ďťż

Wolf

witam
zainspirowany furką sebas'a i umiejętnościami przema72 postanowiłem zrealizować podobny projekt. kompresor już mam - teraz czas na odpowiednie przygotowanie do tego decydującego kroku.
co z pewnością muszę wymienić, żeby autko było gotowe bezpiecznie udźwignąć kompresor i skorzystać max. z jego wsparcia?
opierając się na działaniach sebas'a:
- jakiś IC?
- zawór upustowy (to z pewnością)
- wtryski z Preludy H22 (też raczej wskazane)
- wskaźniki EGT i BOOST - niezbędne czy raczej bajer?
- w planie cały wydech 4-2-1 z allegro + środkowy i końcowy z Mtechu(jakiś plan co z czym i w jakich odległościach połączyć?)
- sprzęgło - jakie doradzacie (spodziewam się około 200KM)
- robić coś z hamulcami? tarcze, klocki czy też nie jest to niezbędne?
co jeszcze moglibyście zaproponować i ewentualnie gdzie zakupić te części za rozsądne pieniądze?
dzięki za pomoc



co z pewnością muszę wymienić, żeby autko było gotowe bezpiecznie udźwignąć kompresor
do bezpiecznego soft turbo można by wymienić panewki i wstawić śruby stopek arp
generalnie zawsze istnienie ryzyko ze coś puść na większej mocy niż seria
a niektórzy nie robią nic i jeżdżą , reguły niema

przydało by sie bo 242 przy tej mocy szybko sie przegrzewają , możesz kupić zaciski z preludy h22 na tarcze 282 i wstawić je razem z tarczami 262

- tzn że w del sol są tarcze 262 i na nie wrzucić zaciski z prelude h22? to chyba mogę zrobić troszkę póżniej i narazie pojeździć na seryjnych?
takie mogą być?
http://moto.allegro.pl/it..._lubelskie.html

1. EGT i BOOST kupię z allegro lub ebay(model nie ma znaczenia?).
2. zawór upustowy - jaki i od jakiego modelu?
3. gdzie kupić panewki do D16z6 i śruby ARP?
4. gdzie znajde dobry kolektor 4-1 z cat. do mojego silnika?
5. jeśli xtd stage 2 wystarczy to kupię z ebay (czy gdzieś taniej?).
6. do tego IC z renault master + wtryski z preludy h22 i jestem gotowy na przyjazd do ciebie na montaż?
Warsiawiak, jak chcesz to mam sprzęgło do sprzedania XTD Stage2 jak coś to pisz na PW

Tarcze masz 242 ale możesz je zastąpić 262 bez wymiany zwrotnic (262 miały vti) ale wtedy trzeba użyć zacisków (z klockami) i jarzmami z preludy h22. Możesz oczywiście jeździć na seryjnych ale bardziej uważać i nie przesadzać a w przyszłości zmienić.

1. Najlepszym rozwiązaniem będzie Auto-Gauge z serii SM z PEAK (np od http://www.dabtuner.pl/ ) jeśli chodzi o cena/jakość
2. jaki chcesz kwestia gustu i portfela
3. Np od bzyka z forum
4. na passwordjdm ktoś teraz wystawił ebayowy 4-1 do d serii lub z ebaya/allegro
5. możesz odemnie
6. noooo jeszcze trochę rurek na dolot i zgrzewka wódki to ja też wpadnę


Wszystkie solki mają z przodu tarcze 262mm, nie piszcie głupot

Wszystkie solki mają z przodu tarcze 262mm, nie piszcie głupot
a myślałem ze to tak jak w 2 gen , no czyli łatwo możesz sobie przejść na 282 zmieniając zaciski i jarzma z prelude
ale myślę ze dobre jakościowo 262 tarcze i klocki też dadzą rade
pirul, masz rację to zmienia moje plany co do hamulców
to już chyba wszystko wiem poza tarczami i zaciskami:).
teraz tylko został jeden problem - ile da rade zrobić mój braciak a co zostanie do zlecenia profesjonalistom za kaskę i mam nadzieje, że zmieszczę się w ustalonym budżecie.


teraz tylko został jeden problem - ile da rade zrobić mój braciak a co zostanie do zlecenia profesjonalistom


Twój brat to za wiele nie ździala niestety jeśli chodzi o sam kompresor... nawet jeśli jest bardzo dobrym mechanikiem to bez doświadczenia i wiedzy ciężko będzie... tym bardziej że kompresor fabrycznie kręci się w prawo a Przemek montuje go na odwrót jak silnik Hondy żeby kręcił się w lewo Nawet głupiego BOV'a przerabia pod SC... dochodzi przeróbka kompa, strojenie... i dużo innych drobnych spraw gdzie jedna łączy się z drugą...
tak czytam i czytam ten temat i mysle ze na wiosne zawitam do Was na montaz kompresora
sebas sedno sprawy czyli kompresor będzie tylko i wyłącznie w rękach przema. samo przygotowanie - sprzęgło, tarcze, zaciski, wydech itd. będą zrobione przez braciaka.

[ Dodano: 2009-11-18, 12:26 ]
punkt 6. listwa wtryskowa z f20 to raczej nie

3. do obgadania z bzykiem. bzykk - jeśli o niego chodzi ostatni raz zaglądał tu w lipcu więc mała szansa kupienia czegokolwiek od niego:(.
nie o tego bzyka chodzi tylko o tego http://www.honda-crx.info...iewprofile&u=50

tarcze 282 mm z mg zr 180, symbol tarczy to d1111(ebc)
Ktoś wyjaśni mi jak to jest ze sprzęgłem??? Tylko na ebay.com znalazłem i tam niewielka różnica cenowa 2 i 3. Który lepszy do Del Sol pod kompresor? Gdzieś taniej w PL można kupić?
Wystarczy Ci stage2, ma tarczę organiczną i wzmocniony docisk, z tego co pamiętam do 270KM ma sobie poradzić więc spokojnie udźwignie kompresor, ja miałem w solce stage 3, tam już jest tarcza ceramiczna/spiekowa inaczej zbudowana i to sprzęgło jest agresywne, potrafi wkurzyć, trzeba się po prostu pryzwyczaić. Bierz stage 2.

Jeszcze co do zaworów upustowych nie wiem jak tam przema je sobie modzi pod kompresor ale wszystkim polecam zawór, który miałem przy turbo, fajnie gwizdał i się nie psuł, replika hks ssqvII, mogę sprowadzić z uk, 280pln


a ja za 250
bzyq2001 ściąga graty za 5zł

Mógłbym za 240 ale spoko, nie ma sensu się licytować
mam taki zawór i polecam pięknie gwiżdże z kompresorem co do sprzęgła zależy ile masz kasy bo najlepiej to chyba jakieś act
eee tam od razu najdroższe jak i tak tego nie wykorzysta, exedy stage 2 i nic więcej nie trzeba.
no wiesz ja trochę jeżdżę już z kompresorem i wiem że jak założę np r888 lub nawet r1r czy inne podobne opony to sprzęgło może nie dać rady i na 1 biegu się ślizgać... (stage2) ciężko mi będzie ruszyć na maxa z 1 żeby nie przypalić sprzęgła chciałbym wykorzystywać moc na maxa...
Stage 2 ma wytrzymać ok. 270KM i ponad 300Nm, o ile w przypadku sprzęgieł typu F1 czy xtd trzeba mieć większą tolerancję na te dane, o tyle kupując sprzęgło np. exedy można zaufać cyferkom z charakterystyki i nie ma szans żeby sprzęgło przewidziane na te 270KM ślizgało przy 200-210 KM i takiej samej ilości niutonów, po prostu nie ma szans chyba, że ktoś zdjął stare sprzęgło i założył nowe nie ruszając zamachu, wtedy różne cuda mogą się dziać. Żeby to działało trzeba jeszcze zdjąć koło zamachowe i je splanować. Gdyby dobrze zamontowane i sprawne sprzęgło stage 2 ślizgało się przy 200 koniach to co byłoby seryjnie montowane np. do itra, który ma podobną moc wyjściowo, od razu jakieś szalone spieki musiałyby tam siedzieć
Dobrze radzicie ale nie ma bata żebym z tym wszystkim zamknął się w planowanym budżecie. Nie jest problem w kasie ale rozsądku i priorytetach.
Na 100% potrzebne:
IC - (~200zł)
BOOST i EGT lekko 400zł
wydech całość ok 1000zł (chyba że tylko kolektor i cat. to wyjdzie mniej)
sprzęgło xtd stage 2 - 550zł ( żeby sensownie skorzystać z mocy)
zawór upustowy 280zł
Już tu wychodzi ok. 2500zł - do tego wtryski h22( nie wiem jakie ceny i gdzie kupić)
Wliczając zakup kompresora i robotę przema to nieco przekraczam budżet 5tyś a gdzie tu śruby arp i panewki o lekkim kole nie wspominając. Całe szczęście, że braciak mechanik więc raczej poradzi sobie z montażem podzespołów ale jeśli nie to budżet urośnie i kibel - a miałem zmieścić się w 5tyś .
Czy coś źle liczę? Wraca pytanie z początku - czy mogę zrezygnować z panewek i śrup arp czy też to niezbędne elementy. D16Z6 wytrzyma na seryjnych te 200KM?
dmuchnij tak 0.5bar żeby było koło 185KM i to wytrzyma seryjny silnik to że problem zmieścić się w 5k to ja wiem
Po co te śruby, panewki jeśli masz zdrowe też bez sensu wymieniać, kolejna rzecz - lekkie koło zamachowe do turbo/kompresora - niepotrzebne bo nie opanujesz trakcji. Dmuchaj 0,55-0,6 i będzie ok na seryjnym silniku po dobrym strojeniu. Wtryski z h22a kupisz za 150-200pln jak dobrze poszukasz.
pirul pójdę za Twoją radą. A czy seryjne hamulce wystarczą czy koniecznie zaciski i tarcze z prelude?
Hamulce nigdy nie są zbyt dobre i lepiej byłoby mieć większe, ale jak masz ograniczony budżet i zdrowe tarcze to spróbuj taki myk: kup porządne klocki, załóż przewody hamulcowe w stalowym oplocie i brake master cylinder brace i sam zobaczysz, że taki setup robi robotę na 262/242, co do klocków polecam ferodo ds performance do seryjnych tarcz, przewody hel performance (mogę Ci tanio sprowadzić), stoper do pompy hamulcowej można zrobić samemu, trzeba kawałek profilu zamkniętego i spawarkę. Bo gdybyś zmieniał na większe zaciski i tak musiałbyś kupić nowe klocki, pewnie tarcze też i do tego przewody żeby to miało ręce i nogi, a tak poprawisz seryjne hamulce na tyle, że będą ok za mniejszą kwotę. Z tyłu nie wiem czy masz tarcze czy bębny ale jeśli bębny to koniecznie swap na tarcze.
Niestety z tyłu mam bębny. Hamulce odłożę na później - nie po to kupiłem kompresor, który ma mnie rozpędzić, żeby od razu hamować .

Niestety z tyłu mam bębny. Hamulce odłożę na później - nie po to kupiłem kompresor, który ma mnie rozpędzić, żeby od razu hamować .
dobra ale co jak już Cię rozpędzi? wolałbym najpierw hamulce zrobić i mieć pewność że mogę się zatrzymać odpowiednio szybko:P
zamontuj sobie spadochron jak mają w dragsterach taniej wyjdzie niż robienie hebli
Spadochron już ma, tak jak i my wszyscy - tylny zderzak
Przekonaliście mnie co do hamulców ale zrezygnuję z panewek i śrub arp. Jak pirul pisał do 190KM seria powinna wytrzymać a sebas chyba na serii nawet 210KM wydmuchał.
Kolektor 4-1 lepszy ale trudny do dostania dla serii D - co robić? Czy jeśli gdzieś znajdę taki kolektor z hi flow cat i wrzucę zamiast tego co mam obecnie a resztę wydechu zostawię to będzie błąd?
przeciez tu jest kolektor 4-1 za normalną cenę http://www.honda-crx.info...der=asc&start=0

co do acl i arp to sa to po prostu najslabesze ogniwa , oczywiście jak masz panewki dobre to nie trzeba acl , natomiast śruby stopek to po prostu najsłabsze ogniwo układu korbowego , często sie slyszy ze komus pekł korbowod , a tak naprawde korbowody rzadko pekaja , poprostu puszcza stopka i korbowód lamie sie , sam korbowód na za dużej mocy powinien sie zwyczajnie wygiąć

oczywiscie zdrowy silnik nie powinien miec problemow z wytrzymaniem 200km

co do wydechu to nie oszczedzaj , zrob caly 2,25 , bo potem okaże sie ze dmuchasz 0.5 bara a zamiast 190koni jest 170
niestety tsj sprzedał już kolektor 4-1.
odpuść sobie sprzęgło, hamulce i dłubanie w silniku na później budżetu wystarczy a nawet zostanie a z czasem wszystko ogarniesz tak jak ja stopniowo do celu sprzęgła nie zmieniaj dopóki nie padnie i wtedy najlepiej coś lepszego niż xtd...
Muszę do końca roku jak najmocniej przygotować autko do montażu kompresora. Na obecną chwilę mam darmową robociznę a po nowym roku wielce prawdopodobne, że braciak wyjedzie do roboty do UK i wtedy koszta wzrosną o mechanika.
Najgorzej z częściami a dokładnie z kolektorem 4-1 - nie ma gdzie dostać a skoro ten lepszy od 4-2-1 to chyba lepiej kupić zainwestować w lepszy sprzęt. Wtryski h22 też nie mogę namierzyć.
Daj na przykład tutaj: http://www.hondaprelude.pl/forum/index.php ogłoszenie o wtryski
Na forum prelude chcą majątek za wtryski czy pompę, ja bym pytał każdego typa z allegro, który wystawił prelude BB4/BB6 na części. Aha, do tych wtrysków potrzebujesz resistor boxa, są niskoomowe, trzeba wpiąć resistor w wiązkę, ok. 50pln.
ja za jakieś 2tyg będę sie pozbywał swoich

jak nie znajdziesz 4-1 to trudno
Tak jak pirul prawi na allegro bez problemu się kupuje wtryski z h22 za 1/3 ceny niż chcą typy z forum preludy i nawet razem z wtyczkami i listwą wtryskową

ja za jakieś 2tyg będę sie pozbywał swoich
jeśli chodzi o wtryski to zostaw je dla mnie . ile by kosztowały z montażem u Ciebie?

co to resistor box i czy potrzebna pompa paliwa z h22?

najlepiej gdyby sebas się wypowiedział czy aż tak dużo modził przy furce. Widzę, że w tej dyskusji jak w przysłowiu - im dalej w las tym więcej drzew. Powoli przyjdzie wymienić mi wszystkie podzespoły a ja poprostu chcę móc troszkę szybciej śmigać moją solniczką nie przesadzając z wydatkami.
Warsiawiak, ja nic n nie modziłem - kompresor był włożony do seryjnego auta ze zrobionym wydechem... (nie uwzględniam przeróbek optycznych, zawieszenia itp)... jak nie zrobisz wydechu to też będzie jeździł ale będzie słabszy potem padło sprzęgło bo zakatowałem je na superoesie a ślizgało się już odkąd kupiłem solkę (rok czasu). Przy silniku jeszcze nic nie było robione ani przy hamulcach i jeździ i jak się ma rozum to nawet hamuje wystarczająco Silnik dopiero teraz będę robił ale tylko po to żeby nie brał oleju, inaczej bym go nie ruszał, a że już będzie rozbierany to będą nowe panewki, śrubki ARP do stopek i najfajniej byłoby zakuć ale nie stać mnie na taki wydatek bo i tak nie wykorzystam większej mocy niż mam teraz więc myślę że lepiej te pieniądze przeznaczyć na szperę, opony lub hamulce

Co do wtrysków to Przemek ma wysokoomowe, więc nie potrzebny Ci resistor box do nich Najprościej - To takie pudełko, które jest potrzebne przy wtryskach niskoomowych. Jeśli weźmiesz wtryski od Przemka to zapomnij o nim, poprostu wkładasz w listwę wtryskową i gra gitara
wtryski u Przemka już ktoś sobie zarezerwował .
Jak są oznaczone te wtryski wysokoomowe i od jakiego modelu- jeśli są lepsze to takich poszukam.

czy te zaciski będą dobre na moje seryjne tarcze? Taki sam komplet będzie na tył(jak zrobie swap tarcz na tył zamiast bębnów?
http://allegro.pl/item817...z_jarzmami.html

Sebas co to za 3 wskaźnik od kompresora na desce? zapewne EGT, BOOST i ...
a po co Ci te zaciski na seryjen tarcze. To mialoby sens gdybys zakladal 282mm

a po co Ci te zaciski na seryjen tarcze. To mialoby sens gdybys zakladal 282mm

to jak w miarę tanio wzmocnić hamulce w serii? tylko lepsze klocki i przewody hamulcowe?
rob swap nie baw sie w polsrodki. Wyjdzie Cie o 6-7 stowek wiecej ale hamowanie nieziemskie.
czyli swap tarcz na tył, ewentualnie dobre klocki i bez bawienia się w zaciski z preludy czy zmianę wielkości tarcz?
swap tzn:
tył: swap tarcz z vti+stalowe przewody
przod: zwrotnice z vti(tutaj nie jestem 100% pewny bo nie siedze w solkach)+zaciski z jarzmami pralka 2,2+tarcze ebc z rovera mg zr 180+przewody
a jesli nie zalezy Ci na rozstawie 4x100 to laduj kompletny swap z dc2 za 2k
http://forum.honda-kielce...p?p=75095#75095

a jesli budzetowo to tarcze+klocki+przewody stalowe, ale hamulce dalej nie beda takie jak byc powinny.
Jak cos mam przewody stalowe na tyl do bebnów

a jesli budzetowo to tarcze+klocki+przewody stalowe, ale hamulce dalej nie beda takie jak byc powinny. no ze stalowym oplotem +plus dobry plyn+klocki i tarcze dobre dadza rade jesli sie jezdzi z glowa.Ale po paru naprawde mocnych hamowaniach pedal jest twardy ale tarcza z klockiem yhymm
kruku85, w solce wystarczą zaciski z jarzmami z preludy 2,2 i tarcza 282 z rovera
A jak to jest z montażem kompresora do b serii? Ile koni "bezpiecznie" wydmucha?
to jesli sebas ma racje to nawet bym sie nie zastanawail bo dokladasz tylko max 300zl
kruku85, w rexiu masz tarcze seryjne 242, a w solce jak pirul pisał każdej 262

aha zapomniałem dodać - 3 wskaźnik u mnie to mega hiper potrzebny woltomierz
to wiem ale nie wiem czy rozstaw otworow na zwrotnicy od zwyklej i vti sie nie rozni
to kiszka z tymi hamulcami . Chyba narazie pozostanie rozsądek zamiast części.
Oceniając koszt niezbędnych podzespołów:
- IC - 200zł
- egt - 350zł
- boost 100zł
- wtryski - 200zł
- wydech - kolektor 4-1(jeśli gdzieś znajdę), kat., tłumik środkowy i rury 2,25 - końcowy mam i chyba zostawię(jakiś tuningowy - tak wygląda;)) z 800zł
- zawór upustowy - 250zł
- dobre przewody hamulcowe 350zł
- xtd stage 2 (500-550)
- kompresor + robota Przema
i pękło 5k - a gdzie tu tarcze , swap, zaciski. Do tego braciak zrobi jedynie wydech, sprzęgło i ewentualnie hamulce ze swapem(czyli elementy z których zrezygnuję).
Krótko mówiąc sporo rzeczy będę musiał zrobić na miejscu u Przema żeby później dobrze wystroić a to podniesie cenę o koszt robocizny. Wygląda na to że bez zmiany hamulców ledwo zmieszczę się w 6tyś.
Warsiawiak, kurde Twój budżet jest 2 razy większy niż mój jak założyłem kompresor
Sebas, ale jak widzisz ja chcę zrobić jak najwięcej na jeden raz. Wygląda na to że jednak przerasta mnie ta sytuacja. Poza tym miałeś już zrobiony wydech, nie zmieniałeś sprzęgła i tanio kupiłeś kompresor- tego poprostu nie da rady zrobić taniej .
miałem tylko kolektor i tłumik zamiast cata... dopiero przed hamownią skończyłem wydech i byłem drugi raz na strojeniu u Przemka
niestety do Przemka mam daleko więc jak już przyjadę na montaż i strojenie to chcę mieć w pełni gotowe auto(na tyle na ile jestem wstanie finansowo).
Czy do swapu tarcz na tył potrzebne mi jakieś inne linki do ręcznego niż te które były do bębnów?
Chyba powoli zaczynam panować na sytuacją choć wiele rzeczy jest zagadka np. te wysoko i nisko omowe wtryski oraz obawiam się czy zakupione rzeczy to całość czy też trzeba do nich jakieś duperele jeszcze dorzucać jak ten nieszczęsny resistor box.
Musisz mieć inną linkę, ta od bębnów nie pasuje, najlepiej od del sola VTi
do wyskoomowych nie potzrebujesz resistor boxa a do nisko potzrebujesz
mają jakieś oznaczenia te wysoko i nisko omowe? Dotyczy to wtrysków czy całej listwy? Nie znam się na tym a chciałbym kupić właściwe podzespoły.
Podejrzewam, że zdobyć linke od ręcznego też będzie kłopot.
jak bedziesz bral od danego auta to zobacz czy sa podlaczone bezposrednio czy przez resistor box. Dotyczy to samych wtryskow
lepiej kupić seryjny kolektor 4-1 , czy sportowy 4-2-1 z allegro (pod kompresor oczywiście)???
eh przecież Ci odpisałem wszystko na temat wtrysków już wcześniej na pw nie wiem dalej czego nie wiesz...


Podejrzewam, że zdobyć linke od ręcznego też będzie kłopot.


Nie jestem pewien ale z Civic'a MB6 podchodzi linka
żeby mieć pewność napisz do gościa o ksywie Ralf z civicklub.pl, on ma skład części do Hond głownie civic'ów ale od czasu do czasu zdarzają się inne Hondy, powinien wiedzieć na 100% czy ta linka podejdzie ;]
z linką od ręcznego sprawa się rozwiązała - cały komplet na swap zawiera w sobie także taką linkę .
Zostały jeszcze do nabycia wtryski i kolektor (reszta wydechu przyjdzie od M-tech'u).

[ Dodano: 2009-11-26, 07:35 ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl