ďťż

Wolf

Temat nie daje mi spokoju
Moze ogarnac posiadane strzepki informacji w jednym miejscu.
Jakie sa stablizatory w EE8 i jak one sie maja do ED9?
Czemu kilka osob na forum uwaza ze wywalajac tylny stab auto prowadzi sie lepiej? Po co w takim razie honda je tam wklada i do roznych aut dobiera rozne srednice? (pyt. retoryczne). No wiec do sedna. Czy mozna do edka cos dopasowac bo aftermarketowych malo i za duzy pieniadz a dwa ze jako wszytsko w mojej malej jest HM to moze ktos ma kogos z gietarka?



Czemu kilka osob na forum uwaza ze wywalajac tylny stab auto prowadzi sie lepiej?
no to ja moge cos powiedziec na ten temat, w swoim mam stabilizator tylko z przodu, dobrze sie prowadzi z samym przdnim. usuniecie tylnego powoduje ze tyl rexa staje sie spokojniejszy na wylatywanie bokami

usuniecie tylnego powoduje ze tyl rexa staje sie spokojniejszy na wylatywanie bokami
Ja doszedłem do tego samego
moje odczucia sa takie, ze czym grubszy stab z tylu to auto lepiej sie trzyma, ale jest co raz mniejszy margines wyczuwalnosci kiedy tyl traci przyczepnosc;
i tak np jak jedziesz bez staba wchodzi w jakis zakret 50km/h czujesz, ze jedziesz na granicy przyczpenosci, jadac 55 czujesz,ze tyl ci ucieka, jedziesz 60 zarzuca ci dupe,
a ze stabem masz tak, ze wchodzisz w ten sam zakret 60 i jest dobrze, ale jedziesz juz 65 i cie stawia bokiem, nie masz takiego uczucia jak jadac bez staba 55, ze ci troszke dupa ucieka;
odrazu mowie, ze to sa moje odczucia i nie jestem jakims tam super kierowca, niech sie wypowiedza ci co jezdza po torach albo kjsach



Ja doszedłem do tego samego
wlasnie na podstawie twojego posta z jakiegos starszego tematu to napisalem ja w swoim od kiedy kupilem mialem tylko przedni, planowalem dac tylny z ed9 ale to olalem

bzyq2001, cos w tym jest, pare razy tak mialem, ze pokonujac zakret 90* bardzo szybko wyczulem ze tyl zaczyna odchodzic bokiem i od razu kontra, ciekawe jakie wyczucie byloby z tylnym stabem

na pewno w ee jest grubszy przedni stab niz w ed, a tylny?
ktos by musial pomierzyc

stabilizator przedni ED9 - 18mm / stabilizator tylny ED9 - 15mm
stabilizator przedni EE8 - __mm / stabilizator tylny EE8 - __mm
ogolnie z tego co wyczytalem w necie, to grube stabilizatory sie dobrze sprawdzaja na badzo szybkich, dlugich zakretach - cyzli typowa jazda torowa (np poznan) bez staba samocohd staje sie zwortniejszy w bardzo ciasnych, wolnych zakretach (kjs'y)
odazu mowie, ze to wyczytane info w rozncyh zrodlach, bo nigdy nie bylem ani na poznaniu ani na kjs'ach
tylny stab jest taki sam 15 mm , przedni jest chyba grubszy 19 mm tylko że w ee9 jest 19 a w ee8 18 z tego co kojarzę ale niejestem pewien na 100% może jest tak z powodu innego rozstawu osi
można też pokombinować ze stabem z ed7 tylny ma 13 mm takie jest też w crx sohc
Ja odczucia mam całkiem inne może przez to że to c4g a nie crx ale bez staba nawet nie wiedziałem że bokiem lece , z 15mm wszystko czuć na tyłku co się z autem dzieje
kukus, no to juz wiesz. najpierw trzeba wywalic staba z tylu. pojezdzic, zobaczyc co bedzie. i sprawa jasna co to daje. a jak ze stabem bedzie duzo lepiej, to sie pomysli nad grubszym
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl