Wolf
Tak wyglądają dwa sprzęgła - dobre na spiek i złe.
Na czym polega różnica:
na dobrym okładzina trzyma się tłumika drgań na wielu nitach - to pozwala zamocować spiek bezpiecznie i mocno. Tłumik drgań jest duży, z dużymi sprężynami, co powoduje że sprzęgło delikatniej działa.
W złym okładzina jest zamocowana na sztywno, przez co jak by chciał zamontować spiek trzymałby sie on na 4 nitach - prędzej czy później by się urwał. Tłumik drgań jest mały oraz ma małe sprężyny, przez co działałby agresywniej i w końcu też się rozpadł.
Montuje się także sprzęgła bez tłumika drgań, ale wtedy stosowane jest koło dwumasowe i to ono przejmuje jego rolę, albo też olewa się to, co powoduje jeszcze agresywniejszą pracę sprzęgła i skraca żywotność półosi, skrzyni itp.
Oba sprzęgła są zużyte i praktycznie do wywalenia, jeździły w D16A9, średnica tarczy 212mm, wieloklin na 20 zębów.
Dobre sprzęgło na spiek to NKK i kosztuje 150 plnów. Takie też kupiłem, ma duży tłumik drgań, 6 sprężyn i ma właściwe mocowanie okładziny.
pati a nie taniej wychodzi sprowadzenie gotowe3go spieka niz robienie w pl ??
spiek 6 ramienny do 400Nm u Radzikowskiego plus polerka docisku= 600PLN
Pati, bardzo fajny topic.
Pati, bardzo fajny topic.
wyjdzie drozej ale pewnie bedzie lepsze i mialo fajną metkę
wyjdzie drozej ale pewnie bedzie lepsze i mialo fajną metkę nie zawsze jest to prawdą. ja się srogo sparzyłem na exedy... miało byc tip top do pralki VTEC... po 1kkm zaczeło wydawać dźwięki. po raz kolejny skrzynia down.. okazało sie, ze tarcza nie była dokładnie taka, jak powinna być i spręzyny tarczy zaczeły zjadać śruby koła. dobrze, że w miare wcześniej sprawa wyszła, bo by był karampuk konkretny.
na całej operacji ładnie ponad 1k zeta w plecy.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl