ďťż

Wolf

Witam

Szukałem i szukałem, ale nie ma jasno powiedziane jaka felga do Del Sol. Chodzi mi o stalową felgę 14. Dokłade rozmiary śrub oraz otworu na piastę. Co to jest ET? Ale tak po polsku


rozstaw 4x100, et od 37 do 45, otwór centrujący 56,1

Parametr ET (offset) oznacza odsadzenie felgi, które może być zarówno dodatnie jak i ujemne - i jest to odległość mierzona w milimetrach pomiędzy osią symetrii felgi a płaszczyzną przylegania felgi do piasty. Im mniejsza wartość ET tym rozstaw kół się zwiększa. ET należy dobierać tak aby koła nie wystawały poza obrys auta. Chcąc zmieniać offset felgi możemy zamontować dodatkowe tuleje dystansowe.

Felgę cechuje także otwór centrujący mierzony w milimetrach - w który to wchodzi z auta - kołnierz piasty. Gdy dana felga posiada ten otwór większy od kołnierza znajdującego się na piaście należy w celu dopasowania wykorzystać pierścienie centrujące - mogą być np. wykonane z tworzyw sztucznych lub z aluminium.
dzieki
to ja sie troche podlacze. czy moze mi ktos napisac, czy zalozenie felgi (ed9) z mniejszym et moze spowodowac ze kiera bedzie ciezej sie krecic?
seryjnie w edku jest cos kolo 46 chyba. jak zakladam felgi et 38, to teoretycznie (i praktycznie tez to widac) kola bardziej wystaja poza fure. Zatem jesli kolo bardziej odstaje od piasty, to ciezej sie powinno krecic kiera.
ktos potwierdzi albo zaprzeczy?


Ciezej bedzie, np jak przytrzymasz hamulec to poczujesz różnicę (ja czuje - nie wiem jakie mam ET, ale mniejsze, niż w seryjnych). Przede wszystkim będziesz mieć "detektor kolein" i niezbyt przyjemne tarmoszenie kierownicy podczas przyspieszania i hamowania. Tzn dajesz gazu, z jakiegos powodu więcej mocy idzie np na lewe koło ,to ci autko pragnie skręcić w prawo - jak masz za małe ET. Przy hamowaniu mniej się to czuje, ale efekt jest odwrotny
mniejszym ET poszerzasz tylko rozstaw koł jesli opony masz tej samej szrokosci co wczesniej nie powinno byc rzadnej roznicy na minus.koledzy wyzej dobrze prawia ale tu chodzi glownie o szerokosc i profil opony czym bedzie szersza tym kierka bedzie oporniej chodziła a auto w koleinach zacznie szalec.jesli wiec zachowasz identyczne opony a zmienisz felgi na inne et poprawisz bezpieczenstwo autko bedzie bardziej przylegalo do drogi gdyz rozłozenie masy wozu bedzie lepsze.
Nie do końca tak to działa.

Przesuwajac oponę na zewnatrz jednocześnie przesuwasz również nieco siły działajace na koło - w efekcie pojawiają się rózne dziwne momenty - bo siły działają na dłuższym ramieniu - a objawia sie to po portu tym, ze ci częsciej kiera sama się kręci, niekoniecznie tam, gdzie powinna
Podsumowując ET mniejsze niż 35 nie jest wskazane
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl