ďťż

Wolf

Własnie kumplowi załatwiłem idealnego Civica d16z2 Si 4gen (od mojego sasiada wysepilismy:) i silnik jest coprawda w idealnym stanie (200tys km prawdziwego przebiegu i na full syntetyku smiga, zero olejopicia).
Jednak chcemy zrobic Swap na cos mocniejszego.......

Czy głowica od d16z6 wraz z kompem podejdzie do bloku od d16z2 ??
Wszak to i to SOhc 1,6

JEsli nie, to ile jest roboty ze swapem kompletnego d16z6 i podpinaniem go pod skrzynie od d16z2 (celowo ja zostawimy zeby zostawic sprzeglo na linke)???

Czy ktos robic sohc Vteca w 4gen lub IIgen Crx??

Pozdrawiam i prosze o porady


Amerykanie robili, na ebay jest (było) nawet chyba kilka takich okazów więc się da. Najwięcej pewnie roboty z elektryką bo to przecież OBD1-->OBD0. Co prawda Ty mówisz o Z2 ale A6 to praktycznie to samo więc klik TUTAJ lub także TUTAJ!
glowica podpasuje. jedynie bedziesz mial zabawe z wiazka.
choc z drugiej strony zakladajac tylko sama glowice i zostawiajac osprzet od Z2, teoretycznie powinno wystarczyc tylko pociagnac drut od zaworu vteca i zapodac jakis 'rpm activated swich' i powinno to juz dzialac. oczywiscie trza by jeszcze dawki paliwa podregulowac.
Zatem skoro jest to wykonalne i w pełni opisane (thx Kras za linki), to bedziemy sie w cos takiego bawic.
Czyli zostanie skrzynia i blok od Z2 i mam nadzieje ze da osiagi jak w pełnym d16z6 sohc vtec

Bede kombinowal nad tym jak juz wszystko przeczytam i zakupie d16z6 head


Jeszcze się wtrącę tylko taką uwagą, że choć na pewno dużo łatwiej jest znaleźć głowicę Z6 to założenie Y8 da lepsze efekty - większa kompresja, ogólnie uznawana za lepszą "przepływowość" i parę innych detali.
Nie Civic ale też fajnie

PROJECT-(Finished)
91 Honda CRX Si Super Stock Car
ALLMOTOR NA SOHC
14.25 at 96 mph with a 2.21 60' (14" Street Tires)
Best 60' 2.12 on 14's best mph 98.6

New motor D16Z6 131 whp@7200 102 lbs of torque

http://www.d-series.org/f...light=itb+d16z6
Myślę, że nie zrobił 14.25 na tym seryjnym "new motor" D16Z6, tylko na innym, który jest opisany w topicu

Head D16Z6
EIP ported and polished
Milled .060+ Mirror polished
Rev Stainless Valves
Crower Valve Springs
Crower Retainers
Crower Stage 2 Camshaft
Crower Adjustable Cam Gear

D16Z6 Intake Manifold
TB port matched
B18A Throttle Body
OBD 1 injectors
Electromotive TEC 2 stand alone
Custom Crank trigger and pickup
Custom Accel Wires
Stock NGK plugs
BM Fuel Pressure Regulator
R1 4-1 Header

Stock NGK plugs Podpowiedz dla fanów brisków
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl