Wolf
Witam
jestem nowy na forum. Del sol mam od prawie roku i zacząłem myśleć o tuningu. Zupełnie gubię się w tej całej mechanice. Co powinienem dokupić do autka(jakie podzespoły wymienić), żeby odczuć przyrost mocy i większą frajdę z jazdy. Mam gołe d16z6 i około 2000zł na części.
Zapewne podobnych postów było wiele ale to forum jest tak obszerne, że ciężko znaleźć właściwy temat.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Przedewszystkim Kolektor a jak kolektor to i mozna juz wydech ciezko powiedziec co masz zrobic wszystko zalezy od Ciebie
na forum jest tego od groma użyj szukajki
Za 2kpln możesz pomóc jej lżej oddychać, nic więcej nie uda się raczej zrobić, a więc dolot CAI i wydech 2,25" z kolektorem 2,25" + decat i będzie elastyczniejsza, wielkich przyrostów nie ma się co spodziewać, może z 3-5KM przybędzie i parę niutonów na dole.
dzięki pirul za radę ale jestem zasmucony - tylko 3-5 KM? w takim razie co i za ile aby chociaz 25-30 KM ugrać? O ile się nie mylę to mój silnik ma 125KM- gdyby tak sięgnął 150 to byłbym szczęśliwy . Mechanika mam w rodzinie wiec tylko koszt części mnie ogranicza.
myślałem o:
-short shifter
-lekkie koło pasowe
-kolektor z tłumikiem - coś takiego z allegro
http://moto.allegro.pl/it...el_sol_cat.html-dolot CIA
może coś jeszcze z sensem - na przyszlość?
a ktos sie zaglebial w temat wlozenia tlowkow od d16z5 ? trzeba cos dodatkowo obrabiac zeby niebyly jakos kolizyjne, czy mozna jej montowac bez zadnej ingerencji ? Oczywiscie niemowie, ze trzeba cylindry srpawdzic, dac nowe pierscieni itp itd bo to oczywiste.
Duzo podskakuje wtedy stopien sprezania ? slyszalem, ze do 11:1
http://www.youtube.com/watch?v=EJZbmEzB9jgtu gościu ładnie szaleje - niby silnik ten sam ale moje autko tak nie przyśpiesza. w czym tkwi sekret?
myślałem o:
-short shifter
-lekkie koło pasowe
-kolektor z tłumikiem - coś takiego z allegro http://moto.allegro.pl/it...el_sol_cat.html
-dolot CIA
może coś jeszcze z sensem - na przyszlość?moze zamiast lekkiego kola pasowego wrzuc lekkie kolo zamahowe, ten na filmiku ktory podales wyglada jakby mial lekki zamach.
Mozesz pomyslec nad wrzuceniem przepustnicy od ktorejs b serii lub od h22 i do tego powiekszyc otwor w kolektorze ssacym, ew jak lubisz podlubac to jeszcze wypolerowac kolektor ssacy od srodka
Tak jak Ci wszyscy napisza zrob caly uklad wydechowy zaczynajac od koelktora konczac na koncowym.
I slyszalem jeszcze, ze zaplon trzeba przyspieszyc, zeby ten silniczek ladnie i "poprawnie" pracowal, tylko niewiem, czy nie bedziesz musial jezdzic na bardziej oktanowej benzynce wtedy
Mozesz pomyslec nad wrzuceniem przepustnicy od ktorejs b serii lub od h22 i do tego powiekszyc otwor w kolektorze ssacym, ew jak lubisz podlubac to jeszcze wypolerowac kolektor ssacy od srodkaWtedy nie obejdzie się bez strojenia, chociaż i po samym dolocie i wydechu żeby było jak najlepiej też pasuje stroić.
Poza tym dłubiąc już takie rzeczy jak przepustnica i kolektor ssący żeby to miało ręce i nogi trzeba też podnieść ciśnienie na listwie przynajmniej bo braknie paliwa, więc znowu strojenie i kwota rośnie.
Tak jak reszta pisze za 2k najlepiej porządny dolot i wydech przelot 2,25. Polecam właśnie zestaw taki kolektor z allegro (najlepiej sobie od razu go owinąć bandażem) + ten tłumik zamiast katalizatora (nie słychać z nim takich brzęków metalicznych z wydechu). Na środkowy i końcowy tłumik mogę polecić wydechy od M-Techu. Środkowy 200zł, końcowy 400zł i przesyłka gratis. Fajnie brzmi, super jakość wykonania i nie urywa głowy Do tego niecałe 2m rury nierdzewnej 2,25, 4 kolanka 60mm, trochę drutu z nierdzewki na wieszaki i jest komplet tylko pospawać - wydech niezniszczalny prawie wtedy całość nierdzewna
Tak chodził mój prawie seryjny del sol (miałem tylko kolektor 4-2-1 z tym tłumikiem zamiast katalizatora i przerobiony komputer by Przema72):
http://www.youtube.com/watch?v=Ux8n2_ZLCUU
Za 2k nie bedzie cudów i na pewno 20-30 KM nie przybędzie.
Tak jak wczesniej koledzy pisali, możesz odelzyc koło zamachowe, zrobic konkretny dolot, wydech, ale raczej przekroczysz swój budżet.
Nie lepiej uzbierac na swapa B16A2 lub B16A ??
Moc seryjna 160 - 170KM, koszt - na pewno ponad 5k. Z tym ze inwestujesz więcej, moc masz odczuwalną a swoj stary silnik wraz z osprzetem możesz sprzedac za ok 2k... czyli swap na Bserie wychodzi relatywnie tanio.
Czyli krótko mówiąc wydam 2tyś na sprzęt, który nieznacznie podniesie osiągi. Pozostaje poważnie przemyśleć czy warto inwestować - myślałem, że będę miał mnóstwo frajdy małym kosztem ale niestety nie zanosi się na to. Troszkę to dziwne bo przy każdej aukcji sprzętu do tuningu podają wzrost mocy o 10-15% - kilka przeróbek wydawałoby sie da te 20-30KM więcej.
Wielkie dzięki wszystkim za porady.
jeszcze zostaje Ci soft turbo zawsze poczytaj troszke jest tego sporo, i patrz też w chciałem się pochwalić bo są fajne projekty z których można brać przykład
Możesz też pomyśleć o kompresorze-wzrost mocy czy niutonów w wolnossącym silniku 1.6 o te 20-30 koni to duży przyrost
http://www.honda-crx.info...er=asc&start=60sebas ładnie poleciał z tuningiem - tylko pozazdrościć. może jak przemyśle sprawę i coś więcej kasy wygospodaruje na autko to da radę podobnie zaszaleć.
Troszkę to dziwne bo przy każdej aukcji sprzętu do tuningu podają wzrost mocy o 10-15%Powinni tego zabronić!! to zwyczajne wprowadzanie klienta w błąd.
Troszkę to dziwne bo przy każdej aukcji sprzętu do tuningu podają wzrost mocy o 10-15% - kilka przeróbek wydawałoby sie da te 20-30KM więcej.
Wielkie dzięki wszystkim za porady.takie rzeczy tylko w erze panie moim zdaniem najmniej kosztownym modem poprawiającym właściwości auta to je odchudzić nic nie kosztuje co najwyżej parę godz. w garażu, co prawda nie wiem jak to w solce ile można zrzucić kg z wnętrza ale w ED są zauważalne róznice
w solce nie da rady podzialac za bardzo
Ja wywaliłem bagażnik, założyłem lżejsze felgi + maskę z laminatu i wyszło -50kg z tym, że później przez wszystkie graty do turbo było tyle samo ale i tak ostatecznie 50kg mniej niż turbo w serii
Hehe zapomnialem napisać że jak się robi wszystko samemu to można za 2k wsadzić sobie kompresor i uzyskać jakieś 180-190 koni bez problemu na serii Trzeba mieć tylko odpowiednio dużo wiedzy, umiejętności i samo zaparcia jak np Przema72 Tylko że potem i tak wychodzi że wypadałoby wydech zrobić... zaraz padnie seryjne sprzęgło jak u mnie Za chwilę się okazuje że opony i hamulce też już nie dają rady. A jak już się wszystko ogarnie to znowu człowiek chce zakuć i mieć jeszcze więcej
Mój brat jest mechanikiem wiec wybadam jak u niego umiejętności tuningowe. Nie potrzebna mi aż taka rakieta ale fajnie mieć szybkie autko. Najbardziej irytuje mnie fakt, że dopóki nie załączy się vtec to autko jest zwykłym seryjnym 1,6 i nawet z byle peugeotem są problemy. A żeby dojść do vteca trzeba mocno podkręcić obroty - samochód wyje niemiłosiernie ale efekt często mizerny(a może poprostu nie umiem używać vteca). Jak coś to będę prosił cię sebas o podpowiedzi - narzeczona przychylnie spojrzała na moją zabawkę i może budżet podniosę;)...
Jeszcze jedno - jak kompresor czy turbo wpływa na żywotność silnika? Czy aby nie pobawię się 1-2 lata i silnik na złom?
kazdy tjun wplywa na zywotność a solka sama w sobie wielkim scigantem nie jest
a i zwykły mechanik nie ogarnie kwestii turbo lub kompresora bo to juz trzeba miec wiedze w tym kierunku, jezeli jest strikte mechanik zwykły który naprawia auta to imo nie ogarnie, jesli sie bawi w tjuny to da rade
braciak nie poradzi sobie z turbo więc jak zdecyduję co i jak w sprawie wzmocnienia autka to będę prosił o pomoc. najpierw muszę dojść dlaczego jest tak wolny(11,4 do 100) - o tym w innym poście.
co lepiej dać - turbo czy kompresor jak sebas? i kwestia spalania - jeżdżę ty autkiem nacodzień, czy przy po wzmocnieniu silnika mocno wzrasta zużycie paliwa?? Mówię oczywiście o normalnej jeździe, jeśli się zaszaleje to wiadomo że wciągnie co jego:).
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl