Wolf
Panowie mam pytanko chciałbym niedługo zmienic paczki chodzi mi o przody pasywne może ktoś sie wypowie na temat nie mam za dużo kasy a rozglądałem sie w trzech firmach chodzi mi o
LDM 615 JBL WHARFEDALE EVP-X215 co by było najlepszym rozwiazaniem czym sie sugerować wylotem cewki chodzi mi draiwery przy tych zestawach jak to sie zachowuje na scenie za opinie z góry bardzo dziekuje
//gootek: edytowałem nazwę tematu, bo była napisana caps lockiem
Nie ma czegoś takiego, jak wylot cewki, a jej wielkość i w przypadku driverów są istotne dwa parametry: rozmiar cewki drivera i wylot drivera, podawane w calach.
Natomiast jeśli paczki Wharfedale to seria LX ma lepszy driver, bo 2".
Ja na Twoim miejscu kupiłbym już aktywne kolumienki np. ALTO, lub PROEL, albo szukał używek na Allegro, ale z wyższej półki niż LDM.
Można wyrwać perełki jak np. ZECK, DYNACORD itp. w przyzwoitym stanie.
Z polskich firm np. POL-AUDIO kolega właśnie sprzedawał i to z dobrymi głośnikami wewnątrz.
Szukać z głową, no chyba, że w chodzą w grę tylko nowe.
Ja mam 4 Wharfedale lx15 z 2" driverem i chciałem przejść na aktywne i kupiłem 4 x D.A.S DR 115A (kolumna pół roku temu kosztowała 3,5 tyś) i sie okazało, że trzeba dokupić jeszcze aktywne 12" lub 10" bo środka brak. Póki co wozimy 4 Wharfedale i 4 D.A.Sy :).
Czyli jak dwudrożne to tylko driver 2", no chyba, że będziesz kombinował z kolumnami na basie 12" i subwoofery jakieś.
Zasada jest taka, że paczka dwudrożna z midbasem 15", musi mieć minimum driver z cewką 1,75" i to dobrej firmy. Wylot może byc 1".
Chodzi tu o to, jak nisko może dany driver zejść, żeby poprawnie przenosił dane pasmo.
Paczki na 2x 15" + driver, muszą go mieć przymajmniej z 2" cewką, a najlepiej z 3" i dużą skutecznością. Patrz głośniki RCF, B&C, BMS.
Co tzn. "poprawnie" W moim rozumieniu 15/2 nigdy nie bedzie przenosilo środka poprawnie - chocby to nawet była RCF TT25A. I finał - bo fizyki ani 10 000PLN nie przeskoczy
Ja bym to nazwał - że muszą byc spełnione stwierdzenia powyżej przytoczone przez Kolegów, zeby przy 15/2 było w miarę przyzwoicie.
@Konrad - troche mnie dziwi - jesli moge sie wypowiedziec - ze ktoś ma taki wypasiony klawisz, a zadawala sie paczkami 15/2. Tym bardziej ze macie 4 szt. Zamiast 2 mniejsze satelity i 2 subki. Pewnie chcecie z 4 punktow nagłasniac... nie powiem - ma to i swoje plusy, ja bym jedak tak nie robił... - pozdrawiam
dzieki panowie za wypowiedzi bede wiedział czym sie kierowac chce kupić cos 2x15 "gdyz takie miałem do tej pory i podobne mam doły 215xt peavey tylko te co mam przody to sa robione i draiwer nie spełnia moich oczekiwan jest za słaby dlatego nie chciał bym popełniać drugi raz tego samego błedu nie musza być nowe popatrze w używanych może lepiej kupic lepsze niz nowe a gorsze jakosciowo pomyśle nad tym gdyz sprzetu tak czesto nie bede zmieniał chociaz wam powiem kolega ma stare pol audio sporo imprez już ograły to draiwer mu tak cyka że az miło słuchac i tam nie bylo jeszcze nic rozbierane
Zgadza się, ale tylko w przypadku, kiedy paczkę trójdrożną zasilają trzy wzmacniacze (triamp). W przypadku paczki gdzie mid i high zasilane są z jednago wzmacniacza, starty są na pasywnej zwrotnicy, nietylko brzmieniowe ale i mocowe. Potrzeba też zdecydowanie mocniejszej końcówki mocy.
Można pójść dalej i stwierdzić, że przy większych nagłośnieniach 4 way (4 drogi) nie mają sobie równych w brzmieniu.
Dlatego jeżeli już trójdrozna to aktywna i triamp, albo pasywna bez jakichkolwiek zwrotnic.
Prawda Krzychu?
Cios w moje 3-drożne, ale biamp
O konstrukcje kogo jak kogo - ale dynacorda jestem bardzo spokojny.
Zapewniam, ze te górki chodzą jeszcze wyraźniej selektywnie jak ich pasywne odpowiedniki.
Ale - po częsci oczywiście się zgadzam - i pewnie gdyby były 3-amp, to byloby jeszcze ładniej :)
tylko wątpię, żeby od razu się to w uszy rzucało...
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl