ďťż

Wolf

stalo sie to tak :

ruszam szybko ,wbijam dwa ! patrze zamna kupa dymu i w kabinie tez... dojezdzam do zjazdu otwieram maske a tam od dolu pelnpo oleju kapie! po chwili zauwazylem ze splyw oleju z turbiny mi spadl , kilkanascie minut i awaria naprawiona oleju ubylo okolo pol litra wiec bez tragedii , odpalam autko i cos mi dymi , otwieram maske mysalc ze wypala sie to i owo ,lecz nie !

z odmy idacej od pokrywy zaworow leci dym i lekko olej , jak dam go na obroty jego ilosc sie zwieksza , macie pomysl co to jest ?

patrzylem na zegary i nie wygladalo mi nic na to ze go zagotowalem bo wsio w normie !

help ??


a jeździ normalnie?
jak wyglądają świece? nie są czarne od oliwy? zmierz kompresje.

masz dużo blow-by (przedmuchów)...jak wszystko jest ok, to nie powinieneś mieć zamkniętego systemu PCV, tylko otwarty, żeby ciśnienie ze skrzyni korbowej szło w powietrze przynajmniej. jeśli nie jest OK, to polecialy pierścionki najprawdopodobniej. albo pękły krawędzie tłoka.
jesli odmą idą spaliny to skonczyly Ci się uszczelniacze zaworowe i/albo pierscienie. albo pękły tłoki między pierścieniami (been there, done that)
autko w sumie jezdzi normalnie z tym ze zostawiam tumany dymu , jesli to pierscienie to czas bedzie zakuc motor , jesli uszczelniacze to jeszcze go pomecze

zbadam to co napisales pentaq i sie okaze !


dalej ci dymi ? ile przejechałes od momentu naprawy spływu ?
no to albo tłoki mahle z serii gold albo dowolne kute i tulejowanko
zeby sie nie stało z tłokiem to :


albo to :


Strasznie te tłoki zmasakrowane, co jest powodem stopienia się czy wypalenia sam nie wiem całej górnej powierzchni tłoka ?? Szczerze to się dziwie że auto wogóle chodziło przy takim czymś.
zapłon zły. Ale na szczęscie to nie tłoki Grodzia
no jak zakujesz to przynajmniej wykozystasz potencjał turbawki

zapłon zły. Ale na szczęscie to nie tłoki Grodzia
Nie zauwazyłem tego hehe:

nie pamiętam czy pamiętacie - tam są aluminiowe tuleje...
pamietacie i znacie ceny kucia h22
jak nie zniszczone gładzie, to Mahle Gold za 500$ i po temacie. Ewentualnie korby za 300.

nie pamiętam czy pamiętacie - tam są aluminiowe tuleje... a doklanie po angielsku zwie sie to: Fiber-reinforced metal (FRM)
i do tego alu cos tam jeszcze dodali a co to nie wiem ale wiem ze FRM ma H i F
Metal wzmocniony włóknami (FRM)

Technologia FRM wykorzystuje zaawansowane techniki metalurgiczne stosowane przez Hondę dla silnika 3,2 litra w Hondzie NSX. Pozwala to na zwiększenie średnicy cylindra dla silników o krótkim skoku tłoka poprzez zwiększenie ich sztywności. Podczas odlewania, stop aluminium jest wylewany wokół rdzeni cylindra składających się z włókien węglowych i tlenku glinu. Są one wchłaniane przez ciekłe aluminium. Po zakończeniu tego procesu, cylindry są rozwiercane i większa część rdzenia jest usuwana. Jednak zewnętrzna część warstwy została zachowana jako ścianka cylindra. Jest to twarda, odporna na ścieranie powierzchnia o grubości około 0,5 mm, zintegrowana z warstwa włókien węglowych i tlenków glinu. Cały ten proces umożliwia tworzenie większych przekrojów cylindra wewnątrz takiego samego bloku silnika.

I jeszcze

Tuleje cylindrowe silnika wykonano bowiem z kompozytu FRM, czyli aluminium wzmacnianego włóknami węglowymi. Takie rozwiązanie pozwala na znacznie szybsze odprowadzanie ciepła, niż w przypadku typowych tulei cylindrowych odlewanych z żeliwa. W rezultacie można istotnie zmniejszyć wymiary silnika, bądź znacznie podnieść jego moc, bądź - jak w tym przypadku - zachowując moc i wymiary podwyższyć trwałość silnika. Dodatkowe korzyści płynące z tej technologii to większa odporność na zużycie i mniejsza masa silnika.
no wise popisales sie wklejaniem

narazie nie wiem co z mototrem jeszcze ;]

no wise popisales sie wklejaniem

Sie wie




mialem kilka godzin ostatnio wiec postanowilem rozebrac padake

jak widac tłoki skonczyly swoja zywotnosc ,jedyny fart ze gładzie sa jeszcze okej , teraz nadchodzi pytanie co robic z tym dalej... jesli chce jakas kucizne to musze pocisnac tulejowanie- nie mam tego w planie i nie bede tego robil ,ewentualnie pentaq wspominal cos o jakis tłokach bez tulejowania.
jak macie jakeis pomysly to smialo pisac ;]
no popatrz... mi tez tłoki popękały w tym samym miejscu
tłoki bez tulejowania to Mahle z serii gold. ja bym sie jednak nie pierdzielił i zatulejował.
tylko po co tluejowac jak moge MAHLE kupic i miec swiety spokoik ;]
to ile dmuchało tam wkońcu

[ Dodano: 2007-10-14, 14:10 ]
dmuchane bylo max 0.6 wiec malo... seria znowu sie wysra i bede musial siedziec w garazu i wymieniac to samo za 2 tysie km ,wiec lepiej zakuc mahlami i dopompowac troche !
Tylko, że po wymienieniu samych tłoków następną barierą będzie wytrzymałość bloku, do której na pewno nieuchronnie się zbliżysz dzięki przeświadczeniu - mam lepsze tłoki to mogę więcej dmuchnąc. I a piać od nowa
zobacz na zdjecie powyzej i porwnaj go do d serii blok zniesie duzo
spoko oko, wcale nie mialem zamiaru porównywać go do D, bo wiadomo, że to skrajnie rózne konstrukcje. Chodzi mi o to, że wkładając lepsze tłoki będziesz miał przeświadczenie, że można ładować bezpiecznie o wiele więcej niż na serii i dzięki temu znów zbliżysz się do granicy wytrzymałości następnego newralgicznego punktu konstrukcji. A pogoń za śmocą będzie - było widać to na parkingu w PG, gdzie na gwałt zmienialiscie z Jabm spręzynke w WG, bo 'musi być 12' ...wrzucić Ci filmik?
widze 2 opcje:

czesci wspólne:
- uszczelka pod głowice oryginał
- sruby głowicy ARP
- panewy ori lub ACL do wyboru
- korby Eagle np.

opcja 1
Mahle Gold 87,25mm (oversize) + hon wg specyfikacji (zgłoś się po niego)

opcja 2
tuleje
jakiekolwiek kute tłoki.
boje sie ze honowanie alu bloku nie bedzie tak proste jakby to sie wydawało... dlatego wolałbym tulejować
skoro Honda przewiduje taką operacje+ fabrycznie dostarcza tłoki nadwymiarowe, to nie jest to technologia rodem z NASA. zwłaszcza, że mam dokumentacje do tego
wiem ze to zadna technologia nasa i da sie to zrobic.
masz ta dokumentacje w formie papierowej czy elektronicznej?
elektronicznej.
pentaq -bedziesz męczony !

jaki filmik ? hehe dajesz
honowanie czyli nadwymiar ogarnia firma w wawie(to jest specjalna technologia, specjalne kamienie i polerka gładzi), koszt zabiegu 1200pln(robilem nadwymiar pod wyzsze CR), osobisie sie zgadzam z Patim, jesli to ma jezdzic sprawnie i pompowac sporo to tylko tuleja ale to sa koszta b.duze
dlatego dałem 2 opcje. zróżnicowanie cenowe jest spore pomiędzy nimi.
tulejowanie bedzie tańsze niż 1200. tłoki wiseco też są tańsze niż mahle. dla mnie rachunek oczywisty.

koszt zabiegu 1200pln czy ten koszt nie jest DUZO za duzy?

Grodzio, uwazam ze w sytulacji jakiej jestes warto juz jednak pomyslec o tulejach i ograniczac "slabe punkty" jednostki. zawsze mam pewnosc ze wszystko wytrzyma i to jest dosc duzy komfort w wypadku modyfikowanych silnikow
koszt zabiegu jest duży bo i zabieg jest bardziej skomplikowany.
nie musza byc tuleje dartona czy jakies wypasione - byle były stalowe.
tylko ja tez mialem robiony hon i nie wyszlo to tyle
a masz aluminiowe tuleje?
przyznam sie ze nie wiem z czego darton robi tuleje
darton ma stalowe. B i D tez ma stalowe. jedynie H22 jest takim podłym bękartem że ma tuleje FRP i proces honowania/szlifowania jest bardziej skomplikowany.
jak piaslem wyzej nie polega to na frezowaniu tylko na szlifie i polerowaniu, technologia nie rozwinieta w PL i ceny wysokie..wlasciciele Porshe moze by cos dodali w tej kwesti

nadaj podpisuje sie pod slowami Patiego, jesli to ma byc ok to tylko tuleja
Romi - a badałeś koszt szlifu w aso?
szlifu frm-u czy tulei stalowej?
bękartem? FRM jest super technologią (NSX, S2000). Mocne, sztywne i redukuje tarcie. To własnie B, D i F sa robione w technologii starej w tej kwestii.

tule nie mogą byc byle jakie. Takie zwyklaki nie ociągną ciśnienia.

Darton 300 series za to ma wytrzymałość do 3bar, MIDy to juz w ogóle kosmos.
czy nie mozemy poprzestac na tych mahlach bez zabiegow z honowaniem ? jesli jedynym problemme bedzie pobieranie oliwy jak napisal mi pentaq to laske na to klade...
no oprócz dotarcia nowych pierścieni dochodzi temat ewentualnego uszkodzenia tych cylindrów co masz i ewentualnej ich owalizacji, ale to moze powiedziec człowiek ze sprzętem pomiarowym.
trzeba zaczac dzyngi ustukiwać chyba...
a ja sobie kupilem wczoraj skrzynie U2Q7
z Garwolina może? Bo ktoś podkupił...
i sie ciesza jak dzieci

a powiedcie mi jak widzicie pomysl zeby wlozyc dol od h23 a gore h22 ,podobno blok jest slabszy ,korby... co jeszcze ? ewentualne koszty zakucia bylyby o niebo nizsze...
blok H23 i F23 to wlasciwie to samo, nie wiem jak sam blok , ale korby sa faktycznie slabsze. za to wal jest mocniejszy. szukaj na ht.com hasla G23, w stanach robia takie hybrydy. tez o tym myslalem swego czasu ale dosc kosztowne sie robi bo trzeba jeszcze z tlokami mixy robi zeby stopien sprezania byl ok.

z Garwolina może? Bo ktoś podkupił...

cókiereczek, az szkoda ja rozbierac i cos dłubać

a skrzynia pochodzi z miejscowoasci Krystyna okolice Garwolina
no własnie... sprzedawca brzydal, bo skrzynia była zaklepana i dzisiaj miała do mnie dojśc (nie dla mnie w każdym razie)

[ Dodano: 2007-10-17, 00:44 ]
no to zajebiscie ,spale tego smietnika !
yeah
ziom nie załamuj sie...jaki plan masz w końcu
mahle plus korby plus szpile ,pozostaje czekac na dzyngi.
tylko zeby sie temat nie zamienil w "nasze projekty i cih rezultaty"!!
nie spamuj
ziomie czy cos juz poskladałes bom b. ciekaw?

ziomie czy cos juz poskladałes bom b. ciekaw?

to napisz PW

dodano: jemu
w poniedzialek bedzie juz zamowione wszystko co mi potrzeba :

1.szpilki ARP
2.Korby eagle
3.Tloki Mahle Gold
4. Blow off SSQV

wiec bede czekal na paczke ,jak cos dojedzie dam foty i zaczne skladac do kupy.
dobra koniec tego, Grodzio tobie wiecej nie bede powtarzal ze pora na twoj temat, widzisz ze ludzie na to czekaja!!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl