Wolf
witam,mam cholerny i meczacy problem...mam juz 4 sonde w swoim edku(d16z5) i dalej mi wywala blad sondy,udalo mi sie wyczytac zeby wyczyscic styki od masy...gdzie one sa?? w elektryce jestem zielony prosze o pomoc...
moze troche to glupie co napisze ale tak dla pewnosci...
jestes pewien ze to błąd lambdy? dioda po przekreceniu kluczyka zawsze mruga jeden raz. a potem mruga tyle razy ile nr bledu. wiec jesli raz zablysla i przestala to wszystk ok.
jesli jednak nie, to moze wina kompa??? ale tu sie nie znam
no i jest tak,po przekreceniu kluczyka,mignie raz tak szybko i zaraz zaczyna migac, raz,dwie sekundy przerwy i znowu raz ...czyli sonda...tez nie wiem co jest grane,4 sonda i dalej to samo? jestem blady w tym temacie,dlatego pytam...:)
a moze masz gdzies obwod przerwany, lec po przewodzie od sondy, bo moze gdzies jest przerwany
jakby coś to kompa i sonde mam na spył
ale kolego....
Dioda będzie migać - bo komputer pamięta ostatni bląd. I wymiana sond nie skasuje blędu z pamięci ECU. Jeśli w trakcie jazdy nie zaświeca Ci się check engine to wszystko masz ok. Skasuj blędy komputera przez wyjęcie na kilkanaście sekund bezpiecznik HAZARD (od światel awaryjnych) i bląd zniknie, wszystko będzie ok...
a gdzie znajde ten bezpiecznik?? teraz bylem w sklepie i na kompie mi wyskakuje blad a check sie nie swieci....dodam ze co wymiana sondy to reset kompa byl...wedlug manuala:) pozdrawiam
pod klapą masz ten bezpiecznik w skrzyneczce z glównymi bezpiecznikami
[/b]Sebastian_O a wiec wyciagnalem ten bezpiecznik na ok 15 sek. wsadzilem,pojechalem do roboty i ani na kompie ani check sie nie swiecil:) ale auto ma dalej mula ...czasem noramlnie jedzie ale tylko do 7tys obr...i to ciezko...blad zniknal check sie nie swieci ale auto dalej nie ma buta:( wychodze z roboty odpalam auto i jade,doslownie 3km i check sie swieci,patrze na kopma,sonda!!:( jutro rozkopie kable i zobacze czy caly jest ten od sondy...jak nie kabel to co jeszcze??[/b]
masa do sprawdzenia, czyli kabel co leci od akumulatora pozniej na podluznice i konczy sie na skrzyni to jedeni od tego zacznij a jak nie pomoze to drugi "zasilajacy" kompa, tu i tu ma byc idealnie dobry styk
no i tu mamy problem...bo mam akumulator w bagazniku:) pod maska wyglada to tak,przewody mam tak ; od skrzyni ida mi dwa do masy(tam pod ta polke na akumulator) ,drugi to termostat, i od pokrywy zaworow do masy...akumulator obecnie mam w bagazniku i tam mi idzie "zasilajacy" przez cale auto do kabla z rozrusznika i do tej skrzynki z bezpiecznikami ,a minus od akumulatora mam przykrecony do tej scianki na ktorej sa tylne lampy....z elektryka sie nigdy nie lubie bawic i nie zabieram sie za to bo sie nie znam...chyba ze ktos mi powie jak cos zrobic,ale samemu to nie:) czarna magia dla mnie:)
[ Dodano: 2010-04-21, 10:06 ]
sprawdź miernikiem przejście między kabelkiem przy sondzie a przy wtyczce komputera, bedziesz wiedzial czy przypadkiem nie ma przerwy lub czy nie ma zwarcia do masy.
Domyślam się, że sonde masz w fabrycznym kolektorze przy silniku, a nie w kwasówkowo ebayowym pod autem - bo tu masz od razu rozwiązanie problemu
rozumem że sondy są napewno sprawne bo kupowaleś nowe
tak sondy sa nowe i biore miernik i jeden kabel podpinam pod wtyczke od sondy,a drugi gdzie?( gdzie jest ta wtyczka od kompa? )ta duza okragla? jezeli to ta pod paska w okolicy skrzynki z bezpiczenikami to sprawdzalem i jechalem po kolei po kazdym bolcu i chyba na 4 bolcach miernik mi pokazal ze jest przejscie...z gory dziekuje tym co mi chca pomoc
jeszcze jedno mi przyszlo do glowy - w tej kostce obok kolektora, czyli pierwszej za sonda nie cofnal ci ktorys konektorek? moze byc tak ze ci sie cofnal przy "skladaniu" kostki i pomimo tego ze kostka zapieta to styki w srodku nie maja ze soba polaczenia
a gdzie w kompa sie wpinac to masz tu ilustracje
http://www.honda-crx.info..._pliki/6-24.pdf komp masz pod nogami pasazera, ale to cgyba juz wiesz
http://www.honda-crx.info...20ba534a7d7d28b tu masz kostki szukaj wtyczki o2 sensor- komp jest pod nogami pasazera- reszty powinienes dojcs sam
a wiec tak podpiolem miernik i sprawdzam i jest przjscie na o2 sensor czyli c16 wedlug schematu ktory mi wyslal atom1...z ciekawosci odpialem pozostale kostki i sprawdzam i przejscie jest na kostce A18,A16,A6,A4,A2 kostka B17,B15,B13 no i C16 ehhh dodam ze zauwazylem na kompie slady z markera jak ktos sobie juz cos znaczyl...myslalem ze nie bedzie przejscia problem zostanie rozwiazany...a tu znowu lipa moze to wina kompa?
[ Dodano: 2010-04-22, 12:19 ]
hym no to skoro przejscie jest..to zostaje podmienic kompa i sprawdzic albo zamontowac od a9 ;P i nie bedzei trzeba sondy, ew przerobic kompa i wylaczyc calkowicie sonde
atom1 ile kosztuje taka przerobka??bo to by mi chyba najlepiej pasowalo kto i gdzie mi moze to zrobic? ile komp od a9 pln? i czy kostki pasuja z d16z5?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl