Wolf
witam
mam pytanko jak wyglada swap silnika D serii do CRX I generacji?? Jest to jakis extra problem?? Czy polosie pasuja, czy mocowania silnika ZC pasuja?? Chcialbym poznac wszytskie mozliw komplikacje przy takim swapie!!
pozdro
Moze to Ci cos pomoze
http://www.hondaswap.com/...showtopic=29805"Engine questions"
z tego co wiem to najlepiej jakis silnik z tych lat co crx byl robiony bo inaczej to musisz robic wlasne mocowania bo nikt nie robi i kupe rzeczy generalnie sie wogole nie oplaca ale jak ktos ma bzika i $$$ to wszystko mozna
troche nie kumam- ZC siedzi seryjnie w CRX 1g przecież...
troche nie kumam- ZC siedzi seryjnie w CRX 1g przecież...i ZC np. chcemy sie pozbyc i wstawic SOHC VTEC dla przykladu :] chyba ze jest inna opcja na obnizenie pojemnosci ponizej 1550cm3
czyli mini class monstro...
lepiej chyba budować na CRX 2g- troche większa waga, ale mniej problemów potem- np. z przednim zawieszeniem
jako że nie można zmiejszać pojemności silników to D15 z górą vtec to chyba dobra droga:
D15 blok, głowica D16Z6
i jazda NA- zaspawane komory spalania, krótki final drive, jakiś lepszy wałek i jesteśmy w czternastkach
Problem w tym że 14-stki to zbyt słabo by pokonać Rovera.
Natomiast co do samego projektu to ja też szedłbym w CRX IIg. Nie jest wiele cięższy a tak czy tak odbędzie się maksymalne odelżanie. No i na bank pasują wszelkie silniki D.
na razie to jest wielkie teoretyzowanie w sumie
co przemiawa za I gen jak dla mnie
- cena samego auta - to ma byc najbardziej po taniosci jak sie tylko da, a II generacji bardzo tanio sie nie wyrwie
- sprawa druga to moze nie chec walczenia o dominacje w klasie, ale sama mozliwosc osiagniecia czegos w klasie profi mozna o tym zapomniec, a mimi jast chyba najmniej hardcorowa ze wszystkich i stosunkowo malym nakladem pienieznym jest w stanie sie cos zdzialac. To tyle dywagacji
Jak maja sie swapy typu mini-me lub poprostu 114 konny 1.5vtec do JDMowego D15B?? Czy jestesmy w stanie zbudowac silnik o podobnej mocy czy lepiej poszukac takiego d15b za granica??
pozdro
IMO Mini-me ma się całkiem nieźle, można przyjąć że na bloku D15 z górą D16Z6 otrzymujemy takie parametry jak D16Z6- czyli okolice 125koni
Co prawda mamy mniejszą pojemność, ale mamy wyraźnie wyższą kompresje niż Z6.
Myśle że 150 koni jest możlliwe do osiągnięcia relatywnie tanio- z części kupić wałek rozrządu i może kolektor wydechowy, reszta da się zrobić/wydrutować samemu.
A co do ceny:
można kupić jakiego CRXa 2g bez prawa rejestracji z DE za jakieś 3 tysie
Lepiej kupić D15b 130 KM i przy nim dłubać, a sam silnik jest relatywnie tani
np.
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
Lepiej kupić D15b 130 KM i przy nim dłubać, a sam silnik jest relatywnie tani
np. http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVWzdradziłes moj project sprzed roku:)
Tak miało byc zamiast itr dlubanie mocniej auto do klasy mini ,ktore by wymiatało i małym kosztem!!!
Ubek wkladaj 114 koni do 130 ja pociagniesz finanse ci sie skoncza i vteca nie bedzie heha,wiec tylko opcjia na mini crx 2 gen b15b2 JDM ,kute tłoki ,wałki, wydech ,dolot i klasa twoja:):):)
.... b15b2 JDM ...chyba seria D a nie B i nie b2 tylko poprostu b (czyli D15B)
http://asia.vtec.net/article/d15b/
teoretycznie kupujac crxa 1g z silnikiem ZC powinno dac sie wsadzic dserie, bo zc to pociotek d16a9. podejrzewam, ze zrobili myk jak w budach ED i EE, gdzie inne byly punkty mocowania silnika, tak i w 1g budy z silnikiem 1,5 maja inne punkty mocowan niz te z silnikiem 1,6. choc z drugiej strony silnik D16A1 z integry 1g pasuje tam jak ulał...
proponuje pozerkać tu:
http://www.marklamond.co....f/car-stuff.htm
A ktoś w ogóle robi wałki do D15B??? W sensie jakieś porządne performance'owe??? Bo rzadki to bardzo silnik więc i rzeczy do niego mało. Chyba że dają coś ostre wałki projektowane do innych, np. D16Z6, bo do niego akurat to części jest od zaj....
A ktoś w ogóle robi wałki do D15B??? W sensie jakieś porządne performance'owe??? Bo rzadki to bardzo silnik więc i rzeczy do niego mało. Chyba że dają coś ostre wałki projektowane do innych, np. D16Z6, bo do niego akurat to części jest od zaj....W d15b góra jest taka sama jak z6 a dol jest od z1, wiec nic nie stoi na przeszkodzie zeby poszukac takiego walka
sa rozne wersje walkow w d15b i w d16z6 wiec mozesz trafic na takie co sie roznia
..............D16z6......D15B.......D16z6(thinner lobes)
EXHAUST..38.00......38.00.......38.00
Intake:
PRI..........35.86.......35.88......36.15
MID.........38.03.......38.08......38.20
SEC.........36.12.......36.14......36.15
ale dalej nie wiadomo jak jest np. z czasem otwarcia
do D16Z6 waleczki sa nawet na ebay mozna poszukac
[ Dodano: 2005-08-16, 20:37 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl