ďťż

Wolf

Obecnie mam w swojej a9 kolektor od z5 z lambda i kompa tez z5
Wiem ze a9 nie ma tego moje pytanie jest następujące:
1 konstrukcyjnie różnią sie te kolektory od siebie oprocz wejścia na sonde?
2 czy odłączając sondę i wrzucając kompa z a9 będzie wszystko prażyć
3 podobno jest jakaś zwężka na oem kolektorze która idzie usunąć a bede robił teraz wydech i zastanawiam się czy warto to robić ??


kolektor a9 jest 4-2-1 a z5 4-1
Na resztę ma ktoś odp
skoro masz kompa od z5 to zapewne i kolektor bo wtyczki sa inne, i brakuje rurek, totez nie wiem czy na kompie od a9 bedzie wszystko hulac...

jak juz tak chcesz robic to poprostu wstaw kolektor od a9 wywierc otwor na sonde i wkrec ja tam do tego 421 i bedziesz mial i jedno i drugie

zwezka jest na koncu jak sie w 1 schodzi, mozesz to odcinac po kawalku az zwezka zniknie a potem dospawac kawal rury takiej srednicy jaka ci pasuje





zwezka jest na koncu jak sie w 1 schodzi, mozesz to odcinac po kawalku az zwezka zniknie a potem dospawac kawal rury takiej srednicy jaka ci pasuje


będzie miało to wpływ na osiągi? dalej idzie 2,25 na 1 środkowym tłumiku

i czy warto zamieniać to 4-1 ? bo zależy mi raczej na mocnej gorze
jak na mocnej górze to zostwa 4-1
ale rewelacji na kolku z z5 nie będzie
poszukaj czegoś o szerszych kanałach

Obecnie mam w swojej a9 kolektor od z5 z lambda i kompa tez z5
Wiem ze a9 nie ma tego moje pytanie jest następujące:

2 czy odłączając sondę i wrzucając kompa z a9 będzie wszystko prażyć


w wziace silnikowej z z5 jest jeden czujnik przy kolektorze ssacym, ktorego niema w a9 ( od tylu kolektora od strony serwa hamulcowego. Nie wiem, czy nie bedzie to buzylo calosci systemu
1. 4-2-1 (a9 przy kompie regulator), 4-1 (z5 +sonda)
2. nie
3. nie


3. nie


Gdyż?
Nazgul miażdży suty:))
pewnie lepszy efekt juz da wyciecie kata
A ja uwazam ze jesli nie masz w przyszlosci zamiaru przesiasc sie na "chinczyka" to warto pozbyc sie tej zwezki.









sorki za jakosc zdjec

wyjscie zrobione na 2" tak by zgralo sie z reszta wydechu o tej srednicy.

Jak juz zdejmiesz kolektor to zerknij przy kryzie 4w2.



Jest troche glutow wewnatrz ktorych mozna sie z powodzeniem pozbyc.

O portingu to juz nawet nie wspominam
I właśnie o to mi chodziło tylko tylko w oem 4-1 tak chce odczułeś jakaś róznicę jak masz dalej wydech po prowadzony ??
to robilismy u znajomego w civic'ku d15b2.
trudno powiedziec cos o odczuciach po tej konkretnej przerobce gdyz na raz zrobilismy reszte wydechu i konwersje na mpfi...

tam przerobka o tyle miala sens ze 4-1 zostal zastapiony tym modyfikowanym 4-2-1 (miejsce na sonde zrobilismy w tej dospawanej rurce).
mielismy checi, narzedzia i materialy a kolektor z A9 trafil sie za 50zl

poprawilismy wiec ten A9 na tyle na ile bylismy w stanie a zaoszczedzone 250 ktore wydalibysmy na ebayowy kolektor poszlo w modyfikacje skrzyni
No mi zależy na mocnej górze więc opcja 4-1 w moim przypadku a dalej jakiś tłumik środkowy czy coś wkładaliście
w przypadku oem 4-1 i pozbycia sie tej zwezki troszke sie odblokuje wydech szczegolnie w gornej partii obrotow kiedy to tych spailn jest produkowanych wiecej i maja wieksze cisnienie. zakladajac ze dalej wydech nie ma juz zadnych przewezen...
jednak nie na tyle ze mozemy powiedziec "mam mocna gore".
poza tym ed9 wcale tak bardzo gora nie jedzie bo przy 7k rpm to juz puchnie

mowi sie ze 4-2-1 to srodek a 4-1 gora obrotow ale w przypadku tych na prawde poprawiajacych gore kolektorow sekcja 4 jest zdecydowanie dluzsza niz w przypadku tego co serwuje Honda w seryjnych kolektorach.
w serii konczy sie gdzies kolo bagnetu powiedzmy a w aftermarketowych 4 rury ida az do miski olejowej lub dalej...

na Twoim miejscu tsj majac mozliwosci przerobienia tego samemu usunalbym zwezke w 4-1.

jesli mialbym natomiast zaplacic jakiemus magikowi za fatyge 80zl to bym odpuscil.
mozna te pieniadze lepiej spozytkowac chociazby wrzucajac do skarbonki w ktorej zbierasz na lepszy kolektor

reszte wydechu zrobilismy tak jak szla seria. prosto pod podloga, w miejscu katalizatora tlumik awg 2" pozniej w prawo, nad wahaczem i w lewo.
na koncu przelot (ten akurat mial wlot 2,5" wiec konieczna byla redukcja) po lewej stronie tak jak wyciecie w zderzaku w serii.
Mam już po spawany wydech jest przelot na jednym środkowym tłumiku i 2cale i wychodzi po drzwiami kierowcy czekam zeby tylko dopasować do kolektora i wsadzić do auta

Mam już po spawany wydech jest przelot na jednym środkowym tłumiku i 2cale i wychodzi po drzwiami kierowcy

Super rozwiązanie... na pewno da ze z 10KM


Mam już po spawany wydech jest przelot na jednym środkowym tłumiku i 2cale i wychodzi po drzwiami kierowcy

Super rozwiązanie... na pewno da ze z 10KM \

U czaka + dolot jakiś tam stożek i kibel rura dało hamowane +8 HP i 14NM


Kojazy ktos ren kolektor ? z jakiego silnika pochodzi ?

A co do wydechu wyprowadzonego pod drzwiami, to chyba jedyna zaleta to prostota w wykonaniu i nizsza waga, wg mnie jest za krutki i jest tak samo loteria w dodawaniu mocy jak robienie zwyklego nad wachaczem, bez kalkulatorka i rur na zamowienie da tyle co kazdy inny.

Obrazek

Kojazy ktos ren kolektor ? z jakiego silnika pochodzi ?

A co do wydechu wyprowadzonego pod drzwiami, to chyba jedyna zaleta to prostota w wykonaniu i nizsza waga, wg mnie jest za krutki i jest tak samo loteria w dodawaniu mocy jak robienie zwyklego nad wachaczem, bez kalkulatorka i rur na zamowienie da tyle co kazdy inny.


idzie 2 cale fujitsubo od cienia więc tylko zwężka na kolektorze będzie usunięta

To nie jest z z6?



Kojazy ktos ren kolektor ? z jakiego silnika pochodzi ?



wyglada na A9.

z6 czy y8 maja miejsce na sonde i kanaly 1-2 i 3-4 nie sa polaczone w odlewie przy flanszy.

poza tym to "krotki" i "wahaczem" - pora wytrzezwiec po swietach
wydech pod drzwiami ? ;D nic tylko go rwać i zagniatać ;D
na obrazku jest kolek z a9
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl