ďťż

Wolf

Witam ponownie! Problemy z komputerem ciąg dalszy - tak mógłbym rozpocząć tego posta. Zacznę może od tego, że wszytko rozpoczęło się od problemów z szarpaniem i dławieniem Hanki (94 r. silnik D15B2) przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Wtedy to zrobiłem samodiagnostykę i okazało się, że komputer nie wyrzuca żadnego błędu tzn. lampka Check engine cały czas świeci. Spodziewałem się, że wyskoczy błąd sondy Lambda, bo z tego co czytałem to przeważnie ona była źródłem problemów. Ale do rzeczy - lampka Check engine zachowuje się tak cały czas w momencie samodiagnostyki, nawet gdy odepnę sondę, odepnę węża od przepustnicy lub jakąkolwiek wtyczkę od modułu przepustnicy. Nawet jak zapalę silnik po wcześniejszej ingerencji w silniku, kontrolka nie świeci się czyli niby wszytko jest w porządku. Zastanawiam się zatem czy mój komputer o numerach 270307852 ATY; OZNACZENIA POD KODEM KRESKOWYM 37820 P04 G03, nie spieprzył się i czy to on nie jest źródłem problemów. Stąd moja prośba o porady i uwagi jesli ktoś miał, słyszał lub wie coś na ten temat.
Pozdrawiam
Omen


odepnij map sensor i odpal silnik, po wylaczeniu musi wyskoczyc blad na komputerze
Przede wszystkim dzięki za zainteresowanie i wskazówkę. Tak jak zasugerowałeś po odpięciu sensora Map, czujnika położenia przepustnicy i czujnika temperatury powietrza komputer wyrzucił prawidłowe błędy. Nadal nie pokazuje błędu po odpięciu lambdy i np. kostek od silnika krokowego stąd moje pytanie - Czy można jakoś wyjaśnić taką sytuację.
Drugie moje pytanie dotyczy problemu szarpania - otóż sprawdziłem oporność kabli wysokiego napięcia i trzy z nich wskazywały pomiędzy 6.5 - 8.0 Ohm natomiast jeden niezmiennie wartość 1 Ohm. Czy to on może być źródłem problemów związanych z nierówną praca silnika i kangurami?! Dodam może jeszcze tylko, że po wypięciu tego przewodu podczas pracy silnika jego praca ulega zmianie tzn. jest nierówna.
Pozdrawiam
Omen
blad lambdy moze sie pojawic po jakims czasie pracy silnika, krokowy powinien wyskoczyc od razu...
Z tym jednym kablem moze byc cos faktycznie nie tak.. sproboj moze pozyczyc od kogos i sprawdzic czy sie poprawi, jak swiece wygladaja? sa ok?


Świece były wymieniane w październiku (NGK BKR6E-11) i wyglądają w porządku. Co do kabla to jak tylko znajdę kogoś kto mi go użyczy to sprawdzenie obowiązkowe Dzięki za pomoc. Jakbyś miał jeszcze jakieś sugestie lub pomysły to daj znać.
Pozdro
A jednak wina przewodu - zmienione obecne Bosha na SEIWA i znów powróciła radość z jazdy. Dzięki jeszcze raz.
Pozdro
Omen
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl