Wolf
Siema
Problem jest jeden... z założenia prosty - auto się grzeje
Dmuchamy 0,45 i przykład.
Trasa Kielce-Kraków w ostatni weekend
średnia tempereatura oleju 100*
odcinek ok 5km rzuciłem się za jakiś AFRem
no i tak okolice 200km/h ten odcinek
po czym temperatura oleju od kopa 110* i woda zaczęła migiem skakać pod maximum
w trakcie jazdy spoko, nie było problemu z temperaturą wody
od tamtej pory każda sytuacja gdzie zwolniłem
kończyła się skokiem temperatury wody
dla porównania Melon nawet po upalaniu na torze nie miał tego problemu przy 0,55
co, dlaczego, czemu, jak to poprawić? z mechaniki nigdy nie byłem błyskotliwy
więc i tym razem szukam pomocy u bardziej ogarniętych
po pierwsze z tego co mi wiadomo to autko nie jest wystrojone i dlatego może się przegrzewać
po drugie czasami niedomaga chłodnica wody szczególnie te miedziane malowane na czarno
ty masz d16 wiec temp oleju będzie wysoka ponieważ ty nie masz chłodnicy oleju , melon ma b16 i ma chłodnice
Przema, mówimy o samochodzie mojej dziewczyny czyli B16
do mojej D serii kompressor wleci dopiero na przełomie najbliższych 2 miesięcy
jeśli będziesz miał termin hehehehe
Strojone jest na Croma robione w Krakowie tam gdzie Melon wcześniej
Wtedy co potrzebowaliśmy nie było jak się z Tobą zgadać,
założyliśmy koło od b20 ale stwierdziłem że narazie Pinkie wystarczy seryjne kółko
żeby pośmigała chwilkę na mniejszym doładowaniu dlatego też zestroiliśmy się tutaj
bo nie jest to docelowy setup auta.
Czekamy na spieka, mamy już część gratów pod wydech, wtedy też wleci koło od b20
i wpadamy na 100% do Ciebie na strojenie, więc nie bój nic
a co do chłodnicy, po stłuczce od Polkara kupiona zwykła używka z VTI w nie jakimś cudownym stanie....
może zalać to jakimś lepszym płynem do chłodnic? nie wiem, Valvo MaxLife Coolant AF albo coś ?
Płyn tu nic nie zmieni
Może układ masz zapowietrzony? Bądź za mało płynu chłodniczego
Kolejne co bym zrobił to wymienił termostat, jeśli i to nie pomoże pozostaje chłodnica..
Może pompa wody ma już zjedzone łopatki. No chyba że była już wymieniana przy rozrządzie. Były kiedyś na jakimś forum hondy zdjęcia takiej zużytej pompy, normalnie się wytarła.
znaczy generalnie nie chodzi tu gdzie wstępnie się stroiliście , tylko ja wiem jak wyglądało to strojenie , spoglądanie na afr i korygowanie i tak w kolko do skutku , stara mapę u melona widziałem i nieźle to było namieszane , wiec to może być wynikiem przegrzewania chociażby ze złego afr lub niewłaściwych zapłonów
zrób taki mały test , jak temperatura zacznie wzrastać to odkręć na full ogrzewanie na 4 biegu dmuchawy , jak z nawiewu cały czas będzie lecieć gorące a temp spadnie to wadliwa chłodnicą , jak z nawiewu po pary minutach poleci chłodniejsze lub będzie tak na przemian chłodniejsze i cieplejsze to uszczelka pod głowicą lub pompa wody
Termostat robiony w zeszłym roku, rozrząd z pompą wody dwa lata temu
Przema stestuje tak jak mówisz i zdam relację
wiec napewno to nei pompa
tylko 3 opcje
- uszczelka
- chłodnica
- strojenie
Przemek, sprawdzę tak jak pisałeś i zdam relację,
obstawiam że wystarczy wyskoczyć na obwodnicę i
przelecieć jakiś odcinek przyzwoicie żeby skoczyła temperatura.
Rozumiem że lecę, jak rośnie temp to staję, gaszę
włączam nawiew i kukam co się dzieje, tak ?
nie podczas "lecenia" to robisz
chodzi o to zeby zobaczyc czy jak rosnie temp to dodatkowa chlodnica jaka jest nawiew potrafi ja zbic
Dziś stestuję
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl