ďťż

Wolf

No własnie z czym to sie je????????
Wiem ze blok b20 84mm ,wiec po zalozeniu głowicy b16,b18 zwiekszymy pojemnosc ,tylko pytanie czy na tyle ten blok jest wytrzymały ,tuleje itd...


Krystian - odpowiedzi szukaj w moim ls/vtec
pamietaj ze biorac blok b20 robisz b20/vtec - wiec zasada jest identyczna jak u mnie - z drugiej strony to gdzie ty chcesz znalezc nadajacy sie do tego blok?? nadaja sie b20b lub b20z. wszytsko musisz wykonac tak jak opisalem -> http://www.rox.us/~ubek/viewtopic.php?t=34

tutaj opis ze speedracing.com -> http://www.c-speedracing....tec/b20vtec.php
Ubek Ty robiłesz przeróbke na blok zakładałes DOHC vtec wielkie gratys jeszcze raz
a jesli ja chciałbym do mojego vti włozyc B20B lub Z to mam chyba ciut prosciej.
Brakuje tylko chyba jakiegos kanału olejowego i powinno chulac

Pisza zeby B20 nie krecic wysoko - tzn ze wały sa kiepskie?? korby itd??

Jak byscie oszacowali moc po zmontowaniu B20 LS/vtec ??

pozdr
Łukasz
Taka hybryda to raczej pod dmuchawkę niż orgię obrotów.


A jakby tak jak mowi Lukasz4d, do b16a włożyć blok b20 (sam blok) i wszystko dobrze wyważyć, to myslicie ze 7.5k Obr by to znosilo na codzien?

A jakby tak jak mowi Lukasz4d, do b16a włożyć blok b20 (sam blok) i wszystko dobrze wyważyć, to myslicie ze 7.5k Obr by to znosilo na codzien?

na codzien nie wiecej niz 8000 nie byloby zalecane. W moim LS odciecie bylo na 6900 w wersji po liftingu bylo 7200 - do 8000 silnik powinien znosic wszystko ok.
To zaczynam szukac B20 wiecej jak 8k rpm niepotrzebuje. a dzieki 2.0 zyskam wiele momentu. Liczyłbym na 230KM i 220 Nm.

troche by mój srut zaczał latac hihihi
Co wy z tym kreceniem przeciez wkladamy blok b20 i przekladmay wał ,korby,tłoki i krecimy spokojnie 9500np...

Tylko czy tuleje sa na tyle mocne na jakas mocna kompresjie?,chyba lepiej wsadzic mocniejsze tuleje?

[ Dodano: 2005-06-30, 20:17 ]
Co wy z tym kreceniem przeciez wkladamy blok b20 i przekladmay wał ,korby,tłoki i krecimy spokojnie 9500np...

Tylko czy tuleje sa na tyle mocne na jakas mocna kompresjie?,chyba lepiej wsadzic mocniejsze tuleje?

[ Dodano: 2005-06-30, 20:17 ]
Ale po co mi korby z b20 ,wsadzic tylko blok z B20, a wał ,korby i tłoki np z b18
Z tego co wiem dla N/A lepiej jest zwiekszyc BORE niz wkladac stroker kit

Ale po co mi korby z b20 ,wsadzic tylko blok z B20, a wał ,korby i tłoki np z b18
Z tego co wiem dla N/A lepiej jest zwiekszyc BORE niz wkladac stroker kit


no niby tak, ale pomysl co by bylo gdybys dal blok b20 i stroker kita do b18 - bo chyba tak sie da :] krotki skok z b18 i pojemnosc b20 - moglo by byc ciekawie :d
trzeba patrzec perspektywicznie na ile rozwiercisz b18 a na ile b20
pomysl w ten sposob

trzeba patrzec perspektywicznie na ile rozwiercisz b18 a na ile b20
pomysl w ten sposob

Do bloku b20 co trzeba przekladac z b18 ,cz ysa takie same kanały olejowe itd...
kto wpadl na pomysl wsadzania tloka z B18 do B20? ten tłok tam wpadnie i bedzie miał luzy na boki...
polecam poczytać: http://www.jdmuniverse.co...e=Engine%20Info
Ale b20a3 i b20a5 maja taki sam bore co b16 i b18. I generalnie chodzi o to żeby włożyć wal z korbami od b20 na to wrzucić tłoki od b16 i cala głowicę od b16. Dodatkowo odelżyć i wyważyć wal, korby, tłoki i kręcić to do 8 tys. To jest moja koncepcja. Inaczej się tego chyba nie da zrobić…
Mi osobiście szkoda by było robić takiego franka. Jestem zbyt przywiązany do wysokich rpm. Także wolałbym jesli już tulejować (vide Sienki)...a B20 bottom+B16/18 top jest idealne pod turbo moim zdaniem.
Golden Eagle VTEC Conversion Kit Acura Integra
http://www.modacar.com/pr...n+Eagle+VT.html


Ale b20a3 i b20a5 maja taki sam bore co b16 i b18.

Nie, B18 ma 81 a B20 ma 84.

http://honda.hybrids.jp/b20tech/index.shtml
Ale sa rozne b20. B20b i z maja 84, a b20a maja 81

Ale sa rozne b20. B20b i z maja 84, a b20a maja 81

Zgadza się.
ale do b20a nie zalozycie glowicy od dohc vtecka nie da sie tylko b20b albo b20z
No i sprawa się rozwiązała . Czyli jak dla mnie generalnie padaka. Nie wierze żeby te bloki (+wały i korby) dawały się wysoko i bezproblemowo kręcić…To znaczy pewnie się da, ale przez max 10k km .

pozdro
krecic to to sie da krecic i moc robi to nieprzecietna nie wspominajac o momencie na honda-tech.com albo b20vtec.com sa ludki co wyciagaja z takich silnikow po 240-270 koni na kola wiec.... a ile to wytrzyma to zalezy jak jest zbudowany jezeli dobrze to wytrzyma tyle co i inny silnik hondy

tutaj np taki jeden b20vtec 246whp
prawy zapisz jako

Skunk2 Stage 3 cams
Hayward ITBs
AN-R Compact Header
12.5:1 compression
Hondata S200
Pump gas

B20A nie zalicza sie do Bserii.
B20 z gora od B16, uturbiony znosi jakies 350 koni. trzeba tylko dobrze wystroic...
Po to blok od crv b20 zeby nie robic tulejowania, czyli wkladamy serie od itr wał np lzejsze korby i oczywiscie wieksze tłoki 84 minimum bo takie sa w bloku CRV.
Chodzi o to ze sa 2 opcjie lub b18 rozwiercamy przez tuleje dartona na 84-86mm lub wkładamy blok b20 i mamy na dzien dobry 84mm
kurde dopiero skumałem to że B20 ma większy bore niż B18

myślałem że zwiększali pojemność tylko większym skokiem tłoka
to w tym momencie to nie jest stroker i to moze byc całkiem fajne

ale czy blok CRV wyjdzie taniej niż tulejowanie B18?
no i jeszcze sprawa wytrzymałości i sztywności- tulejowane B18 jest pewnie nieporównywalnie mocniejsze
No w przypadku b18 to bym pewnie wolal tulejowac (chociaz to byloby drozsze), ale w przypadku b16 to zostaje tylko zmiana bloku imo.

pozdro
B16 chyba też wolałbym tulejować na 1.8 - mieć krótki skok tłoka i możliwość kręcenia o 2k rpm wyzej
tutaj cos dla zainteresowanych kreceniem LS/VTECow - niestety po angielsku
http://www.g2ic.com/forums/showthread.php?t=127731
a tu watek ogolny
http://g2ic.com/forums/sh...ht=vtec+redline
pozdro
ale po co tulejowac B16 na 1,8? srednica jest taka sama, tylko skok sie rozni. blok B20 to wlasnie rozwiercony blok B16/18.
ale tulejowane B16 bedzie pewnie mocniejsze niz stock B20
jak już masz B16 to lepiej je robic niz kupowac blok B20- przynajmniej ja bym tak zrobił

ale tulejowane B16 bedzie pewnie mocniejsze niz stock B20
jak już masz B16 to lepiej je robic niz kupowac blok B20- przynajmniej ja bym tak zrobił

Rozumiem ze sie zastanowiles do ilu trzeba by rozwiercic seryjne 81mm w B16 aby miec 2.0L?
Tylko 90.50mm bore wtedy 1991.5 cc
no, chyba zeby tez zmienic skok tloka.
obstawiam przy bloku b20.
może nie do końca jasno się wyraziłem, ale wolałbym tulejowane B16 na 1.8L niż blok B20

może nie do końca jasno się wyraziłem, ale wolałbym tulejowane B16 na 1.8L niż blok B20

To juz predzej ale:
zeby z 1.6L zrobic 1.8L to musisz rozwiercic do 86mm. Ciagle bardzo duzo.
Np Dartony da sie tylko do 85.5mm. Pewnie ze roznica w sumie nie duza ale takie tloki to tylko na zamowienie ale to w sumie nie problem...
Kolejnym problemem jest glowica, przechodzisz z 81 na 85.5mm, warto by bylo troche boki poprzerabiac zeby nie bylo stref sprzyjajacych spalaniu stukowemu i zeby lepiej sie mieszanka rozchodzila.
Moim zdaniem nie warto tyle przerabiac 1.6L aby miec 1.8L skoro mozna kupic gotowy silnik od ITRa.
W ogole to tulejowanie to nie jest takie hop-siup jak sie wiekszosci tutaj wydaje. Tuleje sa duzo twardsze niz seryjne wiec inne pasowanie trzeba robic. Zaczyna brac olej. Trzeba przeanalizowac chlodzenie bo zamykamy block itd
dzięki za info, bo generalnie temat znam tylko z amerykańskich for, a chętnie dowiem się więcej; a do zwiększania pojemności przez większy skok tłoka jestem nastawiony negatywnie, uważam że to nie jest droga dla mocnego silnika wolnossącego

W ogole to tulejowanie to nie jest takie hop-siup jak sie wiekszosci tutaj wydaje Tuleje sa duzo twardsze niz seryjne wiec inne pasowanie trzeba robic.Zaczyna brac olej.

Inne pasowanie tzn??? wiekszy czy mniejszy trzeba zrobic luz??np w tłokach u siebie 81.50mm mam luz 8 setek.Zaczyna brac olej tzn ze po tulejowaniu ma brac olej???, przeciez jesli dobrze spasujemy powinnen nie brac oleju.
Przy Dartonach musi byc wiekszy luz
Blok B20A da rade polączyc z glowica B16/B18.

Proszę czytać:

http://wuninty.privat.t-online.de/jengine.htm

A oto troche dyskusji na ten temat:

http://www.honda.gda.pl/m...6261&highlight=
No ostateczna konkluzja w dyskusji dzikiego jest taka, ze sie nie da bo otwory blok-glowica nie pasuja...
Konkluzja konkluzją, a co masz w pierwszym linku? CW EG6 Wumana jest na bloku B20A3!
da sie zalozyc, ale trzeba zaslepic dziure w glowicy i puscic obieg oleju rurką naokoło.

da sie zalozyc, ale trzeba zaslepic dziure w glowicy i puscic obieg oleju rurką naokoło.

to trzeba w kazdej tego typu modyfikacji zrobic bo bloki nie maja oil gallery, tutaj raczej chodzi o niekompatybilnosc kanalow olejowych glowicy i bloku - pokrywaja sie tylko w b20b i w b20z a takze w b18a/b

jak robilismy LS/VTEC w moim autku to dziki porownywal moja uszcelek z b18a1 ze swoja glowica z pralki i niestety niekompatybilnosc byla spora - dlatego trzeba rzezbic glowice by pasowla do bloku

tyle
Ciekawe więc dlaczego Wuman zdecydowal się na B20A3 blok takim razie, budżetowo ma się spoko patrzac na jego auta. Trzeba by go zapytać.
byc moze ma zmodyfikowany blok tak zeby przypasowala glowica?? najprosciej zaprosic tu Wumana i zapytac!! Naroznik anglojezyczny jest wiec szansa dogadania istnieje
Wuman jest dojczem, więc może kącik dojczojęzyczny?
odswiezam temacik bo chyba bede sie chcial w niego pobawic, jako ze swap na K bedzie u mnie pod wzgledem kosztow i wykonania malo realny.

wiec tak w czesci I chce zakupic nowy blok b20 i wrzucic na niego graty te co mam, wiem ze sa jakies roznice miedzy blokami B20B i Z. Z mial wiecej mocy i wyzej sie krecil - jak to jest z bebechami w obu przypadkach. Czy dadza rade brykac do 8k rpm??
Co polecacie w takim bloku zrobic zaraz po kupnie i po wsadzeniu do auta??
dodam tylko ze autko nie bedzie mialo byc w II czesci NA
Jaki stopien sprezania z glowica od b16a1 bedzie w przypadku obu blokow??

w czesci II jak juz uchylilem rabka tajemnicy bede kcial wrzucic jakas dmuchawke. Szacowana moc ~300KM. Ale to na razie daleki plan i pewnie bedzie o tym watek
na moje oko kwestia mocy wynika raczej z glowicy i softu. bloki i bebechy wygladaja na takie same. na Twoim miejscu kupilbym ten blok, ktory bym mial w lepszej cenie i lepszym stanie.
pamietasz o przekladce pompy oleju?
roznica jest tylko w tlokach; b20b bedzie mial mniejsza kompresje z glowica b16a1 niz b20z bo w pierwszym przypadku bedzie ona nieco ponad 9:1 a w drugim juz nieco ponad 10:1 jezeli robisz pod turbo to lepiej zostaw blok ten co miales bo b20 maja gorsze(slabsze) tuleje niz b18a i podejzewam ze nie wytrzymaja tego co chcesz im zrobic jak juz chcesz kupic ten blok to nie wkladaj go do auta tylko przygotuj go pod taka moc jak planujesz bo na seryjnych bebechach to zapomnij
dobrze wystrojone b20 wytrzyma z 280 turbokoni.
czyli pchac sie w b20/vtec/turbo czy lepiej wydlubac ls/vtec/turbo??
mowie od razu ze to b20 to od razu turbo nie bedzie, z jeden sezon jako NA pojezdzi!!
b20 ma wieksza pojemnosc, ale z drugiej strony w razie jak cos sie wysra, to sa drozsze mocne tloki/korby. turboodporne bebechy do b18 sa duzo tansze, a potencjał podobny.
jestem w kropce bo w sumie wolalbym wieksza pojemnosc i turbo, tymabrdziej ze teraz mam tloki PR3 i CR11,3:1
znowu musialbym rozbierac silnik
a tak kupilbym blok b20 i go zrobil. Tylko co trzeba by wymienic zeby te 300ps pociagnal??
korbowody stock czy kute??
tloki stock czy kute??

czy jest pewnosc ze tuleje tego nie zniosa??

jestem w kropce bo w sumie wolalbym wieksza pojemnosc i turbo, tymabrdziej ze teraz mam tloki PR3 i CR11,3:1
znowu musialbym rozbierac silnik
a tak kupilbym blok b20 i go zrobil. Tylko co trzeba by wymienic zeby te 300ps pociagnal??
korbowody stock czy kute??
tloki stock czy kute??

czy jest pewnosc ze tuleje tego nie zniosa??

w szwecji gosc w n/a mial CRX-a b20/b16 12.5:1 i moc 237km i mu pekły ,ogolnie b20 jest słabe
Nasjlepiej do twojego wsadazic tuleje dartona,korby eagle i tłoki ze stopniem sprezania z 8.9:1 i 350 bedzie bezpiecznie:)
mysle ze bloku nie kupisz za dwa złote, więc zamiast bloku, kup może kute tłoki do b18 i zrób jak Bóg przykazał, żeby wytrzymał duże cisnienie.
Pozwole sie tu wtrącić bo akurat mam taką sytuację że jeżdze civiciem ek4 jak wiadomo z b16a2, a w garażu leży cały silnik b20z i mam pewien problem bo od dawna myśle o złożeniu tego w jedną całośc i sam już nie wiem czy to się wogóle opłaca. Tak jak mówie b20z leży więc nic mnie nie kosztuje, z tym że chciałbym żeby te auto służyło mi nadal do codziennej jazdy, chciałbym je też kręcić przynajmniej do seryjnej odcinki b16 oczywiście nie na codzień no, ale jak sie trafi jakaś fajna okazja to nie chciałbym się martwić cały czas czy mi coś nie walnie w momencie wchodzenia na czerwone pole. Gdybym już miał to zamiar robic mój plan miałby być taki że zamieniam poprostu bloki wszystko zostaje od b16, a wrzucam nowe łożyska, korby eagle, tłoki wiseco, vtec kit eagla, pewnie pompe olejową od b18c6 chyba że jest ta sama co w b16a2 i prawdopodobnie wyważenie wału, cr pewnie trochę ponad 11. I teraz mam problem bo co z tzw. ressleving czyli tulejowaniem bo tak naprawde to chyba te tuleje są najsłabsze w tym silniku, darton robi tuleje do b20z, ale wiadomo cena jest spora co myślicie o krasnobrodzkiej czy tuleje od nich dają radę przy takich zastosowaniach ?? Z czym wiąże się silnik na nowych tulejach, które sa chyba stalowe tak ?? Słyszałem że bierze olej czy coś jeszcze ?? I wogóle co sądzicie o tym moim planie?? Ewentualnie jeśli nie da rady jednak kręcić tak wysoko to może kompresja mniejsza i po złożeniu silnika za jakiś czas uderzać w turbo i mniejsze obroty, ale wole N/A więc to w ostateczności. Pozdro

Nie wiem czy się wam nie chce, czy nikt na te Polskie hondatech nie wchodzi, czy poprostu nie wiecie jak mi odpowiedzieć, ale w to nie wierze bo nie trzeba odpowiadac przecież na wszystko wystarczy że mi np. ktos powie jakie sa tuleje z krasnobrodzkiej, a napewno ktoś z was miał z nimi styczność.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl