ďťż

Wolf

Witam , czy ktoś wie jak uporać się ze świecąca lampką SRS
Poduszki są raczej ok, lampka się świeci non stop
Mój pojazd to Civic Vti z roku 1998
Dziękuję za wszytkie posty
RAFAŁ Szczecin


jedziesz do aso na kasowanie bledu poduszki
nie trzeba jechac z tym do aso mozna to samemu wykonac chyba ze masz auto po dzwonie i nie wymieniono/zregenerowano sterownika
Dzięki za informację!

Sprzedawca dziś mi odpisał że rozładował sięakumulator i to jest powodem...jakiś błąd wyskoczył...czy to reguła?
RAFAŁ


szczerze wątpie
Moze sie tak stac.Ja tak kiedys mialem po rozladowaniu aku.
Reset SRS to 2 minuty roboty. Wpisz w szukajke "reset srs" a znajdziesz procedure.
Jesli po resecie zaswieci sie dalej, albo po jakims czasie, to musisz zrobic samodiagnostyke ( robisz tak samo jak zwykla diagn. silnika, tylko kody sa inne).
Jak wyskoczy blad poduszki kierowcy, to na 90% tasma zwijana pod kierownica sie uszkodzila.
http://www.honda.lub.pl/htech/srs.htm

spróbuj ... parę lat temu ta procedura działała
Podłączę się Po odpięciu aku, i grzebaniu w bezpiecznikach, świeci się non stop kontrolka SRS- przy samodiagnostyce, srs wywala błąd 92, co to za błąd, ewentualnie gdzie mogę znaleźć kody srs?
Kody usterek:

11 Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie
12 Poduszka kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
13 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie
14 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
15 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie
22 Poduszka pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
23 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie
24 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
25 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
31 Napinacz pasa kierowcy - przerwa w obwodzie
32 Napinacz pasa kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
33 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie
34 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
35 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
43 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie
44 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
45 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
51-58 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
61-68 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
71-78 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
81-88 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
91 Lampka SRS - usterka sporadyczna
92 Usterka zasilania sterownika SRS
101 Zanotowane dane o zderzeniu - sterownik SRS do wymiany
102 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy
103 Zdetonowana poduszka boczna pasażera
104 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy
105 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna pasażera
106 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy lub pasażera
107 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy lub pasażera.
111 Poduszka boczna kierowcy - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
113 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie
114 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
115 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
121 Poduszka boczna pasażera - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
123 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie
124 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
125 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
131, 132 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka wewnętrzna
133, 134 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka w obwodzie
141, 142 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka wewnętrzna
143, 144 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka w obwodzie
Opis resetu SRS ściągnełem z civic club

1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)

2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!

3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu

4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.

5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)

6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej

7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...

8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!

9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.

10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........

UKŁAD GOTOWY DO PRACY
ja dodam od siebie że działa, zawsze wożę ze sobą mała zworkę:)
A co sie ewentualnie moze stac jak przekroczymy ten dopuszczalny czas??
Ja mam ten problem w Accordzie i nie chce miec "probnej detonacji" poduszek.
Myślę że nic się nie stanie sam wcześniej miałem obawy żeby mi co " nie wyskoczyło",ale procedurę próbowałem do skutku aż się udało. I nie raz przekroczyłem czas;),a to zły kabelek miałem.. także chyba to w miarę bezpieczna procedura
kRimOs twój patent jest (robiłem ten zabieg już dwa razy) dzięki
pozdrawiam
Cześć,
Dzięki za opis. Jestem posiadaczem Hondy Civic z 1998 3d 1.4 już od pół roku. Do chwili obecnej nie miałem żadnych problemów. Teraz powstał problem z kontrolką SRS. Skorzystałem z instrukcji i mam problem, ponieważ pod kierownicą mam 3 żółte kable. Jeden jest bezpośrednio przy bezpiecznikach. Drugi bezpośrednio pod kierownicą ( chyba idzie dalej do stacyjki ). A trzeci jest między nimi i jest ślepy tzn. nigdzie nie jest dalej podłączony. Nie bardzo wiem, o który kabel chodzi. Czy może mi ktoś pomóc proszę? Z góry dziękuję.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl