrzynia + półośki.
Dla ułatwienia przybliżę trochę sprawe.
Kolega wspólnie ze mna swapował te silniki, tzn on jest mechanikiem a ja mu pomagałem. W sumie zajęło nam to jakieś 1,5 popołudnia. I teraz nie wie ile mnie ma skasować tzn zaproponował mi cenę, a ja zanim się dogadam chcę poznać Wasze opinie, więc pisząc weźcie pod uwagę koleżeństwo plus to że mu pomagałem....
oglnie przy swapie z d na b biora ok 800-1000zl
jakies 1000zl normalnie
ja jak kumplowi pomagalem, to nic od niego nie brale, ale to inna sprawa, mysle ze 100 zl jesli miales wlasne klucze i wiecej robiles, 200 zl jak u niego robione, jego klucze i on ogarnial wszystko, ale 200 zl to max tak po kolezensku
[ Dodano: 2009-09-30, 21:03 ]
Tylko weźcie pod uwagę, że obydwa silniki były przekładane i odpalane czyli można powiedzieć 2 swapy.
Kiedyś jak pytałem w Masłomiący to tam kupując u nich silnik koszt swapa był około 1000zł.
To może dla ułatwienia wyłączmy z tego postu słowo - PO KOLEŻEŃSKU - i napiszcie ile byście wzieli przypadkowej osobie - powiedzmy znajomemu ze wsi
o panowie wyjechali z 1000 zl, niuniek przeczytaj ze zrozumieniem normalnie tyle jest
mrenias, jaki to swap zwykla wymiana silnika z b na b wyjecie z wsadzeniem 500zl gdzies tam wiec mysle zevyscie byl zadowoleni to 200-300zl
dymek1988, przeczytalem ze zrozumieniem, mowiliscie normalna cene, a mrenias, owi chodzilo o kolezenska cene
mrenias, powiedzmy znajomemu ze wsi, gdymym mial swoj sprzet, klucze, zurawia, itp to wziolbym za 1,5 dnia roboty jakies 400 zl, od dobrego kumpla 300 zl a od przyjaciela nie wziol bym nic a gdyby mi sie nudzilo, i robil bym to dla ochoty to bym wziol tyle i by mi dali, bo nie wszystko sie kreci wogół kasy, takie jest moje zdanie a od kolegi tez nie wolno zenic.
Ostatnio słyszałem jak znajomy robił z D na D za 500zł. w warsztacie bez kiwnięcia palcem.
To jak jesteś rozrzutny to tyle max.
Mysle że jak mu odpalisz 250zł bedzie oki, tak po znajomości.
Znajomy mechanik za swapa z D na B wstepnie zaśpiewał i=mi 500zł, ale to wstepnie i jest trochę roboty przy tym.
Ja za taka robotę (bo nie ma pier..nia) wziłąbym ok 200zł od kolegi. Od troche obcej osoby 350 - 400
to z ciekawosci za rozrzad ile trzeba mowic ?? 30zł ??
h w ASO ....
h pracy serwisu to 140zł
h pracy warsztatu ok 90zł
h pracy samemu z 50zł
czas wyjecia i włozenia silnika ok 6h (oczywiscie w normalnym tempie)
6 x 50 = 300 zł
6 x 90 = 540 zł
6 x 140 = 840 zł
czyli 300 to minimalne minimum dla osoby fizycznej nie prowadzacej dzialalnosci przy minimalnych oplatach za pomieszczenie prad czt. typowo kolezenska robota lub duzy stopien bezrobocia w okolicy
ps. i czy istnieje w tej sumie gwarancja ?
mowimy o teraz o osobie placacej , a co kolega pomysli jesli wszystko zrobil ok w 2 samochodach i dostanie 200zł ??
jak powie malo to bedzie kolega ale jak go nie docenimy to moze byla to ostatnia robota uniego
kazdy kij ma dwa konce
Z tego co wiem za swapa z D na B biorą zależnie od warsztatu 1000-1500 zł
normalna warszawska cena za swapa z d na b oscyluje w okolicach 1500pln. Jak dobrze zrozumiałem to kolega mechanik swapował te silniki klientom (obcym osobom) a mrenias mu pomagał. Więc to po prostu jest zwykły interes. Ja uważam, że uczciwie by było jakby się z Tobą podzielił odpalając jakieś 30% tego co wziął za robote od klientów. Zależy jak bardzo mu pomagałeś, czy czynnie brałeś udział, czy tylko mu klucze podawałeś .
normalna warszawska cena za swapa z d na b oscyluje w okolicach 1500pln. Jak dobrze zrozumiałem to kolega mechanik swapował te silniki klientom (obcym osobom) a mrenias mu pomagał. Więc to po prostu jest zwykły interes. Ja uważam, że uczciwie by było jakby się z Tobą podzielił odpalając jakieś 30% tego co wziął za robote od klientów. Zależy jak bardzo mu pomagałeś, czy czynnie brałeś udział, czy tylko mu klucze podawałeś .Nie nie Kościech to jeszcze stara sprawa jak w mojej białej zamieniałem silnik z b16a2 na b16b tyle, że b16b był już z przerobioną instalacją elektryczna i kompem więc wyciągneliśmy a2 włożyliśmy b16b a z elektryki to dosłownie 2 kabelki i zamiana kompów czyli 20 min roboty. A a2 wylądowało w miejscu b16b.
No i wreszcie się chciałem policzyć z kumplem i powiedział mi 1200zł i wydało mi się to troche dużo - pojechałem do mechanika szanowanego w Bielsku Białej który specjalizuje się Hondami i on powiedział mi 800zł (i nie musiałbym mu pomagać) ale mimo wszystko chciałem jescze poznać wasze zdanie, żebym miał linię obrony dobrą
policzyć z kumplem i powiedział mi 1200zł i Muszę wyznać ci przykrą prawdę, twój kolega nie ma kolegów.
wejdz na kuzniamocy.pl kolesie sa zza gorzowa ogarniaja temat bardzo druga sprawa ze daleko masz troche
wejdz na kuzniamocy.pl kolesie sa zza gorzowa ogarniaja temat bardzo druga sprawa ze daleko masz trocheAle on ma juz te silniki dawno wsadzone, tylko kwestia rozliczenia się....
Sorki nie 1200 a 1300zł
Właśnie znalazłem i patrzę na listę do zapłaty którą dostałem i jest dokładnie napisane tak:
1. Wymontowanie b16a2 i włożenie b16b - 900zł
2. Montowanie b16a2 + elektryka - 400zł
czyli całość 1300zł
chyba go pogielo do reszty, wez mu powiedz zeby sie walil, daj mu 300 zl i niech sie buja, i powiedz ze juz dziekujesz za jego pomoc, jak chce tak to rozgrywac, zeby kumpla podliczyc 1300 zl to sie w pale nie miesci, ja bym takiego kolege w dupe kopnol i tyle
Ale kpina... ludzie za free swoim znajomym robią takie rzeczy, nie mówiąc że to był prosty zabieg, w dodatku z Twoją pomocą. Jak jest chciwy to miał powiedzieć że nie ma czasu by nie zdzierać z kumpla jak mu tak na pieniądzach zależy.
BTW ta sytuacja uczy że kwestie finansowe trzeba rozstrzygać na początku, aaa i ze koleżeństwo ma różne wymiary.
no bez przesady to ja obcej osobie za włożenie kompresora i kompletne wystrojenie ecu tyle mniej więcej powiedziałem gdzie ceny strojenia zaczynają sie od 600zł
nawet nie liczyłem swoich śrubek , materiału na flansze i na mocowanie kompresora i wszystko robiłem sam , sebas tylko chciał sobie sam wtryski 280cc podłączyć ;]
a tu znajomy z pomoc tyle krzyknął to ja bym z 3tyś zł musiał wziąć
zal, tyle spiewac od kolegi
No nic, dzieki za Wasze opinie, poinformuje Was o dalszym przebiegu tejże transakcji.
No ja akurat jestem informatykiem i jeszcze mi sie nie zdażyło żebym od kolegi wziął jakąś kase jak coś to flaszeczkę bardzo chętnie albo piffko
No ale z drugiej strony rozumiem, że to jednak była ciężka robota i sam bym nie był w stanie tego zrobić, normalne, że nikt za darmo tego nie zrobi, zawdzięczam mu dużo jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne, ale akurat ta cena mnie też zszokowała i stąd ten post.
zalezy jak lezy niektorzy mowia ze kolega czy nie to i tak sie kroi- nie chce wziac kolega to wezmie obcy, oczywiscie jak ktos dobrze robi to warto dac mu zarobic..
zalezy tez jaki kolega itp itd..ale skasowac za dwa dni 1300 to juz niezly dill )
jezeli to byl warsztat, koles stracil przez to ilus potencjalnych ludkow to rozumiem, ale jak to gosc ktory normalnie siedzialby popijacac piwko przy csi a tak wzial sie za robote to cena troche przesadzona... mysle ze pincet by bylo ok ) przeciez to jest chwila moment wlozyc i wyjac gotowy silnik!
przema72, to teraz jak już się znamy to za montaż kompresora 3000zł powinieneś wziąć
Witam.
Podłącze się pod temat.
Panowie ile kosztuje swap z D16z5 na B16a2 do CRX'a II gen. i jakie dodatkowe klamoty są mi potrzebne? Jeśli ktoś mi może rozpisać co potrzebuje z jakimiś orientacyjnymi cenami to będę ogromnie wdzięczyny. Z góry dziękuje.
Pozdrawiam
Gładki.
tygrysek q warszawie przekłada za 1.500 zł do tego dolicz łapy np h-sporta 1200 zl no i zalezy czy dasz skrzynie b16a1 czy b16a2 bo to roznica w cenie ze wzgledu na sprzegło jesli bedziesz chiał miec skrzynke b16a2 dolicz sobie taki [lubiezne posuwanie dupa w tyl i przod] do sprzegla ktory kosztuje okolo 900 zł.
Rozumiem, że np. załatwiając sobie swap b16a1 np. ze stanów nie będę miał tych wszystkich problemów i dodatkowych kosztów? Tak na marginesie to ktoś z forum ściągał zza wielkiej wody same silniki?
Pozdrawiam.
kraj pochodzenia silnika nie ma nic do rzeczy, tak czy inaczej potrzebne ci sa lapy na ktorych zawiesisz silnik (bo nasza edkowa Z5 niestety jest inaczej mocowana) no i skrzynia - tu tak jak ci pisal kulek34, jak dorwiesz te od B16A1 to nic nie przerabiasz bo ona jest na linke, no a jak od B16A2 (ta ma "hydrauliczny naped wlaczania/wylaczania sprzegla") to albo kupujesz ten bajer co zmieni hydraulike na linke albo kombinujesz z zamontowaniem "hydraulicznych" pedalow (tu bez skojarzen prosze ) plus oczywiscie pompa do tego rurki i tak dalej
co ty silnik z usa chcesz targac u nas taniej kupisz w PL
Gładki, a skad jestes moge ci wsio ogarnac , wiecej info na pw napewno sporo taniej niz w wyspecjalizowanym warsztacie a jak chesz to mzoesz zoabczyc jak umnie robilem czy sie spodoba
bzyq2001 z tego co się orientuje to w PL ciężko znaleźć coś nie zajechanego. SWAP z usa kosztuje jakieś 5 koła więc cena podobna jak u nas a silniki importowane z japan.
Cień696 jestem ze Szczecina. Jest u nas kilka warsztatów co mogą temat ogarnąć.
Zastanawiam się co zrobić z motorem do mojej ceerki bo tak, mam niby zdrowe d19a9 z poprzedniego cifa i w ceerce siedzi z5 z obruconymi panewami. Mam dylemat co robić bo kasy nie mam dużo a apetyt na wiecej koni ogromny
Pozdrawiam.
bo kasy nie mam dużo a apetyt na wiecej koni ogromny no klopot masz.
Mi za samo zeby silnik powiesic wyszlo 2000zl bo tego nie ma tamtego nie i trzeba bylo do ASO walic a o samych hasportach nie wspomne
mowa o b16a2
ja mialem silnik w super stanie inie moglem go sprzedac, w koncu poszeld za 4tys, a z usa to dolicz sobie clo, vat koszty transportu i zobaczymy czy taniej wyjdzie
Czyli sumując lepiej szukać w PL i wtedy wszystko jest P&P, mowa oczywiście o b16a1.
Panowie dziękuję jeszcze raz za pomoc.
Pozdrawiam
Gładki.
Czyli sumując lepiej szukać w PL i wtedy wszystko jest P&P, mowa oczywiście o b16a1. ad1. tak, lepiej szukać w pl jeśli o a1 chodzi, natomiast ad2. nie rozumiem po czym wywnioskowałeś że to ma być p&p? B seia nie jest p&p do zamontowania w crx z d serią, piszą Ci koledzy przecie że trza łapy itp
No tak ale jak kupie kompletnego swapa (b16a1) z łapami, wiązką i całą reszta to rozumiem że wszystko będzie już pasowało?
tak bedzie odrazu zamow nowy licznik lub cała deske ee8 to jeszcze zaoszczedzisz nerwow
No tak ale jak kupie kompletnego swapa (b16a1) z łapami, wiązką i całą reszta to rozumiem że wszystko będzie już pasowało?Tak, ale łapy oczywiście nie fabryczne, tylko np Hasporta. Tak jak chłopaki wspominali
Jeśli dostane łapy od ee8 razem z silnikiem to nie podejdą?
pewnie ze podejda
No właśnie też mi się tak wydawało ale jak Iron man napisał o tych ha-sportach to już zgłupiałem
nie podejda, w ee8 jest inne rozmieszczenie mocowan
poszukałbyś trochę w sieći to byś wiedział ze komory silnikowe w EE a w ED są całkiem inne i poduszki z b16a1 nie pomogą tu praktycznie nic
kulek34, nie mieszaj. Fabryczne łapy z EE8 nie podejdą. Trzeba ciąć, spawać albo zakupić specjalne łapy do przekładki.
a to sorrki panowie zrobiłem zamieche he he cyli zostaje h sport ,ale to dobrze ze mnie panowie oswiecili bo bym sie wladowal bo sam bede swapował i kiedys gadałem z kims i powiedział ze bedzie ok.kazda wiedza sie przyda
ja trochę namieszałem, gdyz nie miałem do czynienia z EE8, a też jedna osoba oswieciła mnie i zapewniała, że łapy z EE8 podejda do ED9, co powiedziałem Kulkowi
oj polkar nic sie nie stało kazdy sie uczy ,ale dobrze ze chłopaki podpowiedzieli bo ja byłem na 100% przekonany ze beda pasowały i juz prawie dokonalem zakupu tak wiec wisze browarka tym pana wyzej
a tak zapytam przy okazji ile kosztuje tak mniej wiecej generalny remont b16?
tyle samo co i d, moze ciute wiecej
Mi za swap zaśpiewali 900zł z d na d
to chyba ich niezły kryzys finansowy dopadł....
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl