Wolf
chciałbym zrobić softa w b16a2, w dziale znalazłem wiele podobnych tematów, jednak na innych silnikach. Proszę o podpowiedzi, co, jak i z czym, czyli jakie turbo, jaki osprzęt, jaka elektronika. Moce w jakie celuje nie sa imponujące ok 200KM. Budżet wiadomo jak najniższy. Tylko proszę pisać prostym zrozumiałym dla amatora jeżykiem
JAki koszt w chodzi w gre???moc to na ten silnik 230-250km przy ciśnieniu 0,5bara.
koszt, chcialbym sie zmiescic w 2 tys za graty, bez wydechu i strojenia. cisnienie jakie mnie interesuje to ok 0,3 - 0,4 bara nie wiecej. szukam turbiny i niewiem jaka bedzie najbardziej odpowiednia, czyli zeby nie pompowala jak szalona od dolu i zeby popmpwala do konca. z reszta mechaniki sobie poradze, pozostanie jeszcze problem elektroniki bo w tym jestem zielony.
Matko boska, z takim budżetem? Za turbinę połowę zapłacisz (używkę). Dolicz przynajmniej orurowanie, downpipe, kolektor, zegary do kontroli tego, co się dzieje, stożek, intercooler... W 2 tys. się nie zmieścisz, nawet samemu to składając. Albo...idąc w lipne i mocno niepewne graty, po których prędzej wysadzisz silnik, niż będziesz bezpiecznie jeździć.
sese poszlo pw.
a co do strojenie to albo placisz kolo 1500 zł za jednorazowe strojenie albo
robisz tak (opcja z jakas "swinka") zeby ecu widzial nadcisnienie o ktorym 'informuje' go map sensor musisz miec mpae z rozszerzona skala, bo seryjny ecu widzi tylko do 2psi, wiec jak chcesz storic jakas swinka i masz juz przerobionego kompa* to odpalasz turboedita/bre i rozszerzasz mape z jakimis liniowym dodaniem paliwa i liniowym opoznieniem zaplonu, a dostroisz sobie owa swinka
oczywiscie musisz do tego miec sonde szerokopasmowa AFR
2 tys na turbo chyba do malucha <lol>
tak na powaznie jesli chcesz pojezdzic jeszcze b seria to licz 4-5 tys za jakies lipne turbo wtedy moze nie rozwalisz silnika w drobny mak
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl