Wolf
Kupiłem niedawno solke i troszke mam krzywą kierownice-sportowa.
Jadać 0-90 kierownica nie drży, od 100 drży. Czyżby bita?
Wywarz koła i sprawdź zbieżność. To moja rada
Właśnie jutro jade do mechanika.
W sumie da się jeździć ale jednak zastanawia mnie czym to jest spowodowane.
co masz na mysli??? koła poprostu sa niewywazone i dlatego bija.
Wiem, że miała mały wypadek bo koleś mówił, że sprowadził pukniętą-mówił, że musiał kupić lampe i pomalować boczek. Nic nie mówił o przedniej szybie a zobaczyłem dziś, że ma inne numery;[
to jedz na zbierznosc tam wszystko wyjdzie wiem bo sam ustawiam i po takim zabiegu moge włascicielowi powiedziec co było rozj... i jak mocno
To na pewno wina tej krzywej sportowej kierownicy
A teraz na poważnie:
Żaden mechanik.... Jedź do wulkanizacji, powiedz żeby Ci wszystkie koła wyważyli.
Krzywa kierownica, bierzesz coś płaskiego, śrubokręt, nożyk i podważasz klakson z kiery, powinien ładnie wyskoczyć, następnie odkręcasz tą śrubę którą widzisz, wyciągasz kiere i wsadzasz z poprawką (czyli tak jak powinna być włożona żeby nie była krzywo) przykręcasz i gotowe.
Na dole masz taki guzik pomógł, kliknij, bedzie mi miło że moje wypociny zostaną docenione.
tak jak koledzy pisali do wulkanizacji jedz i jak bedz wywazac to zobacza czy sa kola pogiete, potem ew zbieznosc i jakies luzy w zawiasie, ja na pogietych felgach nie mogelm jezdzic szybciej niz 130 samochod jezdzil od lewej do prawej sam.
Mam podobną sytuację.
Zmieniałem oponki na letnie (mam stalówki więc koła zostały), koła były wyważone, ale drgania na kierownicy mam dalej. Najbardziej są odczuwalne przy prędkości 90km/h. Mam niebawem przegląd, wyjdzie na nim co jest nie tak?
Byłem u znajomego mechanika i powiedział, że może to być luz na przekładni kierowniczej, ale pewny nie jest.
Tak mi sie coś kojarzy, że luz maksymalny na kole kierownicy to maks 10*. Kręcisz w lewo kiera aż poczujesz opór i zobaczysz ruch koła tak samo w prawo. Możesz to wyczuć jeżeli staniesz obok samochodu i będziesz obserwował koła (maja się nie ruszać) a kiera machaj na lewo i prawo. Musi byc troche ruchu jałowego ale bez przesady.
Przy hamowaniu drgania wygasają czy są stałe? Bije po kierownicy czy całym samochodem trzęsie?
Mogą to też być krzywe tarcze hamulcowe, ale problem z maglownicą też jest często spotykany.
Przy hamowaniu drgania wygasają czy są stałe? Bije po kierownicy czy całym samochodem trzęsie?Bije sama kierownicą. Przy małych prędkościach drgania są małe, przy 80-90km/h najbardziej wyczuwalne, przy większych prędkościach już mniejsze...
Wraz z hamowaniem do mniejszych prędkości, bicie jest mniejsze, więc to chyba nie tarcze? Na przeglądzie dojdą co to jest ?
Moim zdaniem to tarcze, jak się rozpędzisz samochodem do około 90-100 i zaczniesz lekko hamować to bardziej bije? Jak tak to tarcze.
Bije sama kierownicą. Przy małych prędkościach drgania są małe, przy 80-90km/h najbardziej wyczuwalne, przy większych prędkościach już mniejsze...
Wraz z hamowaniem do mniejszych prędkości, bicie jest mniejsze, więc to chyba nie tarcze? Na przeglądzie dojdą co to jest ? Jedź z tym do wulkanizatora, miałem to samo, identyczne objawy..Pojechałem i okazało się, że mam lekko krzywą felgę od krawężników..wywarzył ją porządnie, sprawdził resztę i po problemie
mi też troszke bije na przeglądzie gość powiedział że wszystko ok nic nie widział złego byłem wyważyć, wyważyłem i też bije tyle że mam do wymiany końcówki drążków to może bić od tego ???
Może być od drążków..przecież masz luz na kierownicy Kup te tanie w intercarsie i będzie po sprawie
Za Yamato zapłacisz 30-40 złotych, za 555 dwa razy tyle
u mnie to były tarcze.
u mnie jest podobny problem, bo też mi bije, tyle że przy gwałtowniejszym hamowaniu mam bicie na kierownicy. Czy to wina hamulców? tzn tarcz i klocków? nadmienie że wcześniej się tak nie działo, a no i mi hamulce piszczą przy hamowaniu
To na pewno krzywe tarcze, piszczenie to też kwestia doboru klocka do tarczy.
To na pewno krzywe tarcze, piszczenie to też kwestia doboru klocka do tarczy.to jaki zestaw tarcz i klocków polecacie? jakiś dobry, nie szajs, żeby pojeździł troche?
Mr.Z, jak Ci się tarcze nagrzeją to biją.
ATE, Brembo, Ferodo...
Widzę, że temat się przyjął:D
U mnie jest tak, że jak jade 0-90km/h to nie drży, ale jadąc już 100km/h zaczynaja się drgania. Jeśli złapie się z prawej strony drgania ustepują. ;]
Stojąc na światłach drzy gałka zmiany biegów. Czym to spowodowane?
Stojąc na światłach drzy gałka zmiany biegów. Czym to spowodowane?praca silnika
No ale to chyba świadczy o tym, że coś jest nie tak:>
podczepie się pod temat, ed9 telepie ale tylko w momentach jak daje mu w gaz oraz szarpnie w momentach odjęcia/dodania gazu co to może być? jak dam na luz lub wysprzęgle to nic się nie telepie jedynie jak w gaz mu daje oraz w momentach odjęcia i dodania gazu, jakieś pomysły co to?
piszczenie to też kwestia doboru klocka do tarczy.Nie koniecznie, bo są klocki co mają takie blaszki zamontowane, że jak się klocek kończy to blaszka trze o tarczę i wtedy piszczy Więc może po prostu masz już mało "mięsa" na klockach.
Nie koniecznie, bo są klocki co mają takie blaszki zamontowane, że jak się klocek kończy to blaszka trze o tarczę i wtedy piszczy Więc może po prostu masz już mało "mięsa" na klockach.Racja, nawet ten system ostrzegania dźwiękiem o kończących się klockach ma jakąś nazwe tylko zapomniałem.
a ktoś ma jakiś pomysł z czym może być problem w ed9 co opisuję?
a ktoś ma jakiś pomysł z czym może być problem w ed9 co opisuję?Poduszki pod silnikiem? Kumpel miał coś podobnego w Concerto...
heh napewno krzywe tarcze napewno klocki..ile razy to slyszalem.. a co powiecie na to ze mi tez bije kiera przy hamowaniu i wymienilem tarcze z klockami cale zaciski wszystko sprawdzone nie ma luzu na maglu i koncowki tez ok i co powiecie na to ?? ja juz sie poprostu powoli zaczelem do tego przyzwyczajac
heh napewno krzywe tarcze napewno klocki..ile razy to slyszalem.. a co powiecie na to ze mi tez bije kiera przy hamowaniu i wymienilem tarcze z klockami cale zaciski wszystko sprawdzone nie ma luzu na maglu i koncowki tez ok i co powiecie na to ?? ja juz sie poprostu powoli zaczelem do tego przyzwyczajac 90% ze zwrotnica trafiona
ze zwrotnicy drgania przy hamowaniu ?? niby na jakiej zasadzie ?? w koncu jakis nowy pomysl slysze bo juz chcialem caly przod robic
krzywa piasta, walniete lozysko
prolans mam to samo co ty luknij na przednią poduszkę ja ją wymieniłem i została mi do wymiany jeszcze tylna po wymianie przedniej troche ustało obstawiam poduszki ale znajomy mówił też że może być sprzęgło
Jakie polecacie klocki hamulcowe do del solki ESI
Tylko nie przesadzać z cena bo jak zobaczyłem za 450zł to yyy:D
No ja też bym chciał żebyście mi polecili jakiś zestawik do Solki ESi jakieś tarcze + klocki do max 500zł, żeby to poslużylo mi troche
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl