Wolf
W skrzyni L3 kolega letek założył szperę dedykowaną do silników sohc, czyli cienkie półosie. Co trzeba wymienić, aby przejść z grubych półosi na cienkie? Domyślam się, że w skrzyni biegów inne uszczelniacze półosi, z mniejszą średnicą wewnątrzną, przegub wewnętrzny na pewno też.
-Teraz kwestia - czy do przegubu wew. z sohc, pasuje gruba półoś z dohc (domyślam się że nie, ale wolę być pewien)?
- czy do cienkiej półosi z sohc, pasuje przegub zewnętrzny dedykowany na grubą półoś dohc(domyślam się, że nie, ale wolę być pewien) ?
- czy przegub zewnętrzny na cienką półoś pasuje do fabrycznej piasty, gdzie siedział przegub na grubą półoś, tzn czy frezy w pieście sa takie same jak frezy na przegubie (domyślam się że tak , ale wolę być pewien )?
Kolega właśnie dłubie w garażu, więc wyręczę go w kwestii założenia tematu
hmm w zasadzie wszystkie różnice miedzy skrzyniami do dohc a sohc wymieniłeś już,więcej ich nie powinno być.
uszczelniacze od sohc. i całe półoski od sohc,zamiast tej z podpora jedna długa powinna wjechać.a w piasty mocowanie to jest chyba dosyć popularny standard miedzy hondami. sama półoś w dohc jest grubsza ,wiec ani wewnętrzny ani zewnętrzny przegub nie przypasuje do niej.
- czy przegub zewnętrzny na cienką półoś pasuje do fabrycznej piasty, gdzie siedział przegub na grubą półoś, tzn czy frezy w pieście sa takie same jak frezy na przegubie (domyślam się że tak , ale wolę być pewien )?
pasuje. Bigos83 ma w rexie swoim D16Z2 z osprzetem skrzynią 1/2 ośkami itp,
nie
nie
tak
Dzięki wielkie, Iron za założenie tematu i Wam koledzy za pomoc. Teraz takie pytanie odnośnie wytrzymałości takiego zestawu, nie poukręca przegubów/półosi? Gdzie kupić przeguby, w autolandzie (zawsze sie tam zaopatruje) maja zew firmy maxis (coś w ten deseń). A na przeguby wew powiedział że tylko serwis, a ja się boje tam dzwonić. Na allegro nie ma w intercarsie chyba też. Chce już kupić nowe żeby jakiś czas na tym polatać aha trochę mi się spieszy bo 21 luty pierwszy kjs, pozdrawiam
zewnętrzne przeguby polecam nkn. Mam na cienkich półosiach i wytrzymują zakręty.
Nkn mam teraz i faktycznie trochę dostają po dupie a nie klepią. Ale co do wew dac i skac?
cienkie półosie są tylko bez podpórki? czy maja też jak w dohc?
[ Dodano: 2010-02-07, 12:42 ]
tak tylko musisz szukac z civic 4th gen. Zewnerzne wymien na np nkn a wewnetrzne zostaw oem tylko szukaj w bdb stanie. Bez luzow itd. jak zainteresowany takimi to wal na pw
cienkie są bez podpórki
wewnętrznych przegubów nie polecam zamienników, bo nawet znanych firm są tak badziewnie wykonane, dużo gorsza konstrukcja niż OEM, oryginalne mają na Y takie fajne satelitki łożyskowane
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl