ďťż

Wolf

witam
mam pytanko jak wyglada swap silnika D serii do CRX I generacji?? Jest to jakis extra problem?? Czy polosie pasuja, czy mocowania silnika ZC pasuja?? Chcialbym poznac wszytskie mozliw komplikacje przy takim swapie!!
pozdro


Moze to Ci cos pomoze
http://www.hondaswap.com/...showtopic=29805

"Engine questions"
z tego co wiem to najlepiej jakis silnik z tych lat co crx byl robiony bo inaczej to musisz robic wlasne mocowania bo nikt nie robi i kupe rzeczy generalnie sie wogole nie oplaca ale jak ktos ma bzika i $$$ to wszystko mozna
troche nie kumam- ZC siedzi seryjnie w CRX 1g przecież...



troche nie kumam- ZC siedzi seryjnie w CRX 1g przecież...

i ZC np. chcemy sie pozbyc i wstawic SOHC VTEC dla przykladu :] chyba ze jest inna opcja na obnizenie pojemnosci ponizej 1550cm3
czyli mini class monstro...
lepiej chyba budować na CRX 2g- troche większa waga, ale mniej problemów potem- np. z przednim zawieszeniem

jako że nie można zmiejszać pojemności silników to D15 z górą vtec to chyba dobra droga:
D15 blok, głowica D16Z6
i jazda NA- zaspawane komory spalania, krótki final drive, jakiś lepszy wałek i jesteśmy w czternastkach
Problem w tym że 14-stki to zbyt słabo by pokonać Rovera.
Natomiast co do samego projektu to ja też szedłbym w CRX IIg. Nie jest wiele cięższy a tak czy tak odbędzie się maksymalne odelżanie. No i na bank pasują wszelkie silniki D.
na razie to jest wielkie teoretyzowanie w sumie
co przemiawa za I gen jak dla mnie
- cena samego auta - to ma byc najbardziej po taniosci jak sie tylko da, a II generacji bardzo tanio sie nie wyrwie
- sprawa druga to moze nie chec walczenia o dominacje w klasie, ale sama mozliwosc osiagniecia czegos w klasie profi mozna o tym zapomniec, a mimi jast chyba najmniej hardcorowa ze wszystkich i stosunkowo malym nakladem pienieznym jest w stanie sie cos zdzialac. To tyle dywagacji

Jak maja sie swapy typu mini-me lub poprostu 114 konny 1.5vtec do JDMowego D15B?? Czy jestesmy w stanie zbudowac silnik o podobnej mocy czy lepiej poszukac takiego d15b za granica??

pozdro
IMO Mini-me ma się całkiem nieźle, można przyjąć że na bloku D15 z górą D16Z6 otrzymujemy takie parametry jak D16Z6- czyli okolice 125koni

Co prawda mamy mniejszą pojemność, ale mamy wyraźnie wyższą kompresje niż Z6.
Myśle że 150 koni jest możlliwe do osiągnięcia relatywnie tanio- z części kupić wałek rozrządu i może kolektor wydechowy, reszta da się zrobić/wydrutować samemu.

A co do ceny:
można kupić jakiego CRXa 2g bez prawa rejestracji z DE za jakieś 3 tysie
Lepiej kupić D15b 130 KM i przy nim dłubać, a sam silnik jest relatywnie tani
np. http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW

Lepiej kupić D15b 130 KM i przy nim dłubać, a sam silnik jest relatywnie tani
np. http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW

zdradziłes moj project sprzed roku:)
Tak miało byc zamiast itr dlubanie mocniej auto do klasy mini ,ktore by wymiatało i małym kosztem!!!
Ubek wkladaj 114 koni do 130 ja pociagniesz finanse ci sie skoncza i vteca nie bedzie heha,wiec tylko opcjia na mini crx 2 gen b15b2 JDM ,kute tłoki ,wałki, wydech ,dolot i klasa twoja:):):)

.... b15b2 JDM ...
chyba seria D a nie B i nie b2 tylko poprostu b (czyli D15B)

http://asia.vtec.net/article/d15b/
teoretycznie kupujac crxa 1g z silnikiem ZC powinno dac sie wsadzic dserie, bo zc to pociotek d16a9. podejrzewam, ze zrobili myk jak w budach ED i EE, gdzie inne byly punkty mocowania silnika, tak i w 1g budy z silnikiem 1,5 maja inne punkty mocowan niz te z silnikiem 1,6. choc z drugiej strony silnik D16A1 z integry 1g pasuje tam jak ulał...
proponuje pozerkać tu: http://www.marklamond.co....f/car-stuff.htm
A ktoś w ogóle robi wałki do D15B??? W sensie jakieś porządne performance'owe??? Bo rzadki to bardzo silnik więc i rzeczy do niego mało. Chyba że dają coś ostre wałki projektowane do innych, np. D16Z6, bo do niego akurat to części jest od zaj....

A ktoś w ogóle robi wałki do D15B??? W sensie jakieś porządne performance'owe??? Bo rzadki to bardzo silnik więc i rzeczy do niego mało. Chyba że dają coś ostre wałki projektowane do innych, np. D16Z6, bo do niego akurat to części jest od zaj....
W d15b góra jest taka sama jak z6 a dol jest od z1, wiec nic nie stoi na przeszkodzie zeby poszukac takiego walka
sa rozne wersje walkow w d15b i w d16z6 wiec mozesz trafic na takie co sie roznia

..............D16z6......D15B.......D16z6(thinner lobes)

EXHAUST..38.00......38.00.......38.00
Intake:
PRI..........35.86.......35.88......36.15
MID.........38.03.......38.08......38.20
SEC.........36.12.......36.14......36.15

ale dalej nie wiadomo jak jest np. z czasem otwarcia
do D16Z6 waleczki sa nawet na ebay mozna poszukac

[ Dodano: 2005-08-16, 20:37 ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl