Wolf
Witam wszystkich bardzo serdecznie!Czy orientuje się ktoś jak to jest z częsciami z Civica 4 gen,które pasują do Civica 3 gen?Czy ma ktoś może jakieś manuale do Civica 3 gen?Z góry wszystkim bardzo serdecznie dziękuję za pomoc!
Ostatnio sam zainteresowałem się civiciem 3gen i z tym jest ciężko bo civic3gen rodowodowo bliżej ma do civiców 1-2gen niż 4gen.
Ale tak:
Silniki serii D powinny pasować plug&play jeśli civica 3gen mamy na gaźniku to tylko gaźnikowe D13A1, D14A1 wchodzić będą plug&play (troszke tylko łapy silnika trzeba dopasować, podobno), a reszta silników także wejdzie czyli nawet D16A9 DOHC na wtrysku tylko tutaj właśnie dochodzi montaż tych pomp i elektryki. Nie ma problemu jesli 3gena mamy na wtrysku to jest prawie plug&play.
Silnik D16A9 seryjnie był montowany w Civicu 3gen tylko że na rynku Japońskim w modelu Si, wiec dla tego w bloku silników serii D mamy nawet otwory na łapy 3gen. ale jedna łape przynajmniej trzeba przerobić. A dodam ze silnik z CRX Ballade zc-1 to ten sam silnik co d16a9 inny zaplon i komp.
Gaźnikowca Swapował niejaki aurii:
http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=21353Hamulce:
Podchodza od Civic 4gen lub CRX 2gen wentylowane przednie ale nie od wszystkich chyba typów civic4g.
Mozna przełozyć tarczę+zaciski z klockami, lub kupić odpowiednią tarczę sportową np. EBC czy Brembo do civic 4gen.
Tylko teraz także nie wiem czy wentylowane tarcze podejdą do wszystkich civiców 3gen czy tylko tych mocniejszych na wtrysku.
Na tej stronce ponizej koleś ma 3gena na gaźniku i swapował same tarcze więc chyba mozna do wszystkich.
Tylne bębny podchodzą od CRX Ballade, są troche skuteczniejsze jeśli sprawne i na pewno lżejsze jesli komus zalezy na zbędnych kilogramach.
Mozna spróbować z tyłu z tarczami ale według tej stronki:
http://www.geocities.com/...html#Conclusionpodchodzą od "86-89 Integra"
Jesli szukacie części tuningowych do waszych 3genów to sprawdzajcie także pod CRX Ballade bo duzo części jak np. zawieszenie jest podobnych.
Tutaj angielski tekst z mozliwymi przeróbki w civicu 3gen ze stronki powyżej:
* Front torsion bars from a Civic Wagon
* Front sway bar from Civic Wagon or 86-89 Acura Integra
* Rear internal sway bar from 86-89 Integra (Civic: 15mm, Integra LS/RS: 17mm, SE: 19mm)
* Rear coil springs from Civic Wagon or 86-89 Integra (stiffer)
* '85 Civic 1.3L Rack and Pinion (3.55 turns lock-to-lock vs. 3.89)
* "Big Brakes" front rotors and calipers from 88 Civic DX/Si (same caliper piston size)
* "Big Brakes" front rotors and calipers from 86-89 Integra (larger caliper piston size)
* "Big Brakes" rear brake drum assembly (8 1/4" vs. 7 1/8" Easy swap)
* "Disc Brakes" rear disc brakes from 86-89 Integra (use Integra proportioning valve!)
* EFI ECU from 86-89 Integra (for Si Civic, raises redline 500 rpm)
* 1.6L DOHC 86-89 Integra motor (Details) (118 hp, easiest swap on Si Civic)
Tak na prawdę to do civiców 3gen wszystkie części zamienne sa jeszcze dostepne więc nie widzę sensu kombinować.
Schody zaczynają się dopiero jeśli szukamy sportowych odpowiedników to tu niestety jest lipa. Trzeba kombinować bo do Civic 4gen jest wszystko a do 3gen prawie nic.
Pozdro.
Powyższy tekst jest tylko teorią, nie sprawdzoną przeze mnie, więc jak by co to nie ja.
Tu są manuale tylko wpier trza sie zarejestrowac:
http://www.hondahookup.co...=Civic84-87.zip
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl