ďťż

Wolf

Jestem poważnie zainteresowany qsc z serii k 8, czy miał ktos juz styczność z ta paczka, na razie zaczerpnałem opinii w music store i tam powiedzieli że kolumna gra bardzo ostro, ale jedna odpowiedz mnie nie satysfakcjonuje czekam na wiecej wypowiedzi które wyklarują obraz czy warto w ową paczkę zainwestować. napomne że obecnie posiadam rcf art 315 i subik kv2 , subik by został, a własnie te rcf 315 wymieniłbym na qsc k8.


tak z ciekawości przeczytałem specyfikację i wiem że normą jest że teraz producenci podbarwiają trochę parametry ale pozycja

Power Output 1000 W Class D
(500 W LF, 500 W HF)

przy

8" cone transducer
1.75" diaphragm compression driver
szczególnie dla drivera to chyba trochę dziwne
Przy końcach D, jeszcze ujdzie.
ale jak to brzmi? głównie mnie to ciekawi, żeby nie okazało sie że wymienie rcf i bede żałował


Generalnie podejscie jest podobne jak w rcfie - czym wiecej takich samych modułów wzmacniacza zamowisz, tym wieksze wyszarpiesz rabaty.
Proste - hurt - wszedzie te same drivery, te same ampy itp.
A od nadmiaru mocy są oczywiscie limitery...

PS. jesli znajomy na powaznie załatwi mi basy KS audio, to bede mial do opylenia prawie nowe DAS Audio Avant 18A - 1 lub 2 szt. wg zainteresowania. Cos podobnego jak 8001AS, ale 15kg lzejsze i bardziej kompaktowe. 750W, 133dB, cyfrowe koncowkima sie rozumiec itp. :)

KS audio
KS audio czy KV audio???
KS Audio, nie KV2 Audio

Wg tego co czytałem na zachodnim forum, to górki QSC serii K maja grać selektywniej i poprostu ładniej jak RCF ART - wiec jest to juz jakis wyznacznik...
A tym bardziej K-Sub ponoc wypada wyraznie lepiej od 905AS - głosniejszy, niżej schodzi, szybszy - ale jak juz Ci odp na PW - czytałem takie opinie, ale sam osobiscie nie miałem okzaji live porownać - wieć oficjalnie sie pod tym nie podpisuje...
Ale nawet tak ogolnie patrzac - bez wymieniania firm - jak grasz nie duze imprezki, na salach i masz jednego suba 15", to nie widze zadnego sensu miec gorki 15".
No chyba ze ktos sie uprze, ze czasem bierze same gorki... ale to juz musimy wchodzic w kompromisy niestety...
Jak Waszym zdaniem latałby ten komplecik. Górki aż 1 KW. Czy BAS nie za mały do góry?

Dwie górki

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...47175792&aglr=1

do tego jeden sub

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...47180683&aglr=1

Osobiście nigdy nie słuchałem paczek tej firmy. Zestaw ten byłby alternatywą dla wszelkich zestawów PA- 2 satelity plus 1 sub takich jak: HK Lucas, Dynacord D- lite i innych. W sumie
3 KW to masakra dla małych kapel. Tylko jak to gada?!
I co z tego, że górki 1KW? Chłyt marketindowy i tyle. Poco Ci driver 500W w paczuszce 8"
Zeby nieobcykany klient sie podniecał i zeby limiter 80% z tego hamował??
Przy tak małych średnicach głosnikow, rownie dobrze mogłoby to gadać przy 1KW, a nie 3.
Co nie ozn., ze przestałem ten zestawik uwazac jako godny polecenia - a jedynie wskazuje na to, aby sie nie podniecać czyms, co wbrew pozorom nie jest zbyt istotne - pozdrawiam
Zagrać to zagra, ale popatrz na pracę basu, jest od 44Hz, więc na niski dół nie licz.
To zesta w raczej do mechanicznej muzy, nie wskazany do grania z żywą perką.
Najlepiej to by jednak hulały po 2 basiki na stronę.

I co z tego, że górki 1KW? Chłyt marketindowy i tyle. Poco Ci driver 500W w paczuszce 8"
Zeby nieobcykany klient sie podniecał i zeby limiter 80% z tego hamował??
Przy tak małych średnicach głosnikow, rownie dobrze mogłoby to gadać przy 1KW, a nie 3.

I właśnie o to chodzi. 1 KW to tez rozumię. Teraz słyszałem, że w HK w środku wsadzają byle co, a piszą, że super hiper. W dzisiejszych czasach nie wiadomo, której firmie wierzyć. Rozumię,że Omni lub Beri, ale qsc i innym niby pierwszorzędnym?
Najlepiej popytaj serwisantów, a nie sprzedawców sklepowych, wtedy otrzymasz wiarygodną odpowiedź (sorry, nie wszyscy sprzedajacy ściemniają, ale większość tak). Tutaj wbrew wszystkiemu wiarygodną jest wysoka cena, świadcząca o jakości komponentów i ich trwałości zarazem.
Można wykombinować naprawdę dobre paczki, bez znaczka u polskich producentów, ale same podzespoły wypadną niewiele taniej z obudowami, niz te markowe. Tyczy się to szczególnie paczek pełnopasmowych i satelit, gdzie trzeba umieć wykonać dobrą zwrotnicę, nie stosować JANBO z Allegro. A tu jak słyszę od niejednego producenta, małoopłacalym jest produkcja takowych na markowych podzespołach.
Nastepna kwestia to odsprzedaż.
Spróbuj sprzedać paki, bez znaczka, albo małoznanej firmy kiedyś - klapa, albo znacznie poniżej wartości, a o tym tez przy kupnie myslimy - prawda?
To niestety prawda...
Ale co do tego, ze 44Hz to za mało nisko jak na muze na chałturach, to sie absolutnie nie zgodze. Jesli od poczatku to pasmo jest dosc głosne, to nic nizej nie potrzeba, wierz mi
Tak tylko to jest przy -10dB, a co jest przy -3 dB 50Hz, a od tylu to już grają dobre pełnopasmówki. Czyli to nie będzie subbas, tylko basik po prostu.
Z drugiej strony to są modele EV, czy DYNACORD, co też podobne grają od 45Hz.
RCF TTs18A mi grał od 45Hz i wcale nie było za mało najnizszego basu...
sorki za OT the_boss81, a ty na czym teraz śmigasz jeżeli można wiedzieć
Jasne że można: dynacord D12-3A, a jako suby DAS Audio Avant 18A.
Z subów też jestem zadowolony, bo to cos w stylu 8001AS, ale zgrabniejsze no i 15kg lzejsze! :) Jak juz wspominałem - jesli znajomy na powaznie załatwi mi używane KS Audio, to te basy pojdą do opylenia... a jak nie załatwi, to beda mi dalej fajnie grały pozdro
Dlatego powinny być znane parametry dla -10 dB i -3 dB i skuteczność w tych zakresach - to dopiero świadczy o tym co basik potrafi.
Przypomnę tylko, że kontrabas w orkiestrze gra od 31Hz, a struna E1 w zespole rockowym od 41Hz, dlatego o tym piszę.
Nadmienie jeszcze, że systemy kinowe, z racji efektów specjalnych powinny grac od 30Hz, jest nawet nazwany odpowiedni system THX, czy coś takiego nie pamietam, który gwarantuje własnie takie doznania, jak wybuchy, burze i inne efekty specjalne. Dzisiaj staje się to normą i dlatego basy coraz częściej są budowane z klastrów
"bassreflex". Właśnie o to niskie zejście chodzi.
Rzadko sie używa w instrumentach najniższych dzwieków... - co nie zmienia faktu, ze rowniez twierdzę, ze dobry sprzet powinien byc przygotowany i na taka ewentualnosc i prawidłowo przetworzyc tak niskie czestotliwosci.
Przy tych niskobudzetowych systemach kinowych, to nie wierzyłbym im tak do konca... na pudełku moich głosniczkow przy kompie pisze, ze graja od 20Hz - a an moje ucho to gdzies bedzie 70-80 Hz Ale fakt, ze to totalny złom, a nie dobre kino domowe.
Dodam jeszcze, ze czym wieksza i głosniejsza kolumna, tym trudniej uzyskac, aby dodatkowo dzwiek jeszcze był hi-fi - ale to juz inna kwestia...
Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl