ďťż

Wolf

Witam,
mam bazę na CRX'ie ED9 D16Z5 i dylemat jak ją przerobić :/

Opcje:
1) Z5 + Turbo
lub
2) Swap B16/B18 + Turbo

Czy w przypadku 1) lepiej aby silnik był fabrycznie w lepszym stanie (przebieg 100-150 tys. km) czy może lepiej zrobić konkretny remont (oryginalne części)?

Koszty 1) mniej więcej znam a jak to wyjdzie w przypadku 2) i czy B18+T wejdzie w ED9 (B16+T wiem że Mały z Kielc już pakował i weszło)?

Jaki wpływ na moc oraz na żywotność silnika ma ulepszanie go przez kute części, lekkie koło zamachowe, wałki, kólka rozrządu i powiększanie/polerowanie kanałów/komór w silniku?

Nie wiem czy nie walnąlem gdzieś byka "technicznego" w tych pytaniach ale mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi

Pozdrawiam,
kamilos


takie troche to dziwne te pytanie, proste ze B bedzie lepsze niz D, kwetsai tylko ile chcesz na to wydac??


kamilos napisał/a:
czy B18+T wejdzie w ED9 (B16+T wiem że Mały z Kielc już pakował i weszło)?


jkak weszlo b16 to i b18 wejdzie, Syncro mial b18 z T i latal jak marzenie

takie troche to dziwne te pytanie, proste ze B bedzie lepsze niz D, kwetsai tylko ile chcesz na to wydac??
dlatego ciekawią mnie koszty swapów na B16 i B18
Najlepiej sprzedac ed9,kupic ee8 i wsadzic serie b18c6 i bedzie wiecej frajdy ..
Jak nie chcesz sie pozbyc ed9 to wkladac b18 do ed9 ,ale kupe rzeczy bedziesz musial wymieniac ktore sa juz w ee8...
Jak cos to w swapach ostanio jestesmy szybcy i daleko nie masz
A pozniej jak bedzie seria b18 napewno wystarczy na jakis czas ,a jak nie to poznie bedziesz sie martwił...


koszt swapa na b18 to ok 15kpln a nawet wiecej, b16 w granicach 8 do 10
ja mam cale auto ze wszystkim potrzebnym do swapa za 10koła a jeszcze ile rzeczy w gratisie, koła, zawiecha
Ubek nie o tym temat

Wywal D16Z5 wsadz D16Z6 kup dobre graty do tego uturb i smigaj. W turbo w D16Z5 sie nie baw
eh chcialem warna dac ale tak poustwial ze mu nie mozna
kamilos, nie powiedziales jakim budzetem dysponujesz to raz, dwa nie mowisz nic o zastosowaniu, do czego ma to sluzyc.

Jesli masz 25-30k PLN, to nie musisz sie bawic w Swapa, tylko do swojej Z5, wjedz z Dartonami, kucizną i celuj w ~450KM. Jesli chcesz max. 300-350KM, to Dartony mozesz odpuscic, a zastosowac kucizne i block guard, do takiej mocy wystarczy Garrett GT28RS. Wszystko zalezy od kasy i mocy jakie chcesz uzyskac.

Reasumujac, do 350KM potrzebujesz ok. 20k PLN i Swap nie jest potrzebny.
budzet to jakies 25tys a zastosowanie to glownie aby byl duzy moment obrotowy przy jezdzie na trasie oraz czasami 1/4.

a jak sie ma wytrzymalosc poszczegolnych czesci po remoncie silnika? z turbo i bez?
swap D16Z6 i turbo. w takiej kwocie spokojnie zrobi sie 300 koni.
a jak w turbo z lekkim kołem zamachowym i pasowym? bez problemu można to wsadzać i wyważać razem z całym układem?
a jaka to roznica czy turbo czy nieturbo?
Akurat lekkie koło zamachowe to ostatnia rzecz jaką byś chciał w 300-konnym, doładowanym przedniopędzie
wsadzac i wywazac nie ma problemu, prawda? kwestia jeszcze sensownosci takiego zabiegu
W kwestii czy się da czy nie da to raczej oczywiste, że tak. W końcu tej okolicy silnika raczej nie obchodzi, czy ma turbo nitro kłatro czy cokolwiek innego. Nieważne co napędza, koło się będzie kręcić. Chodziło mi właśnie o sensowność. Jak coś takiego pędzone tylko na przedniej osi złapie ciśnienie doładowania to obroty czy tak pójdą w sufit, a kółeczka zostawią chmury dymu...leciutki zamach jeszcze bardziej to ułatwi.
Ogólnie wydaje mi się, że robienie aż 300KM w takim aucie to bezsens, ale co kto lubi...albo raczej NA CO kto lubi wydawać
a czy przy około 200-250KM taki lekki i wyważony układ ma sens czy te obroty będą za bardzo wariować przy turbo? czyli wnoskuję że lekki zamach to tylko ma sens w NA?
zalezy do czego auto potrzebujesz. na miasto seryjne kolo zamachowe wystarcza...
Ja na Twoim miejscu zainwestowałbym w dobre sprzegło, niespiekowe i jakiś szperunek, co by te 300KM w pełni wykorzystac.
300 konny Crx turbo nie nadaje sie do jazdy na codzien, ani w trase. Niewazne czy z odelzonym, seryjnym lub dociazonym kolem zamachowym. Szpera tez niebardzo pomoze.
eee... nie gadaj.... jak sie zakuje motor i bezpiecznie wystroi to spokojnie pojezdzi.
raczej nie chodzilo mi o silnik tylko o aspekty trakcji i rozsadku kierowcy.
ze szperą bedzie jeszcze jakos chodzil. a rozsądku kierowcy sie nie wystroi...
a przykładowo przy D16Z5 z soft turbo jak by się zachowywał silnik podczas jazdy na autostradzie 150-200km/h? wiadomo większy moment i moc około 200KM czyli samochód powinien na niższych obrotach mieć większą prędkość niż dotychczas?

jeśli silnik zdrowy to 5-6tys. rpm na autostradzie na 5tce (D16Z5 Turbo) byłoby bezpieczne przy dłuższej jeździe? mówię o trasie jakieś 1000km
a przekroczył ktoś w polsce na d16a9/z5 190 koni i mu to nie zdechło, raczej nie
ale zaden z tych z5/a9 nie byl zakuty
mysle ze wkrotce ktos przekroczy
jazda non stop przez 1000km z 6000 obrotów nie bedzie dobre nawet dla seryjnego silika...

mysle ze wkrotce ktos przekroczy
jazda non stop przez 1000km z 6000 obrotów nie bedzie dobre nawet dla seryjnego silika...

czyli jak mam to rozumieć? że dla silnika D16Z5/B16A1 z soft turbo jazda na 5tce (5500rpm) będzie bardziej szkodliwa niż dla seryjnego? mówię dalej o dłuższej trasie 1000km.
uwazam ze jazda ciągła przez godzinę z obrotami na poziomie 5500 lub wyzej bedzie szkodliwa dla kazdego silnika. kup sobie wskaznik egt i sprawdz jakie temperatury panują w wydechu przy 5500rpm.
powiem jak było u mnie, motor skuty, 250 koni pedał gazu do dna i chodził spoko , póżniej 130km/h na liczniku przez pare minut i blok do wymiany. Oczywiście kute tłoki i korby ciągle ok. Nie wystarczy tylko kupić tłoki i korby. To nie jest dobry motor na takie mody
a blok jakkolwiek wzmacniales? blockguard albo chociaz jakis prosty posting?
jeszcze mam pytanie skad czesci do kucia D16A9? o ile pamietam nie spotkalem sie z korbami i tlokami pod A9 i Z5
niewzmacniałem, co to jest posting bloku?
Korby do d16 są takie same
to nie dziw sie ze przy 250 koniach blok sie spsuł... to max jego wytrzymałości. trzebabyło chociaż blockguard zamontować.
no to zadam może dodatkowe pytanie do tematu: który z wymienionych w temacie setupów bezproblemowo przejedzie trasę 1000km na obrotach 5500? Czyli w CRX będzie to jakieś 170-180km/h trasa oczywiście z kilkoma przerwami.

dodam że kilka tygodni temu jak wracałem z UK to jechaliśmy 140-160km/h i miałem jakieś 4000-4500rpm tyle że jechałem jako drugi za VW Polo 1.4 75KM Mój miał jeszcze sporo zapasu co było czuć podczas wyprzedzania z podanych prędkości. Czy rzeczywiście 5500rpm jest zabójcze dla silnika przy ciągłej jeździe? Przecież czerwone pole zaczyna się dopiero od ponad 6000rpm.

Po przyjechaniu oczywiście żadnych złych objawów nie ma poza wypalonym tłumikiem środkowym Silnik bzyka jak przed wyjazdem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl