ďťż

Wolf

witam,

mam problem a mianowicie po wymianie seryjnych tłokow na kute i zrobienie od podstaw przez krasnobrodzka tulei bardzo skoczylo mi egt. z max. 740 C na ponad 900 C. temat proboje rozkminic juz od dluzszego czasu ale teraz dopiero sobie przypomnialem ze tloki te zostaly spasowane na 5 setek a w manualu do tlokow jest napisane zeby robic na 10. wiec jest 2 razy mniejszy luz miedzy tlokiem i tuleja a co za tym idzie wieksze tarcie i temperatura. czy waszym zdaniem moze to byc przyczyna ? a jesli tak to jak to sprawdzic ? czy powinny byc w takim razie widoczne slacy rys na tulejach od tarcia tloka ? dodam jeszcze ze poza wysokim EGT wtrasznie goraca jest pod maska nawet jak nie "pauje" .... jak otworze maske to wali jak z piekarnika a nie bylo tak wczeniej..... jakies pomysly ?

pozdro

EDIT: dodam ze auto jest wystrojone TIP-TOP przez MacPL



witam,

mam problem a mianowicie po wymianie seryjnych tłokow na kute i zrobienie od podstaw przez krasnobrodzka tulei bardzo skoczylo mi egt. z max. 740 C na ponad 900 C. temat proboje rozkminic juz od dluzszego czasu ale teraz dopiero sobie przypomnialem ze tloki te zostaly spasowane na 5 setek a w manualu do tlokow jest napisane zeby robic na 10. wiec jest 2 razy mniejszy luz miedzy tlokiem i tuleja a co za tym idzie wieksze tarcie i temperatura. czy waszym zdaniem moze to byc przyczyna ? a jesli tak to jak to sprawdzic ? czy powinny byc w takim razie widoczne slacy rys na tulejach od tarcia tloka ? dodam jeszcze ze poza wysokim EGT wtrasznie goraca jest pod maska nawet jak nie "pauje" .... jak otworze maske to wali jak z piekarnika a nie bylo tak wczeniej..... jakies pomysly ?

pozdro

EDIT: dodam ze auto jest wystrojone TIP-TOP przez MacPL


Wydaje mi sie ze to jest napewno to o czym piszesz- ale są 2 wyjscia
:albo sie dotrze samo,albo pierścionki popekąją....
Troche nie kumam czemu tuleje zostały zrobione mniejsze niz wynika z zalecen producenta tłoków?
Ja bym pewnie nie mógł spać przez taką akcje, ale nie widze powodu by za mały luz powodował wyższą o 200 stopni temp. spalin- a jak auto hula?

Na pewno warto zrzucić miske olejową i obadać temat.
no ja tez tego nie kumam czemu tak zrobili.... ale teraz to i tak nie wazne... musze ogarnac temat i to jest teraz najwazniejsze... uwazasz ze jak tloki pod wplywem ciepla zwiekaszja swoja objetosc to tarcie nie spowoduje wyzszej temperatury ??? a co mam zobaczyc przez miske olejowa ?

thx


Kazde kute tłoki musza miec wiekszy luz,ja u siebie zrobilem 8 ,zreszta to było dosc latwe bo pewnie z tłokami przyszedł manual na ile dokladnie setek zrobic......
no wlasnie Krystian chodzi o to ze wydaje mi sie ze w tym manualu bylo napisane ze 10 setek... wiec pytanie nadal pozostaje czy wynik wysokiej tem. moze byc zbyt ciasne spasowanie tlokow??? mi sie wydaje ze tak.... zreszta niedlugo rozbiore silnik i sie upewnie....choc ostatnio jak wydmuchalo mi uszczelke to tuleje wygladaly na troche przytarte u gory a tak chyba nie powinny wygladac po przebiegu 8tys. km prawda ?Q?Q?

pozdro

no wlasnie Krystian chodzi o to ze wydaje mi sie ze w tym manualu bylo napisane ze 10 setek... wiec pytanie nadal pozostaje czy wynik wysokiej tem. moze byc zbyt ciasne spasowanie tlokow??? mi sie wydaje ze tak.... zreszta niedlugo rozbiore silnik i sie upewnie....choc ostatnio jak wydmuchalo mi uszczelke to tuleje wygladaly na troche przytarte u gory a tak chyba nie powinny wygladac po przebiegu 8tys. km prawda ?Q?Q?

pozdro

Czy tam gdzie ci robili mieli blok i tłoki razem????
Rozbierz motor kup pierscienie i zrob wiekszy luz, zadzwon/napisz do producenta tłokow jaki powinnen byc luz,jakiej firmy tłoki???

Czy tam gdzie ci robili mieli blok i tłoki razem????

mieli, ale tak jakby nie mieli
0,05mm to troche malo kjak na turbo.. przy ssaku dałoby radę, ale trzebaby dłużej docierać.. tuleje masz seryjne, czy jakieś inne? Ale to jedno, a sprawa wysokiego EGT to raczej co innego. sprawdź ustawienie rozrządu/zapłonu i AFR, bo od tego głównie zalerzy temperatura spalin..
tloki to SRP a tuleje mam nowe nabite przez Krasnobrodzka.... co do ustawienia zaplonu/rozrzadu i AFR to Maciek ( MacPL ) ogarnial sprawe i wszystko stroil i mowi ze jest ok.... no nic czeka mnie rozbiorka i na nowa skladanie...
a nie jest przypadkiem tak że na kutych tłokach można pójść w wyższe ciśnienie i wyższą temeperature pracy?
jak wygląda AFR? to chyba główny czynnik temperaturogenny (ale słowo )
nie tylko AFR.. zapłon ma bardzo duże znaczenie.. generalnie kute tłoki dużo lepiej znoszą wysoką temperaturę, i 900stC to nic strasznego(pewnie i 1100 wytrzymają nie płynąc), ale skoro na tych samych ustawieniach max było 740, to teraz coś jest nie tak i trzeba sprawdzić co..

nie tylko AFR.. zapłon ma bardzo duże znaczenie..

Dokladnie.
Jezeli wypada zaplon, EGT rosnie w zastraszajacym tempie.
Jezli tak jest to albo ograniczyc doladowanie, albo zakupic MSD.
Polecam opcje druga.
U mnie byl ten sam problem.
Przy 1.1 bara EGT 750-800, a powyzej (jeszcze bez MSD) masakra.950 bylo na porzadku dziennym.
Po wzmocnieniu zaplonu dolegliwosc ustala.

A tobie Rado polecam zebys najpierw przejrzal google i dowiedzial sie co to EGT.

witam,

...temat proboje rozkminic juz od dluzszego czasu ale teraz dopiero sobie przypomnialem ze tloki te zostaly spasowane na 5 setek a w manualu do tlokow jest napisane zeby robic na 10. wiec jest 2 razy mniejszy luz miedzy tlokiem i tuleja a co za tym idzie wieksze tarcie i temperatura...


Tak nie chce cie na zapas martwic ale jak masz Dartony to luz powinien byc jeszcze wiekszy, duzo wiekszy niz mowi kartka od producenta kutych tlokow.
Pasowanie zalezy od tego jak mocno wysillony bedzie motor ale przy dartonach to 0.007" to nic nadzwyczajnego
jeśli się nie myle, to tam nie ma dartonów

U mnie byl ten sam problem.
Przy 1.1 bara EGT 750-800, a powyzej (jeszcze bez MSD) masakra.950 bylo na porzadku dziennym.
Po wzmocnieniu zaplonu dolegliwosc ustala.


dzieki syncro za podpowiedz, a jak sprawdzic ze wypada zaplon ? aha i jaki MSD kupic do siebie ?

ale przy dartonach to 0.007" to nic nadzwyczajnego

0,007 cala??
Zapłon bedzie objawial sie przerywaniem przy max booscie i w tym czasie bedzie wysoki wzrost EGT.
Mysle ze Z TEGO bedziesz zadowolony.
A podnosiles doladowanie?
Bo jezeli tak to zmniejsz i zobacz czy objaw zniknal.
Przestaniesz byc moze martwic sie o spasowanie.
to pewno duzo dymi.. albo przynajmniej troch wiecej niz jakby sie spasowalo wg zalecen producenta tlokow

to pewno duzo dymi.. albo przynajmniej troch wiecej niz jakby sie spasowalo wg zalecen producenta tlokow

jak spasujesz wg zalecen producenta z kartki z pudelka z tlokami oraz bedziech chcial zrobic ciut ostrzejszy setup to zaraz ci sie tloki troche przytra. ale kazdy robi jak lubi
a ja zawsze myslalem ze kazdy tlok jest inny i tuleje sie przygotowuje biorac jednak pod uwage jaki to jest tlok...

a ja zawsze myslalem ze kazdy tlok jest inny i tuleje sie przygotowuje biorac jednak pod uwage jaki to jest tlok...

i?....
on jush raczej nie odpisze...

on jush raczej nie odpisze...

Chyba że przejdzie mu rozdwojenie jaźni i zaloguje się na pod swoim nickiem.
Kivik - tak jak z open czy close deckiem tak z tym pasowaniem tlokow - sa 2 (a moze wiecej) szkoly i to nie tylko w PL ale tez za oceanem i to nie miedzy Panem z Dartona a zwyklym Sean'em debilem z collegu a drugim i dziesiatym panem od tulei wiec proponuje zostawic ten temat az w naszych warunkach zostana przetestowane obie szkoly nie tylko w tej ale i w innych dziedzinach.

Niestety (sa tez ewidentne tego plusy) 1/4 mili sie szybko u nas rozwija i ludziom u nas sie troche w glowach poprzewracalo i mysla ze juz wiedza prawie wszystko a w USA to sa inne czasy bo sie inaczej mierzy albo bo dolar wyzej stoi. Tak naprawde to jest tak, jak okazuje sie z roku na rok, z sezonu na sezon, ze jednak ci amerykanie to nie tacy debile i przez te kilkadziesiat lat w wyscigach cos osiagneli i wiedza o wiele wiecej niz my. Do czego zmierzam? Do tego, ze jak "ktos" u nas dorwie jakiegos know how'a od "sprawdzonego typa" z USA i wykorzysta go i bedzie "ok" to zamyka sie na inne idee czy czesto sprawdzone tez know how.
Wiec np. ty gadales z panem z dartona i on powiedzial ci tyle. Czyli co? Inaczej jak zrobi to jest zle? Luzny przyklad: John mowi 17 setek, George mowi 12 setek a Brad mowi 9 setek i wszystkim swietnie dziala heheh (czysto oabstrakcyjny przyklad, zakladajac ze ci 3 panowie to sprawdzeni i szanowani tunerzy z najwyzszej polki).

Tak to jest, ze w 2002 roku w PL wszyscy robili auta pod tytulem "OPOR BOOST i styka"
w 2003 roku w PL poszlo stwierdzenie "ooooo, to skrzynia tez jest istotna w dragu!!! lol"
w 2004 roku w PL stwierdzono "noo nieee i trakcja jest potrzebna"
i tak bedzie dalej
2005
2006
2007
...
trzeba czasu az wszystko zostanie sprawdzone, to moze nie tyle wyloni ktora teoria/know how/szkola jest wlasciwa ale przynajmniej nauczy wszystkich tego, ze nie tylko "MOJE WLASNE INFO OD JOHNA JEST DA BEST I TAK ROBCIE"

ufff
pozdrawiam
Witek
Witek,

Widac nie doczytales dokladnie to co pisalem i interpretujesz wszytsko ta zeby sie poprzyczepiac - widac ze Rado jeszcze gdzies tam w glebi siedzi . Nigdzie nie napisalem ile ma byc dokladnie i ze to jest jedyne sluszne. Pisalem, ze czesto potrzeba jest wiecej zrobic co potwierdzaja przypadki z fur z PL.
Koles z Dartona mowil ze finalny luz zalezy od danego przypadku i powinien byc ustalony na podstawie doswiadczenia osoby ktora buduje silnik. I tyle.

Bedziesz mial nowy silnik, fajnie, sam jestem ciekaw jak sie spisze w polskich warunkach. Smieszy mnie tylko to, ze po tylu latach dlubania w PL i nie stosowania pomyslow m.in. z USA nagle jestes wielkim ich fanem. W przeciwnym wypadku juz dawno mialbys traction bary w civicu, nie wrzucal nowych tlokow bez honowania tulei i itd.....
W kazdym razie nie masz teraz monopolu na wiedze bo masz silnik przygotowany za granica - nie tylko ty taki masz.

pozdrawiam i zycze sukcesow (tym razem bez zlosliwosci) z nowa jednosta napedowa

Witek,

Widac nie doczytales dokladnie to co pisalem i interpretujesz wszytsko ta zeby sie poprzyczepiac - widac ze Rado jeszcze gdzies tam w glebi siedzi . Nigdzie nie napisalem ile ma byc dokladnie i ze to jest jedyne sluszne. Pisalem, ze czesto potrzeba jest wiecej zrobic co potwierdzaja przypadki z fur z PL.


a to bardzo cie przepraszam Maxiu, zrozumialem to inaczej.
Jakie to byly przypadki tak z ciekawosci?

haha o ile dobrze pamietam to tuleje i honing byly chyba robione w PL w takiej firmie co sie miescila przy ul M... za posrednictwem tej z Kras... a to nie jest w USA jak mi sie zdaje

haha o ile dobrze pamietam to tuleje i honing byly chyba robione w PL w takiej firmie co sie miescila przy ul M... za posrednictwem tej z Kras... a to nie jest w USA jak mi sie zdaje

No ale bylo za ciasno.....
wiem ze bylo.
wydawalo mi sie ze rozmawialismy o robionych w USA pasowaniach
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl