Wolf
od dluzszego czasu walcze z hamulcami w eg5
plyn, klocki nowe. odpowietrzny uklad za kazdym razem
uszczelki na pompce mialem raczej zuzyte (brudny plyn i slabe hamowanie. tyl prawie wcale nie lapal - nalot na tarczach)
zestaw naprawczy nie dal efektu wrecz pompka nie trzymala wogole. wrocilismy do starych uszczelek:)
pozniej wymienilismy cala pompke. tylna sekcja trzyma lepiej. zaczely sie odrdzewiac tarcze ale pedal lapie teraz na samym dole. jak docisne to kola zblokuje ale lapie za nisko..
jaka jeszcze moze byc przyczyna??? bo nie wydaje mi sie zeby kolejna pompka byla uszkodzona.
serwo raczej nie ma tu wplywu?
odpowietrzalismy... prawy tyl, lewy tyl, lewy przod, prawy przod... i tak kilka rundek... czy kolejnosc odpowietrzania ma jakiekolwiek znaczenie? pododbno kolejnosc jest inna
pozdro mam nadzieje ze znajda sie jakies sugestie
Przewody hamulcowe do sprawdzenia. Czasami przewód rozwulkanizuje sie w niewidoczny sposob
Kolejność odpowietrzania ma duże znaczenie i powinna być w EG:
prawy tył
lewy przód
lewy tył
prawy przód
w większości aut powinno się zaczynać od najdalszego koła od pompy i później po skosie jak pisze elmer, z tego względu, że zazwyczaj hamulce są tzw dwuobwodowe: prawy tył i lewy przód (1) oraz lewy tył i prawy przód (2). producenci tłumaczą to tym, że w razie awarii jednego obwodu można w miarę bez zarzucania spowolnić auto.
U mnie pojawił się taki problem. Po powiedzmy 20 minutowej jeździe, podczas hamowania pedał idzie w podłogę i ni chuchu nie hamuje samochód. Trzeba szybko podpompować i coś tam zahamuje. Jak się zatrzymam i wcisnę pedał to w większości przypadków schodzi do podłogi... ale to się dzieje tylko po jakimś czasie jazdy
czyli co obstawiac pompe ze nieszczelna czy cuś czy winić to, że około 3 miechy temu miałem wymieniany płyn hamulcowy i odpowietrzane było tylko z tej okazji, później po jakimś czasie dla sprawdzenia czy wszystko OK nie było?
Chyba, że jest jeszcze jedna opcja. Miałem wyciągany silnik żeby wymienić sprzęgło bo za cholere na samochodzie nie dało rady odkręcić skrzyni i może kolo coś pojebał z podciśnieniami skłądając do kupy wszystko
Ja słuszałem, że jak pedał hamulca da się wcisnąć w podłogę to uszczelki pompy do wymiany. Sam jestem na etapie wymiany i remontu praktycznie całego układu, ale mi pedał w podłogę nie wchodził.
kupiłem reperaturki pompy hamulcowej oraz wszystkich cylinderków zobaczymy czy coś pomogą, zdam relacje jak to ogarne
porzadnie odpowietrz po wszystkim. nawet jak bombelki powietrza przestana leciec to jeszcze przepompuj troche plynu dla pewnosci.
Jakby ktoś kiedyś kupował takie rzeczy do civic/crx 88-91:
*zestaw naprawczy zacisku hamulcowego na tył AUTOFERN są takie same w ED i EE numer w katalogu InterCars d4152 koszt 11,65zł szt.
*zestaw na przód AUTOFERN do EE średnica tłoczka 57mm numer katalogowy InterCars d4273 koszt 19,63zł szt.
*do ED na przód AUTOFERN średnia tłoczka 54mm numer katalogowy InterCars d4151 dokładnej ceny nie znam ale około 15zł szt.
*reperaturka pompy hamulcowej FERNKIT zamawiana do EE ale jak sie okazało pasuje tylko do ED numer katalogowy w JC CD4005 koszt 15,01zł w katalogu InterCars reperaturka AUTOFERN numer d1544 cena około 11zł nie mieli na magazynach więc wziąłem z JC
do EE9/8 pasuje od accorda 86- numer w katalogu InterCars to D1417
wygląda to tak:
Bobas czy te reperaturki sa dostepne na miejscu czy trzeba zamawiac? bo potrzebuje zestawu do zacisku na przod do ED9
Na przód do ED9 raczej problemu nie napotkasz, do EE8 jest strasznie kłopotliwe dostanie przodu. Ale pamiętaj, że musisz brać te numerki, które tutaj bobas podał. W intercarsie mają taki h*jowy katalog, że według niego z przodu mamy bębny w EE8
ok,dzieki VIP dobrze wiedziec
No i dupa wielka. Reperaturki które niby miały pasować do pompy hamulcowej z EE za boga nie chciały współpracować, jedna tylko pasowała. Pompa została złożona starych oprócz wspomnianej jednej. Zaciski zostały zrobione. Wrażenia: tak jak u założyciela tematu hamulec łapie dopiero przy samym dole. Już sam nie wiem co mam robić i o tym myśleć.
Pewnie pompa hamulcowa w ED różni się od tej z EE jak uszczelki nie pasowały
Z tego co wiem to pompy są inne
na stronie honda-crx.info w schematach pompka do
ED 89-90 ma nr 46100 - SH3 - G12
EE _____ ma nr 46100 - SH4 - A11
EE ma pompę taką samą jak Integry DA.
EE ma pompę taką samą jak Integry DA.A integra DA to Integra z którego rokui z jakim silnikiem, bo o to przewaznie pytają w sklepach.
90-93
Po wymianie reperaturek pompy wszystko wróciło do normy. Jakby ktoś chciał zamawiać reperaturki pompy hamulcowej do EE9/8 lub integry DA z tal 90-93 to numer w katalogu IC to D1417 to są reperaturki do hondy accord 86-
No i dupka ze tak powiem dalej jest sraczka. Było git przez pare dni. Problem jest taki jak u założyciela tematu, że pedał łapie bardzo nisko ale hamulec jest. Jest jeszcze tak, że jak gwałtownie nacisnę pedał to niby wszystko jest OK łapie powiedzmy od połowy i tak zostaje ale jak się zatrzymam i nacisne jeszcze raz to już znowu jest kicha. Obstawiam jednak walniętą pompę. Pytanie jest takie czy mogę zastosować inną pompę o prawie tej samej średnicy ( 23,4->23,8) bez ABSu. Drugie pytanie czy da rade zaadoptować pompę z DC2 ale tu już był ABS?
Odkopię aby nie zakładac nowego - ktoś może wie jaki zestaw naprawczy jest do pompy hamulcowej 1" z prelude V gen H22 ???
Witam i chcialbym sie podpiac zeby nie zasmiecac... Mam podobny problem z hebelkami tylko ze u mnie wszystko jest super ,jak auto a raczej silnik jest nienagrzany,prdal lapie od samej gory i auto staje deba,ale jak tylko troche pojezdze i silnik a moze hamulce sa nagrzane to stojac na czerwonym pedal "ucieka" powoli w podloge,po puszczeniu i wcisnieciu znowu jest o.k. przez minute lub dwie i znowu powoli w podloge...Wszystko tylko po rozgrzaniu silnika lub hamulcow...nie ma ubytkow plynu,uklad odpowietrzony.Moje pytanie czy to wina pompy???? czy moze gdzies indziej jest pies pogrzebany,a moze serwo...
Pozdrawiam...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl