Wolf
Problem pojawil sie z dnia na dzien, najpierw wyskoczył check a pozniej stracił całą moc.
Check wywalił nastepujace błedy 71, 72, 73, 74. tj. P0301, P0302, P0303, P0304, "Misfire Cyl. 1-4 Or Random Misfire"
Pojechałem sprawdzic kompresje i wyszło 10 na 1, 14 na 2, 14 na 3, 14 na 4.
zdjąłem pokrywe zaworów okazało sie ze w 1 cylindrze jeden z zaworów ssacych jest podparty, rozrzadu jeszcze nie sprawdzałem ale pasek jest dosyc mocno naciagniety wiec watpie zeby przeskoczyl. Tuz po uruchomieniu samochodu na zimnym nie potrafi sobie sam ustalic obrotow(robi to przez dluzszy czas) albo ustawia je dobrze, stojac na swiatłach przenosi dziwne wibracje jakby nierowno pracował (raz przenosi a raz nie)
Czy przez strate kompresji na 1 cylindrze moze byc az taka strata mocy?? Dlaczego wywala mi check o spalanie stukowe?? i czy przez jeden dzien a raczej noc moze fura tak stracic na mocy skoro nie byla pałowana itd. I najwazniejsze co zrobic zeby powrocic do pełnej mocy??
To jest problem z zapłonem a ty skupiles sie bez sensu na kompresji.
Sprawdz zaplon lampą stroboskopową, zdejmij kopułke z aparatu, zobacz jak wyglada sama kopułka i palec rozdzielacza, jak jest OK sprawdz rozrząd.
Jak to zawór jest podparty?
podparty czyli nie ma luzu, nawet na zimnym silniku, dlatego moze byc kompresja taka a nie inna na 1 cylindrze. kopułka sprawdzona palec tez, wszystko gra a dalej mocy nie ma, egr wyczyszczone i dalej nic. kiedy włącza sie VTEC fura przestaje dosłownie isc, dzis na 3 biegu osiagnal tylko 7300obr i nic wiecej, dosłownie zatrzymal sie na tych obrotach.
Jak widzisz ze cos z silnikiem jest nie tak, check sie pali, auto nie jedzie, a ty jeszcze go pałujesz to życze Ci powodzenia...
Powtarzam.. sprawdz rozrząd.
Jak zawór jest podpary to może pekł ci talerzyk zaworowy, ja tak mialem i przez to brak kompresji na jednym cilindrze.
nie pałuje tylko po kazdej czynnosci sprawdzam czy cos sie polepszyo czy jest dalej tak samo.
Jestes z Wawy więc masz ułatwioną sprawę - skontaktuj się z Romim tel.607989009
(ma warsztat w Piasecznie)
Ciężko o lepszego speca w kwestii H22 i innych.
po wielu czynnościach: sprawdzeniu zapłonu, czyszczeniu EGR, sprawdzeniu rozrzadu, regulacji zaworów, sprawdzeniu kompresji, wymienie wszystkich filtrow itd.... problem nie zniknał. Aż do dnia dzsiejszego. Powodem ogromnego spadku mocy okazał sie... zapchany katalizator, po wycieciu fura zaczeła jechać, tzn ok. 7s do 100 i 17s do 160.
Temat do zamknięcia.
Heh kolega kiedys miał ten sam problem... co prawda w polonezie ale objaw ten sam.
Co wstawiles zamiast kata?? czy wydłubałeś środek z banki(tak zrobilismy w tym poldku)??
Checka nie wywala?
napewno wywali checka ale mozna to ogarnac bez kłopotu
W miejsce kata poszedł kawałek rury kwasowej 58mm. check wywala.
trzeba ta drugą sonda osadzic w rurce i dospawać do wydechu abe spaliny ja troche omijały-dobre rozwiazanie i profesjonalne lub zaspawac w niej dziurki zostawiając 1 lub dwie od spodu,i bedzie dobrze
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl