ďťż

Wolf

Jak wiadomo silnik s2000 niebyl nigdy udana konstrukcja.
Kazdy kto mial pojecie o silnikach hondy, po przejechaniu S2000
stwierdzal stoi w miejscu, nieda sie tym jechac itp.

Po zainstalowaniu Hondata Kpro, wyjasnilo sie jakie rezerwy tkwia w tym silniku.
Seryjnie S2000 ma okropnie ubogi sklad mieszanki, a po zainstalowaniu CAI jest nawet gorzej, poniewaz wykres robi sie poszarpany.

Braki paliwa sa tak duze, ze zwyklym Apexim nie sposob na tyle oszukac Map sensor.
Tylko czasem wtrysku z Hondaty mozna bylo ruszac temat.
Do tego troche zabawy z zaplonem, Vtec obinozy niewiele 300rpm, ze wzgledu na seryjny kolektor i katalizator.

Efekty sa obledne, srednio od 20KM do prawie 40Km wiecej. Elastycznosc zmienila sie niesamowicie. od 20NM do 40Nm wiecej.




robiliscie jakies testy jak to ogolnie poprawilo osiagi tej jednostki?

Jak wiadomo silnik s2000 niebyl nigdy udana konstrukcja.
wlasnie ze jest udana konstrukcja , najmniej awari z wszystkich silnikow , nieudana moze pod wzgledem oprogramowania ale to chyba raczej bylo wymuszone toksycznoscia spalin
Udana czy nie to nadal szału nie ma. Osiągi tylko minimalnie lepsze jak byle K20 z CAI i Hondatą. A niby F20C ma na starcie 40KM więcej. To co odwala ta seria to masakra (niestety w negatywnym znaczeniu)...każda tak ma czy to przypadek indywidualny???


spodziewalem sie wiecej Nm po tym silniku

każda tak ma czy to przypadek indywidualny???
obawiam sie ze chyba kazdy , ale strat mocy to raczej mozemy sie dopatrywac w przeniesieniu napedu, taki urok rwd , a w zasadzie ten wykres to moc na kolach czy silniku?
Jak dla mnie to jest na silniku. Dlatego właśnie się dziwie co tak słabo.
Na 100% na silniku, na kołach to pewnie w granicach 200, albo i tego nie ma przy rwd. No chyba że hondata wyciągneła moc w granice 260 koni w co wątpie i wtedy ta moc na kołach byla by realna .
temperatura była wysoka, w pierwszym przypadku 26 a w drugim 30 stopni.
dlaczeo nie jest udaną konstrukcją?
ten silnik zawsze slynal z calkowitego braku elastycznosci...

dlatego teraz sie to zmienilo i jest sporo lepiej..

Oczywiscie niema co porownywac do K serii, poniewaz nie bez powodu po F Honda zrobila lepsza K serie, z Ivteciem zeby zapomniec o problemie braku elastycznosci...
trzeba shamowac F22C1 i zobaczymy co sie wtedy pokaze na wykresikach
generalnie to uzytkujac to auto na codzien nie narzekam na brak elastycznosci

czy do konca jest to nieudana konstrukcja to nie wiem i nie bede sie klocic, na pewno w serii inzynierowie Hondy wycisneli z tego silnika wiecej mocy niz w K

tak wogole to pelen respect dla dominika za projekt przy aucie Norberta - bedzie fajnie
Jubikej, ale u Ciebie mówimy o 0,2 litra więcej, bo chyba Dominik ma 2.0 ?? Jednak 0,2 litra podobno akurat tutaj robi różnice w elastyczności .
dobrze wiem ze mowimy tu o F20C, a co do F22C to jakies zamierzenie sensowne musialo byc ze zmienili pojemnosc na ta z H22 :]
ale tak w ciemno bym nie obstawil ze F20C to slaba konstrukcja
Jeżeli tylko brak elastyczności powoduje to, że silnik ten jest nie udany, to spadł mi kamień z serca. Generalnie silniki hondy nie są zbyt elastyczne, ale mi to nie przeszkadza, po to mamy ręce by redukować biegi i kręcić silnik tak wysoko jak się da
Faktycznie od 3,5k do 7k tłusto sie zrobiło. Fajnie.
W porównaniu z serią to faktycznie tłusto. Ale popatrz na byle wykres K po dolocie i Hondacie. Jedyne co to F kręci wyżej więc tej mocy trochę tam wychodzi. Seria jest po prostu żenująca biorąc pod uwagę parametry katalogowe. I ja się nie dziwię, że to nie ma w ogóle elastyczności jeśli nie przekracza nawet marnych 180Nm do 7krpm, a przez większość czasu nie ma nawet 160.
ja na waszym miejscu nie opieralbym calej dyskusji na wykresie z jednego auta, bo to moze byc tez kwesti konkretnego egzemplarza

najlepiej jakby dominik zorganizowal dyno sesje dla s2k, wtedy moglibysmy wyciagac konkretne wnioski

jak ktos chce mi zasponsorowac dyno dla porownania to poprosze ;D

ze strony Hondaty wygrzebalem wykres S2000 z 2006 roku z F22C przed i po reflashu
150lb/ft to ok 200Nm tak dla niewtajemniczonych


pytanie czy Hondata przewiduje do s2000 cos innego niz dosc drogi K-Pro, nie ukrywam ze efekty sa dosc ciekawe
z tego co wiem Kpro nie jest kompatybilne z F22 ze wzgledu na elektroniczna przepustnice, ale nie jestem pewien czy kazda 2.2L ma juz taka?

DO nowej jak w/w jest reflash, ale widac ze silnik 2.2 fabrycznie jest mocniejszy, chyba glownym zalozeniem zmiany F20 na F22 byl moment obrotowy i elastycznosc.

Widac takze ze reflash dziala znacznie lepiej po zalozeniu kolektora wydechowego.

Fajnie by bylo obejrzec wykresy innych S2K.

50-100pln za dyno dla posiadacza S2000 to chyba nie jest straszny wydatek.

z tego co wiem Kpro nie jest kompatybilne z F22 ze wzgledu na elektroniczna przepustnice, ale nie jestem pewien czy kazda 2.2L ma juz taka?

DO nowej jak w/w jest reflash, ale widac ze silnik 2.2 fabrycznie jest mocniejszy, chyba glownym zalozeniem zmiany F20 na F22 byl moment obrotowy i elastycznosc.

Widac takze ze reflash dziala znacznie lepiej po zalozeniu kolektora wydechowego.

Fajnie by bylo obejrzec wykresy innych S2K.

50-100pln za dyno dla posiadacza S2000 to chyba nie jest straszny wydatek.


na stronie Hondaty o K-Pro pisza ze do 2005r mozna montowac tak wiec ta przepustnica o ktorej mowisz pewnie od 06 jest

co do hamowni, to fajnie byloby zeby wszystkie wykresiki byly z jednej coby pominac roznice sprzetu do hamowania, tak wiec musialbys chlopakow z warszawy zagonic do roboty, pogadaj z Norbertem on zna pare osob moze sie skusza

ja moge tu na miejscu cos ogarnac bo nie bede dymal do warszay po wykres
Kras, chyba nie sądzisz, że producent sie bedzie cofał w rozwoju?F20C to konstrukcja z końca lat 90,a mamy teraz 2007. W K zastosowali sztuczki-kruczki i lepiej ten moment wygląda. Ja jestem zażenowany momentem K24 np... Jest raptem o 2Nm wiekszy od H22 z 1991 roku. Mówie o wartości max oczywiście
mnie w aucie Norberta zastanawia jeszcze tylko jakby wygladal ten wykres na stockowym dolocie a nie tym CAI Injena, moze to on jest odpowiedzialny za nizszy moment i moc

do tego wykresu dla porownania powinna byc zupelna seria shamowana bez dolotu

Kras, chyba nie sądzisz, że producent sie bedzie cofał w rozwoju?
Skąd w ogóle taki wniosek? Ja po prostu stwierdziłem że K jest lepsze od F. Chodziło mi o to, że to F20C to niby zawsze miało być oh ah, cuda na kiju, miliard koni z litra itp. Tymczasem coraz częściej (bo nie jest to bynajmniej pierwszy wykres jaki widzę) okazuje się, że to nie do końca jest tak pięknie.

Dzień dobry

Wykres ze strony HONDATy jest praktycznie identyczny z tym seryjnym na wykresie, który zamieścił Dominik. Wystarczy popatrzeć na przebieg momentu. Jest identyczny. Wartości są trochę większe, no ale pojemność jest trochę większa. Reflash polegał chyba tylko na przesunięciu Vtec-a o jakieś 300obr/min niżej. A po wynikach strojenia przez Dominika widać że da się poprawić praktycznie cały zakres, że już o tym kanionie pomiędzy 3500 a Vtec-em nie wspomnę.

Co do porównywania K24 do H22, to polecam sobie porównać wyniki K24 z głowicą od K20. Wykresy można znaleźć na stronie ECU-Performance. Jest tam też jakieś H22 po strojeniu. Różnica ok. 50Nm.
tylko tu wlasnie o ta roznice w Nm chodzi po to zrobiono F22 moim zdaniem jest to bardzo fajna jednostka porownywalna mozliwosciami z K mimo iz nie posiada VTC



Co do porównywania K24 do H22, to polecam sobie porównać wyniki K24 z głowicą od K20. Wykresy można znaleźć na stronie ECU-Performance. Jest tam też jakieś H22 po strojeniu. Różnica ok. 50Nm.


Mówimy o stockowych motorach. Jakbym wpakował tyle kasy w H22, co wymiana głowicy w K24 na K20, wyniki by nie odbiegały znacznie od siebie.

tylko tu wlasnie o ta roznice w Nm chodzi po to zrobiono F22 moim zdaniem jest to bardzo fajna jednostka porownywalna mozliwosciami z K mimo iz nie posiada VTC

To ja wkleję jutro nałożone wykresy S2k z CAI i KPro i CTR z CAI, i KPro. Zobaczysz co daje VTC .

[ Dodano: 2007-08-26, 11:30 ]
To mój pierwszy post tutaj, witam więc wszystkich. Z tego co czytałem winą za kiepski dół i środek są szerokie kanały dolotowe, które pozwalają silnikowi kręcić się wysoko, ale skutkują niską prędkością powietrza przy niższych obrotach. Natomiast kręcąc silnik osiągi nie są takie złe. Miałem okazję spróbować się raz z CTR z Hondatą, dolotem i nie pamiętam czym jeszcze, ponoć shamowanym w ECU-Performance na 230 hp. Pomijając start (nie lubię katować sprzęgła) auta szły w miarę równo do ok 150 km/h.

Ponieważ wiosną planuję coś zrobić z moim autem, korzystając z okazji chciałbym zadać dwa pytania Dominikowi.

1. Moje auto to model 2006, z elektroniczną przepustnicą. Czym obecnie można je wysterować?

2. CTR, z którym się bawiłem ruszał stojąc przede mną. Wyraźnie dymił na czarno przyspieszając. Czy S2K, której wykres podałeś również dymi po wzbogaceniu mieszanki?

Pozdrawiam,
tx
1. przy elektronicznej przepustnicy mozliwy jest tylko reflash, ale to po wczesniejszym sprawdzeniu numeru seryjnego ECU.

2. Teraz S2000 jeszcze nie przydymia poniewaz ma katalizator, po instalacji kolektora i usunieciu ktalizatora napewno troche zacznie.

Nawet seryjna S2000 bedzie przydymiac bez katalizatora, poniewaz ostatnie dwa tysiace obrotow tak od 7000-9000tys jest mocno przylane, zreszta jak kazda honda, AFR ok. 12.2:1

zreszta jak kazda honda, AFR ok. 12.2:1

hehehe w preludzie pod koniec obrotmierza miałem AFR 10.5 na seryjnym kompie.

1. przy elektronicznej przepustnicy mozliwy jest tylko reflash, ale to po wczesniejszym sprawdzeniu numeru seryjnego ECU. [...]


Dzięki za wyjaśnienia. Jak sprawdza się ten numer? Wizualnie czy odczytuje jakimś urządzeniem? Rozumiem, że nie każde ECU da się reflashować...

Pozdr,
tx
jest naklejka z kodem zaczynajacym sie od 37820-???-???

jest naklejka z kodem zaczynajacym sie od 37820-???-???

Chciałoby Ci się rzucić na to fachowym okiem?

Pozdr,
tx
shamujcie od razu ta serie jakby sie dalo chlopaki

shamujcie od razu ta serie jakby sie dalo chlopaki

Moja seria to jeszcze nie bardzo dotarta. Ledwie 9 kkm nakręcone, więc może nie jest jeszcze do końca ułożona. Ale jeśli moje ECU jest reflashowalne to ja też chcę taki ładny wykres jak w pierwszym poście

tx
wyjda wiarygodne zdrowe liczby a nie z auta z przebiegiem sporo ponad 100k km
Czy z tą serią wszystko było ok? Tu jest pomiar dokonany przez kogoś innego. Po pierwsze prawie wszędzie jest więcej momentu, choć to może kwestia hamowni. Ale nie ma takiego dołka w środku...

http://www.rri.se/popup/p...ph&ChartsID=695

Rzućcie okiem na wykres CTR uzyskany przez tych samych gości:

http://www.rri.se/popup/p...ph&ChartsID=138

F20C wcale źle nie wypada....

tx
dzis sprawdzone 2004 ap2 s2000 f22c1 (38tys km) vs 2005 ep3 ctr k20a2 (26tys km)
z zatrzymanego i z rolowanego i na dochodzenie ctr poprostu jest wolniejszy
Szczerze mówiąc to na seryjnej mapie ctr jedzie kiepsko
W tamtym tygodniu tak sobie chciałem upgrade Hondaty zrobiłem, że mi na mojej mapie nie chciał odpalić i musiałem wgrać seryjne ustawienia.
I jakbym innym autem zaczął jeździć, wyczuwalnie słabszym i mniej elastycznym.
porownuje serie nikt nie mowi ze w f22c jest idealna mapa

porownuje serie nikt nie mowi ze w f22c jest idealna mapa

Ja tez nie mówię, że jest idealna, wręcz sądzę, że jest taką sama jak seryjna w ctr.
Dlatego wystrojenie daje tak odczuwalny efekt.
Jak dla mnie wynik po hondacie jest powalajacy. Przeciez to NA a przyrosty bomba.
respect domgo
Co do porównani k20 z F20 , k24 z h22 czy b18 mozna chyba tak pisac i pisac i pisac i konca nie widac. Każdy swoje chwali

a dolewajac oliwy do ognia ;-p na zlocie civic klubu w bednarach kilkakrotnie ciołem sie z czerwona eska (od dilera sponsora) i dostawała za kazdym razem

i co znaczy to ze f20 jest słabe czy kierowca - mozna by pisac i pisac i dyskutowac długo.

dla mnie f20 w połaczeniu z tylnym napedem jest super.

a przypomina mi sie jeszcze filmik pana spoona civika z silnikiem f20 z głowica k20 krecący sie po 11 tys bez problemu - to sa czary hehehe

pozdro ziomy
łukasz
dobra obalamy mity, pokazujemy rzeczywistosc

s2k z f22c1 na pokladzie w piekne sobotnie popoludnie zawitalo do Strefy Tuningu w Gdyni celem dokonania pomiarow na tutejszej hamowni

liczby liczbami bo wiadomo co hamownia to inne wartosci, o tej tez kraza rozne plotki ze wychodza mniejsze moce niz gdziendziej, ale mam tu najblizej i jak juz pisalem wczesniej nie o liczby tu chodzi

oto wiec on:



czy potrzebny jest komentarz?? moze lepiej jak sami podyskutujecie
Ale o czym tu dyskutować? Wyszło ile wyszło...troszeczkę brakuje (na oko z 15KM za mało -nie liczę tej górki z odcięcia). Natomiast moment w porównaniu do F20 masakruje...i ogólnie ładny wykresik.
ja o liczbach jak wyzej napisalem nie dyskutuje bo tu wyszly takie a na innej hamowni bylby jeszcze inne

zrobilem ten pomiar po ty by teraz podyskutowac na temat tych slabych s2k

tobie tez na tej hamowni wyszly inne liczby niz w wawie jak sam mowiles
Norbert miał wczesniej zainstalowany Apexi macie wykres dla porówania ile zmieniło się po hondacie

Jaki jest koszt Hondaty do S2000 '99 z F20C2?
Oraz dla porowania jaki jest koszt reflaszu?
jest o czym dyskutowac i to duzo.

pierwsze co: moment obrotowy, silnik 2.2 w zakresie 3000-6000rpm ma srednio
180NM

tyle co seryjne k20A2 http://www.hondata.pl/mike/seria.JPG (no moze 5nm mniej)

wiec 2L VS 2.2L, chyba powinno byc lepiej.

ale jak juz ktos napisal to sa tylko liczby i nie nalezy sie przejmowac

najwazniejsze, wykres, na 98.5% widac na koncu ze autko troszke odkleilo sie od rolki to widac na tych gorkach... najlepiej jakby wrzucic inny wykresik,

a obdukcji wiem ze wynika to z tego ze te rolki sa gladkie, predkosci duze a oprogramowanie niema korekty tego, a pozatym moglbyc ciut za slabo przypiety pasami.

czekamy na poprawiony wykres i dalej dyskutujemy na temat slabosci SK2, czy brakuje im 20KM seryjnie czy wiecej. moze pojawi sie jakis wykres seryjnej F20C, pracuje nad tym

tobie tez na tej hamowni wyszly inne liczby niz w wawie jak sam mowiles
Mi na tej hamowni z własnej winy nic nie wyszło. Bo autu zabrakło wachy
Więc ciężko cokolwiek mówić.

A na moment przecież zwróciłem uwagę...F20 nie ma żadnego podejścia. A że seria K20 ma tyle...cóż...magia VTC, w którą co niektórzy mocno wątpią.


ale jak juz ktos napisal to sa tylko liczby i nie nalezy sie przejmowac

najwazniejsze, wykres, na 98.5% widac na koncu ze autko troszke odkleilo sie od rolki to widac na tych gorkach... najlepiej jakby wrzucic inny wykresik,

a obdukcji wiem ze wynika to z tego ze te rolki sa gladkie, predkosci duze a oprogramowanie niema korekty tego, a pozatym moglbyc ciut za slabo przypiety pasami.

czekamy na poprawiony wykres i dalej dyskutujemy na temat slabosci SK2, czy brakuje im 20KM seryjnie czy wiecej. moze pojawi sie jakis wykres seryjnej F20C, pracuje nad tym


cieszy zdrowe podejscie, chcialem tylko pokazac ze nie jest tak zle jak sie mowi
dominiku chetnie bym sie wybral na twoja zaprzyjaznona hamownie porownac wyniki ale poki co to niemozliwe

moim zdaniem nie ma co przekreslac tak od razu starej i poczciwej juz F serii, bo w niej takze conieco drzemie i to niekoniecznie mniej niz w K

co do pomiaru to jesli ST zaprosi mnie na jakis pomiar "promocyjny" to oczywiscie zapodam wyniki, jest to o tyle ciekawe gdyz temat jest u nas malo znany i wiecej w nim jest teoretykow niz praktykow
ponawiam pytanie:

Norbert miał wczesniej zainstalowany Apexi macie wykres dla porówania ile zmieniło się po hondacie (pisał mi że macie ten wykres)

Jaki jest koszt Hondaty do S2000 '99 z F20C2?
Oraz dla porowania jaki jest koszt reflaszu? (może być PM)
Może wybiorę się niebawem na rolki, jest pełna seria więc zobaczymy i będzie można podyskutować
Odgrzewam kotleta, tak nażekacie na F20C a tu prosze dalej w finale na najlpeszy silnik o pojemności 1.8-2.0 http://www.ukipme.com/eng...rs_08/18_2.html
daleko daleko za konkurencja
daleko nie daleko ważne że jest, a to już nie mloda konstrukcja a poza K20 wszystkie silniki są doładowane
bo honda nie potrafi nic sensownego poki co wymyslec albo czeka z jakims asem w rekawie

seria R furory nie zrobia poki co
poczekajmy na nsx
ale to nie ta klasa - pojemnosc silnika

bo honda nie potrafi nic sensownego poki co wymyslec albo czeka z jakims asem w rekawie

seria R furory nie zrobia poki co

Bo R to siniki mocno "cywine", mają mało palić być mocno ekogiczene a nie hi-tec
tylko ze tego Hi-Tec to juz Hondzie niewiele zostalo
Bo czasami to co jest hi tec nie zawsze jest dobre i trwałe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl