ďťż

Wolf

19.04.2010 Zapamiętam do końca życia... Moje pierwsze autko i to na dodatek Mój ukochany rex (który ma 13 dni w moich rękach)Umarł...

Pojechałem do Łodzi 111km w jedną stronę dojechał ok.
Wracając zgasł mi i nie chciał odpalić na dodatek na Autostradzie ;<

Poszedłem na wiochę i zabrałem jakiegoś mechanika aby mi zobaczył autko bo nie mogę zapalić. Okazało się że uszczelka pod głowicą poszła się jeb..

Mechanicy u mnie w mieście mówili że ta skazówka od temperatury jest powalona ponieważ nie ma masy i będzie tak latać.

Przegrzałem silnik i poszła uszczelka.

Pytania do was:

-Dlaczego on mi się grzał?!
-Czy jesteście w stanie mi wszystko wycenić ile może kosztować robocizna + części? (Jeżeli jest ktoś kto ma dostęp do dobrych i tanich rzeczy to chętnie skorzystam.)

Proszę o wyrozumiałość bo być może już był ten temat zakładany ale ja jestem tak roztrzęsiony i smutny że nie jestem wstanie szukać.


mi sie grzał jak panewki mi tarły... może mało płynu... dużo jest powodów, a remont to 1tys zł a 2tys zł mechnikowi... czyli panewki pierscienie itd
niestety raczej skoro sie przegrzał, zgasl i nie chce odpalić to się zatarł i czeka Cie wymiana bloku i tłoków. Ciężko tak wróżyć na odległość bo nie wiadomo jakie są straty. dopiero po rozebraniu wyjdzie co jest. Grzać się może z powodu uszczelki pod głowicą, zbyt malej ilości płynu, zapchanej/zarośniętej chłodnicy albo zablokowanego termostatu nie otwierajacego duzego obiegu
a po czym stwierdzil ze uszczelka poszla sie jeb.. ??? mierzyl cisnienie na garach ?? widac ze uszczelka odleciala ?? zacznij od najprostszych zeczy, nim go rozbierzesz, jesli nie masz pewnosci, rozebrac najlatwiej, a potem okaze sie glupota, i ze nie trzeba bylo rozbierac bo bylo ok, szukaj, bo mechanicy to cwaniacy i chca zarobic, wiem bo sam troche w tym siedze, i wiem jak sie kombinuje, i nie odstawiaj auta do warsztatu na ogledziny, bo zrobia Ci tyle zeczy, ze nowy silnik bedziesz musial kupic.



a po czym stwierdzil ze uszczelka poszla sie jeb. maslo w chlodnicy lub na korku oleju np
maslo nie musi byc wynikiem uszczelki, wystarczy nie para wodna nie ma gdzie uciec z komory korbowej i tez bedzie malo pod deklem. w chlodnicy to sie zgodze, albo z nadmierym poziomem "oleju" ale zadalem pytanie bo ciekawi mnie jak koles to sprawdzil, czy wogole gdzies patrzyl itp
Popatrzył na bagnet, dolewał wody do chłodnicy, posłuchał chwilę silnika.

Na podstawie tych danych postawił diagnozę.

Za ile kupić uszczelkę i jakiej firmy?
najlepiej ta z ASO, ale ja z czystym sumieniem moge polecic uszczelke KP GASKET, mozna ja kupic w hipolu w wa-wie, do seryjnego silnika spokojnie daje rade, u mnie juz trzy lata smiga bez zadnych problemow, wazne zeby prze montazem splanowac glowice i dokladnie odczyscic blok
jaka polecacie uszczelke pod glowice procz oem??mial ktos do czynienia z uszczelkami z intercarsu?
intercars ma dobry towar tylko drogi (przepłacisz)
jak chcesz dobrą to kup ORI w ASO albo od ziomków co z mają ORI taniej niż w ASO np.
http://civic4g.pl/phpBB3/...php?f=4&t=17712
a uszczelka np reinz,erling?? czy lepsza bedze ta kp gasket
też kiedyś szukałem info o erlingu. I jest to dobra alternatywa do OEM. Sam się zastanawiałem czy jej nie założyć.
goetze też daje rade.
Albo kup u pejota na aukcji, on ma OEM uszczelki, ja dalem 250zl z wysylka
250pln za uszczelkę OEM do D16Z5?
Tak 250zl , w aso kosztuje 349zl
no w aso d16z5 kosztuje po mega znajomości ponad 250zł...
Gdyby to była metalowa uszczelka, to cena z aso była by całkiem znośna, ale to zwykły szmaciak, więc elring w zupełności powinien ogarnąć temat
Mój rex został zreanimowany (ok. tygodnia temu) wymieniłem:
- Wszystkie uszczelki (Ori)
- Pierścienie
- Olej
- Filtry
- Kable
- Termostat
- Rozrząd
- Planowanie Głowicy
- Świece
- Sprzęgło
Silnik się nie poci, nie bierze oleju (Bogu dzięki)
Uszczelka poszła w trzech miejscach i tylko dmuchało do zbiorniczka.

Nie znam kosztu za wszystko, ojciec mi powiedział że idę do roboty w wakacje i widzi 1000zł. (Ale sądzę że więcej to wszystko kosztowało...)

Tak na marginesie:

Dzisiaj robiłem grzanie tylnej szyby i odłączyłem wszystkie kable od panelu bezpieczników na ok. 30min. Kiedy wszystko podłączyłem to się przejechałem kawałem i odniosłem wrażenie że całkowicie inaczej pracuje silnik. Czy to przez to że zrestartowałem kompa bo nie miał prądu czy mi się tylko wydaje, a może jest jakiś inny powód prosił bym o opinię na ten temat.

Mój rex został zreanimowany (ok. tygodnia temu) wymieniłem:
- Wszystkie uszczelki
- Pierścienie
- Olej
- Filtry
- Kable
- Termostat
- Rozrząd
- Planowanie Głowicy
- Świece
- Sprzęgło

Nie znam kosztu za wszystko, ojciec mi powiedział że idę do roboty w wakacje i widzi 1000zł. (Ale sądzę że więcej to wszystko kosztowało...)

Tak na marginesie:

Dzisiaj robiłem grzanie tylnej szyby i odłączyłem wszystkie kable od panelu bezpieczników na ok. 30min. Kiedy wszystko podłączyłem to się przejechałem kawałem i odniosłem wrażenie że całkowicie inaczej pracuje silnik. Czy to przez to że zrestartowałem kompa bo nie miał prądu czy mi się tylko wydaje, a może jest jakiś inny powód prosił bym o opinię na ten temat.


co to ma do tematu o uszczelkach??

Przy okazji napisałem.

Podejrzewam że ta poprzednia uszczelka miała już pęknięcie, bo całkowicie inaczej zachowuje się auto.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl