ďťż

Wolf

Jakie powinno byc ciśnienie dla opon 175/65/14 dla EE8 ?


Ja daję 2,1 bara,chociaż mam ED9,ale to różnica niewielka
ja 2,4
jak widać każdy inaczej
ja w 13tkach tyl 2.0 i przud 2.2 w ed9


ja w 14 po 3,0
przód 2.0, tył 1.9. 185/60/14. po co tak dużo walicie?:)

ja w 14 po 3,0

Na naklejce na drzwiach jest napisane ciśnienie. 2.0 bara. Więc skąd Ty bierzesz 3 bary? ;|

Więc skąd Ty bierzesz 3 bary? z nikad, mozna nabic wiecej, to wtedy na asfalcie sie lepiej opona zachowuje, i przede wszystkim w zakretach sie tak nie poddaje. a na sniegu im mniej tym lepiej tyle ze bez przesady, nie mniej jak 1.5
Okej, ale jakiś inżynier nie bez powodu wymyślił 2 bary, rozumiem dobić do 2.2. Ale różnica między 2, a 3 bary jest z lekka duża.
2.2 tak dosc uniwersalnie, tyle daje do kol bez wzgledu czy 13, 14 czy 15" i jaki profil
Na naklejce przy drzwiach jest zdaje się 2 przód i 1.9 tył, no i ja tak biję... do letnich trochę więcej.
bo jak nadymsz wiecej powietrza, to opona ma inny ksztalt, nie dolega juz bokami tylko bardziej srodkiem, zaczyna sie szybciej zurzywac na srodku, zaleta wiekszego cisnienia jest mniejszy opor toczenia, poprawa wlasnosci w zakretach, jednak wada szybsze zurzycie bierznika
Chcesz mniej spalać - Ładuj więcej, niz na naklejce
Chcesz mieć więcej trakcji - Upuść powietrza

Coś za coś. Ja ładuje tyle ile być powinno (bodajze 2,0 i 2,1) , zaś w zimówkach +0,2 bara (bo są węższe, niż letnie).

Chcesz mieć więcej trakcji - Upuść powietrza w zimowce i na sniegu, czy w oponie terenowej sie zgodze, w letniej juz nie w letniej danie mniejszego cisnienia niz fabryczne, lub przewidywale przez producenta opony pogorszy sprawe
ja wiem czy 3bar to dużo
w letniej 195/40/16 miałem po 3,5bar i jeździłem
Nie powinno się ładowac więcej ciśnienia niz ma faktycznie być w danej oponie. Poza tym na tabliczce przy drzwiach pisze ile ma byc cisnienia.
Poza tym 3 bary w zimowej oponie to zdecydowanie za duzo. Opona szybciej się zuzywa na środku bieznika.

3 bary w zimowej oponie to zdecydowanie za duzo

co racja to racja, szybciej sie zużywa no i w śniegu gorzej trzyma bo jest twarda i sie nie poddaje...ja mam w solce 2,2 w jeepie 2,4, ciśnienie to ciśnienie a nie ilość powietrza, tak mysle no ale 3,0
zalezy, pompowac mozna tyle ile podaje producent na oponie na max, nie wolno przekraczac tej wartosci, ja mam zimowke 195/50 r15 wiec jest dosc miekka, na sniegu 2,2 jest dobrze, ale na asfalcie malo, do 3 moge napompowac i bedzie tez dobrze, taka szeroka opona zimowa i tak sie podda, nie powinno sie walic duzego cisnienia na waskich oponach o duzym profilu bo wtedy sie zmienia ksztalt, a im szerszy lacz i mniejszy profil tym mniej sie poddaje.

pompowac mozna tyle ile podaje producent na oponie na max

właśnie, na oponie bo niektórzy sie sugerują tym co jest na aucie a przecież opona oponie nie równa, różni producenci, różna guma, lato, zima, różny profil itd
pewnie że można max... tylko po co? crx jest zbyt lekki do takich wartości. po 4 bary ładuje się do lublinów z 1,5 tony towaru...

pewnie że można max... tylko po co? crx jest zbyt lekki do takich wartości wez opone letnia, szeroka na 225 profil 40/45 r16 jedz autostrada na cisnieniu 2.0 a na 3.0 to zobaczysz jaka jest roznica i nie chodzi tylko o wage
pompować tyle ile jest na oponie napisane +-0,2 bara
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl