Wolf
Mam crx D16A9 turbo i chce ruszyć śrubka na 0.7 bara. Chcę kupić kute tłoki i korby z USA. Pierwszy problem to jakiej firmy? Drugi problem jest taki że w stanach nie ma oznaczenia silnika d16a9. Są d16a6 d16y i jeszcze jakieś. Od jakiego silnika podejdą graty do mnie. Wszyskie silnika d serii mają ten sam bore i stroke ale komnpresje już nie. I niewiem czy średnica panewek korbowodowych jest taka sama.
Stroker KIT
stroker do d16 to chyba dosc sredni pomysł, a z tego co wiem to róznica kompresji w serii D wynika z róznych kształtów denek tłoków, np. dohc ma lekko wypukłe tłoki, roznej grubosci uszczelek no i pewnie roznych kształtów komór spalania
Jest tak, jak pisze Nevada - różnica jest w wysokości tłoka głównie.
Na szczęście D16A9 ma wysokie tłoki. Tzn., że zakładając tłoki przeznaczone do innych D16, np. Z6, obniżasz mocno kompresję. Więc zakładając kute tłoki podwyższające kompresję w D16Z6, możesz trafić w odpowiednią kompresję u siebie. Trzeba użyć kalkulatora kompresji i wszystko stanei się jasne.
http://www.knology.net/~jediklc/dcalc.htmKorbowody we wszystkich D16 mają ten sam wymiar. Nie wiem, czy się czymś różnią, ale jeśli kupisz w zestawie z tłokami, no to wszystko powinno zagrać.
jak nie chcesz kutych korb, mozesz zalozyc korby B18A. wytrzymaja z 250 koni. trzeba tylko zmniejszyc otwor na trzpien tłoka oraz lekko zeszlifowac glowke korbowodu bo bedzie za szeroka w tlok.
ale nie ma sie co pierniczyc - idz jak pisze Nevada - kup kute tloki do turbo do D16A6, mocne korby i spokojnie 1 bar bedziesz mogl dmuchnac. kolejnym najslabszym ogniwem bedzie skrzynia
niedlugo bede mial te tloki o ktorych rozmawialismy wiec zobaczysz...
ogolnie do wszystkich d16 sa takie same tloki ... roznia sie tylko kompresja (ksztaltem tloka nie rozmiarem - chyba ze bedziesz robil rozwiert [Tomek ci to odradzi] to wtedy nadwymiar kupujesz zamiast 75mm moga byc 75.5 i 76mm) wiec niewazne do jakiego d16 kupujesz i tak beda pasowac.
korby to samo 1 rozmiar do d16 tylko rozni producenci i tyle .....
[mi qrna tylko juz korb (znaczy $ na) brakuje ... ]
chyba faktycznie kupie te do d16a6. Za secik tłoków JE i korb eagle chcą 880$ ale jeszcze poszukam. Kompresja z a6 9.1 powinna być dobra?, ale jeszcze pogadam z Tomkiem. Moze macie dojąście gdzie taniej kupić?
[ Dodano: 2006-02-21, 16:38 ]
W kalkulatorze wybierasz ZC - PM7. To jest D16A9.
Z wyjątkiem uszczelki - uszczelka seryjna D16A9 ma taką wysokość jak w D16A6 (lub bardzo bardzo zbliżoną).
A z kompresją dobrze kombinujesz. Seryjne tłoki z D16A6 dadzą 7,97:1 w D16A9. Doprężające na 9,5 powinny dać u Ciebie coś koło 8,5:1. Musisz znać wysokość tłoka (tego doprężającego) i wtedy dokładnie to obliczysz.
Jeśli wyjdzie zbyt mało, zawsze możesz dać niższą uszczelkę pod głowicę.
pzdr
nie chce rozpoczynać nowego tematu, moze ktoś zna odpowiec, Zanim zakuje silnik chce znac przyczyne dlaczego pękają mi tłoki.Pękają juz przy 0.5 bara i powtużyło sie to 3 razy ( 3 remonty generalne) podobno d16a9 wytrzymuje 0.7 bara a u mnie poniżej 0.5 zdycha, Afr ok. Pękają identycznie jak w hodzie kompresor z opisu z naszych projektów, ale temperatura niewzrasta.
AFR to nie wszystko - tłoki zabija temperatura w komorze spalania a nie AFR.
To, że czyjś silnik wytrzymał 0,7 to nie znaczy, że z zasady każdy tego typu tyle wytrzyma. Mówisz, że miałeś trzy remonty, pewnie głowica nie raz sciągana i planowa i stopień sprężania wyższy niż seria.
głowica w sumie liżnięta 0.3 mm ale pekło na początku jak był seryjny stopień sprężania. Może świece zaciepłe. Boje sie założyć kute graty nieznając przyczyny bo sie może historia powtórzyć.
Świece i zbyt wczesny zapłon mogły być przyczyną.
[ Dodano: 2006-02-23, 16:49 ]
Zapłony chłopaki niepotrafili cofnąć bo po kręceniu aparatem komputer to korygował. Najpierw były więkrze wtryski, potem piąty wtryskiwacz. Pierwszy raz pękły 2, drugi raz jeden a trzecim razem też jeden, Świece chyba seria
0,3 mm to juz chyba całkiem bardzo duzo splanowana
stopien sprężania wzrosnie z 9.5 na ok 9.7. Gadałem przed chwila z tunerem i stawiamy na lpg. Nie ma inych pomysłów dlaczego sie przegrzewa motor.
zrob wylaznik podcisnieniowy jakis albo tak ustaw gaz, zeby sie wylaczal jak sie pojawia nadcisnienie
generalnie jest to półśrodek , podobnie jak jednym z rozwiązań jest zrobienie mniejszego doładowania przy przełaczaniu na gaz.
Zapadły juz pewne decuzje. Wywalam gaz, zamówione tłoki CP i korby eagle. planowane doładowanie 0.8 bara. I pytanie moje jakie panewki założyć i jaką uszczelke pod głowicę?
Nie wiem jak w d16 jest ,ale w b18 panewki sa ulozone kolorami i nie mozna ich pomylic..
Ja bym ASO ewentualnie nominały ACL
Uszczelka to na zamowienie..
PS to teraz mozna walczyc z moca
Panewki trzeba dobierac pod korbe, w Hondzie oznaczone są kolorami, tolerancja jakas jest podobno, ale niema tak ze zamawiasz nominał i wsadzasz...
Uszczelkę od D16Z6 - tylko nie wiem, czy podpasuje. Ale jest dobra, bo ciut niższa i metalowa. Wyjdziesz wtedy na CR ~8.7:1.
znaczy ze uszczelka jest z cienszej blachy? Czyli zwiększa kompresie? Tłoki będą od d16a6 doprężajce na 11 czyli dadzą u mnie cr 9-9.4 zależy jak sie liczy
Tak, uczelka zwieksza kompresje. Ale ja myslalem, ze Ty bierzesz te nizsze tloki. Skoro zamowiles te na 11 w A6, to nizsza uszczelka Ci juz zbedna.
Pytanie teraz zasadnicze jakie cisnienie doladowania planujesz przy tej kompresji?
tylko pytanie czy tłoki na CR11 nie bedą miały syfnego kształtu denka na turbo
najprawdopodobniej beda wypukłe, ale znowu jak da wklęsłe albo płaskie to bedzie miał strasznie niskie CR, ze względu na kształt komory spalania w A9.
Zamierzam dmuchać 0.8 bara. Musiałęm wziąć te tłoki bo by CR spadło na 8. Z moich wyliczen wynika ze tłoki d16a6 CR11 są praktycznie identyczne z tymi od d16a9 nominał. CP11 są co prawda 0.5 mm wyższe ale całkowita objętość tłoka licząco os płaszczyzny przechodzącej przez oś sworznia jest odrobine mniejsza chyba o 1 cm3 także będą delikatnie odprężające.
No i mam teraz pytanko, bardzo ważne. Jak to wszystko złożyć żeby dlugo bajglało. Wyważać wał z tłokami i kołeme zamachowym? Wymienic wszystkie panewki? Jak dokładnie jest z tymi panewkami kolorowymi w hondzie, gdzie znaleść moge jakiegoś manuala? Jakie uszczelki: pod głowice i pod dekiel żeby mi znowy cały olej nie uciekła do świec.
Prodszę tylko o odpowiedzi osób ktorzy się naprwdę znają. Robiłem remont generalny 3 razy i znowu tłok pęknięty. Nie stać mnie juz na błędy.
[ Dodano: 2006-03-05, 12:23 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl