Wolf
Panowie mam chyba mały problem z moją hanka a dokładnie z wystrojeniem.
Otóż ustawiłem paliwo/zapłon tak, że przy pałowaniu AFRy mam 11,4-11,8 a EGT raz mi doszło do 820*C jak jechałem dłuższy odcinek na 5. biegu, w mieście gdzie nie ma gdzie się tak bardzo rozpedzić dochodzi do 780*C. Zgodnie ze wszystkimi teoriami jakie wyczytałem tu i ówdzie jest gitara - cyferki w normie. Problem polega na tym, że świece mam białe, tzn elektrody są białe tak jakby było za gorąco/ubogo. Wczesniej nie bawiłem sie w ustawianie zapłonu i paliwa nawet w N/A i nie wiem co teraz zrobić. Wiem że mocno cofnąłem zapłon. Mam ustawione tak, że na 1 PSI opóżnia zapłon o 1.1* czyli przy 9 PSI (ok 0,6Bara tak jak chce żeby jeździło) mam zapłon na 19,3* przed GMP. Świece NGK PBR7 czyli o stopień chłodniejsze. Co mam zrobić, żeby świece lepiej wyglądały, czy może biorąc pod uwage, że AFR/EGT jest w normie nic nie ruszać, czy przyspieszyć zapłon jak to mi sugerowali pewni panowie od tuningu? Inni mówią, że skoro EGT/AFR jest w normie to chłodniejsze świece dać i będzie git. Dodam, że latam na VPracing i nie ma spalania stukowego nawet jak cisne na wyższych biegach (mam cichy wydech więc bym słyszał).
Może zalać 98 i wtedy sprawdzić czy jest stukowe?
Foto świec:
I jeszcze jedna rzecz, która mnie troche nurtuje. Na wolnych obrotach czasami słysze z wydechu takie głosniejsze "pirednięcie" nie wiem jak to nazwać w fachowym języku. Wypadanie zapłonu? mam nadzieję, że napisałem to tak dosyć jasno. na wolnych obrotach AFR mam ok 14,5-15, czyzby za ubogo? tak chyba ma H stockowo. Dodam jeszcze, że mam obnizony CR do 8,8:1 grubszą uszczelką - uszczelka ma 1,8mm więc może to wszystko bierze sie z tego, że mam minimalnie przesunięte fazy zaworów...
dzieki za sugestie.
swiece o cieplocie 7, platyny,czyli takie jak seryjnie sa w ITR,
spokojnie wystarczaja do EGT nawet 900`C i doladowania do 1.5bara.
Niema sensu uzywac zimniejszych .
a to ze sa biale, to akurat normalne jak sie ostro chodzi...
pozatym przy doladowania 8-10PSI smialo mozna uzywac zaplonu ok.23-24stopni na paliwie 98.
Zawsze kilka Km wiecej...
czyli teorie, których się naczytałem są prawdziwe...
najprawdopodobniej foty świec które oglądałem sobie w necie dotyczyły N/A, bo nigdzie to nie było tam sprecyzowane (
tu są te foty).
Co zaś sie tyczy AFR/EGT jak przyspieszę zapłon to EGT mi powinno wzrosnąć i AFR też, bo będzie więcej czasu, żeby mieszanka sie spaliła w większym stopniu w spalinach będzie mniej tlenu, ale będą gorętsze, czy tak?
Czyli jak już gdzies czytałem kilka przejazdów na rolkach i za każdym razem z troche bardziej przyspieszonym zapłonem do momentu kiedy moc wzrisnie już tylko symbolicznie i wtedy dla bezpieczeństwa wraca się do ustawień z poprzedniego przejazdu.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl