Wolf
Dziś miałem zamiar zatankować i tak profilaktycznie chciałem sie kolegów spytać czy nie uszkodzi to mojego D16Z5:
zastanawia mnie ten tekst na stronie
http://www.shell.com/home...i_23092004.htmlZapobiega powstawaniu osadów na zaworach i w układzie wtryskowym, a w przypadku istniejących zanieczyszczeń – usuwa je, aby zwiększyć efektywność silnika i skrócic czas reakcji.Shell V-Power Racing pomaga dłużej utrzymać nowy silnik w dokonałej kondycji, a także może przywrócić młodość weteranom szos.
a co ma uszkodzic ???? jest to paliwo o wiekszej kalorycznosci, co powinno dac wieksza moc, ma wyzsza liczbe oktanowa co zapobiega spalaniu detonacyjnemu, jednym slowem jest lepsze niz zwykle 95, ja zalałem to zauwazylem ze silnik pracuje bardzo cicho, nie bylo slychac popychaczy nawet, lepiej sie wkrecal na obroty, troche lepiej sie rozpedzal, ale zalalem 10 litrow na pusty zbiornik, i tak tez bym Ci polecil, nie mieszac 10 l V-powera z 10 litrami paliwa w baku, tylko na suchy zalac najlepiej, albo jak juz masz rezerwe conajmniej zalac 20 l zeby poczuc efekt ale silnikowi nic sie stac nie powinno od paliwa
na też mi sie tak wydaje ale producent pisze że usuwa osad na zaworach i w układzie wtryskowym a co z tym osadem sie dzieje?
Jako pracownik shella powiem Ci że nie uszkodzi, paliwo jest prosto z niemiec i jest lepszej jakości niż 95 która jest z Orlenu. Co co do tych bajek które wkleiłeś to jest trochę w tym racji a trochę nie - każdy produkt trzeba jakoś ładnie opisać Silnikowi się nic nie stanie. W mojej solce na racingu jest mniejsze spalanie, ale mam też swifta 1.0 i tam znowu się robi spalanie stukowe i pali racinga więcej. Na racing silnik trochę fajniej pracuje ale mocy nie przybędzie Chyba że coś pomodzisz w silniku i przestawisz zapłon i wystroisz na tym paliwie
nie no wiadomo że super efektu to nie będzie aczkolwiek sprawdzić nie zaszkodzi no i z tym strojeniem to na pewno masz racje
bez sensu zalewac vpr skoro silnik zostal zrobiony pod 95, wystarczy vp95 czyli zwykla 95 z dodatkami, chyba tylko raz zalalem i o dziwo poczulem roznice wiec te dodatki jednak cos tam daja
Na pewno na lepszym paliwie odczujesz juz na biegu jalowym po obrotach. Lepsza wacha jalowy trochu wyzszy, gorsza wacha jalowy trochu nizszy.
mam coś ciekawego odnośnie paliw.
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
mam coś ciekawego odnośnie paliw.Potwierdzam, bardzo ciekawe...
A jak to jest z samochodami, które są wyposażone w czujniki spalania stukowego i potrafią regulować zapłon tak, by unikać detonacji - czy wtedy wyższa liczba oknatowa spowoduje przestawienie zapłonu w taki sposób, że silnik będzie w stanie wykorzystać wyższą odporność tego paliwa na samozapłon? Mówiąc krótko - przybędzie mocy?
jakiś czas temu właśnie chciałem przetestować taką 98
jako że nie jestem zwolennikiem jeżdżenia na niskim poziomie paliwa zazwyczaj tankuje jak wskazówka dochodzi do rezerwy to leje do pełna
akurat w tym przypadku testowałem pojemność zbiornika paliwa jechałem z karnisterkiem 5 litrowym właśnie z 98 zrobiłem 570 km jak zaczołem odczuwać pierwsze znaki końca paliwa
wiec samochód stop karnister w ruch i od razu na stacje weszło 39,4 + 5 z karnistra wiec 44,4
no i miałem pełny baczek 98 czy była różnica hmm, niby tak może minimalna troszeczkę większa moc i może trochę lepsze przyspieszenie ale naprawdę minimalna różnica za to odczułem znaczną różnicę na spalaniu dużo bardziej wskazówka szła w dół niż na 95 wiec moim zdaniem tankowanie 98 nie ma sensu a tankowana benzyna to 98 Suprema (statoil)
Ja wlewałem do swojego auta Vp95 przez jakieś 6kkm, teraz do tego samego silnik leję VpR. Wrażenie jest takie, że niby to i to to Vpower, jednak jest różnica. Auto wydaje się elastyczniejsze. Silnik ciszej pracuje. czy to ma pokrycie na wykresie tego do końca nie wiem. Kiedyś znalazłem test paliw Shella i wykresy z hamowni-różnice rzędu max 5KM na Vp95 i VpR. Ja wolę dodać te 40gr do litra i mieć pewność że mam najlepsze z możliwych paliw dostępne w Polsce. A taki OT to to że na jakiej stacji w okolicy bym nie patrzył to VpR ma identyczną cenę, a Vp95 już nie.
czy przypadkiem paliwo paliwo o mniejszej liczbie oktanowej ma większą kaloryczność? było o tym temat jakiś czas temu ale nie mogę go znaleźć.
Tego nie wiem, ale wiem że sukces Vpowerów polega na czystości paliwa.
W tym artykule, ktory został wyżej podany pisze, że to wartość energetyczna paliwa decyduje o parametrach silnika. W takim razie jadąc na jakąs stacje paliw jak np. Shell czy Statoil można poprosic sprzedającego o jakaś karte paliwową ?
Wiem, że takie badania jakosciowe gazu LPG są przeprowadzane chyba raz na rok...
Zapewne benzyna tez podlega takim kontrolom...
elmer, takie karty stacja dostaje do każdego paliwa przy każdej dostawie ale żebyś do tego zajrzał musiałbyś bezpośrednio z kierownikiem stacji rozmawiać. Nic ciekawego tam nie ma
W tym artykule, ktory został wyżej podany pisze, że to wartość energetyczna paliwa decyduje o parametrach silnika. W takim razie jadąc na jakąs stacje paliw jak np. Shell czy Statoil można poprosic sprzedającego o jakaś karte paliwową ?
Wiem, że takie badania jakosciowe gazu LPG są przeprowadzane chyba raz na rok...
Zapewne benzyna tez podlega takim kontrolom...Żartujesz chyba z tym pytaniem...
A jeśli nie to już Ci spieszę z odpowiedzią, pracownicy nie mają wglądu do tego jakie parametry mają przywożone paliwa, sprawdzać to sobie pewnie sprawdzają Ci którzy to paliwo odbierają z rafinerii i oni mają odpowiednie raporty...
Ciekawostka może być taka, że pracownik ma wgląd do tego ile jest %wody w zbiorniku z paliwem i fakt faktem troszkę tej wody jest
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl