Wolf
Witam. Uruchomiłem dziś moje ED9 jak zawsze, po przejechaniu kilku km, silnik do 3 tyś obrotów zaczął szarpać, najbardziej do 2 tyś. Przy jeździe, na postoju tego problemu nie ma. Najbardziej jest to widoczne na 2 biegu, do 3 tyś szarpie i nagle dostaje kopa i jedzie dalej już dobrze. Co to może być?
przebicie na kablach zapłonowych i kopułce...
dzieje się to tylko na zimnym silniku?
Nie. Na rozgrzanym.
Miernik w łapę i sprawdzaj zapłon - moduł i cewkę. No i zobacz czy jest sucho oraz czy kable siedzą dobrze. Kopułkę i palec też nie zaszkodzi przeczyścić.
No i zobacz czy jest sucho.Gdzie ma być sucho? Co masz dokładnie na myśli?
ja mialem to samo, sprawdz bledy na kompie, u mnie w ee8 wychodzil blad sondy, i tez wlasnie tak bylo ze na cieplym przerywalo do 3tys, po wyminie sondy zniklo, a najpierw wymienile wszystko od wysokiego napiecia i bylo to samo. Zacznij od bledow na kompie.
Z tą sondą to potwierdzam bo też tak miałem
A czy to może być przestawiony rozrząd?
Jakieś 70 kilometrów temu mi wymieniali, ale do dziś wszystko było w porządku...
Check engine się nie świeci (czyli ta zółta kontrolka). Czy jakoś inaczej to się sprawdza?
ja sonde mielem polamana i nic sie nie dzialo tylko blad byl i wiecej palil, raczej jak koledzy pisz wyzej stawial bym na zaplon
Check engine się nie świeci (czyli ta zółta kontrolka). Czy jakoś inaczej to się sprawdza?Jeśli się nie świeci (ale podczas odpalania na chwile zapala) to znaczy ze jest okey. Jakby wyskakiwał błąd to byś sprawdzał pod nogami pasażera jaki błąd wyświetla dioda od ECU.
To błędów nie ma.
Też miałem tak, że zgasiłem rozgrzany silnik, za 2 minuty odpaliłem i obroty zeszły tak nisko, że zgasł.
Sprawdź na kompie, ale wygląda to na jakieś problemy z zaplonem.
Próbowałeś psiknąć na kable wodą ze spryskiwacza takiego jak do mycia szyb, czy rozpylania chemii na rośliny? Od razu zobaczysz wszystkie przebicia.
a może wtryski sie zapychają ?
To bym wcześniej widział jakieś objawy. I przy większych obrotach też by wtedy szarpał. A tu wszystko stało się nagle. Na moje oko, właśnie to rozrząd, bo tylko to było robione.
wyciągnij fajki i zobacz czy nie masz oleju ... jak tak to uszczelki świec wymień
Ludzie wyciagajecie sobie fajki wymieniajcie wszytsko co wam sie podoba jak nie znajdziesz rozwiazania a twierdzsz ze bledow dioda nie pokazuje to badaj sonde zanim zaczniesz wymieniac palce kopulki i srulki, w momencie w ktorym sonda jest kaputt nie ma wlasciewj mieszanki paliwej bo jak wiecei sonda podaje zazwyczaj ubogo/bogato jezeli jest padnieta a komp wlasnie na podstawie odczytu z sondy dobiera mieszanke to takie sa objawy. Ja u siebie wymienialem wszystko od swiec po kopulke kable itd wszystko na nic.
Auto zimne komp podaje paliwo na "ssaniu" , wtedy nawet sonda nie dziala bo jak wiecei specjalisci sonda podaje sygnal dopiero po nagrzaniu, nie na darmo pozniej montowali sondy 4 zylowe z grzalka, gdy silnik dochodzi do wlasciwej temp. pracy komp pobiera dane z sondy i na tej podstawie dozuje na mieszanke. Jak nie wywala Ci bledow pojedz do specjalisty jakiegokolwiek i sprawdz miernikiem sonde, powinien pokazywac w granicach 0,6-1 volt jezeli nie reaguje na gaz sonda do wymiany. Przerabialem to u siebie jakies dwa miechy dopiero wymiana sond na 4 zylowe pomogla
Pozdro
[ Dodano: 2010-02-01, 02:23 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl