ďťż

Wolf

dotyczy tez innych metali oczywista, ale napisane na przykladzie aluminium.
artykuł pochodzi z forum www.LKT.pl --> Lubelskie forum motoryzacyjne
http://lkt.komnata.pl/viewtopic.php?t=4165

Do wykonania polerki będą nam potrzebne następujące rzeczy:
-Środek do usuwania powłok lakierniczych, (16-20zł)
-Pędzel (do nakładania w/w środka), (2-3zł)
-Papiery wodne 320, 600, 800, 1200, 1500 i 2000 a nawet jeszcze 2500 (max 40zł)
-Pasta polerska (najlepiej automax max-4zł lub autosol max-20zł),
-Wiertarka (nań nałożymy filc) (wiertarka nie może być taka za 20zł z marketu bo się spali i nie wytrzyma)
-filc, kółko polerskie lub/i szmaty z froty lub filcu do polerowania ręcznego, (kółko plus pare filców do 30zł)
-dostęp do życiodajnej wody,

łączny koszt około 100zł, czas pracy 6-7h, czasami mniej, czasami więcej, zależy od elementów. nie należy się spieszyć i pracę wykonywać sumiennie :spoko:

ETAP 1. "MYCIE I PRZYGOTOWANIA"

Elementy do polerowania muszą być czyste. Myjemy wodą z mydłem.

Pierwsze to należy usunąć farbę z felg. Do tego celu używamy "Scansol", "bemixsol", "Paint Remover" czy inne...


Scansol nakładamy w 3-4mm warstwach za pomocą pędzla. Po około 1 min lakier zaczyna "mięknąc" i można go łatwo usunąć.
W Przypadku sprayu pryskamy na powierzchnię przedmiotu, z którego usuwa się powłokę z odległości 25 – 30 cm. Po około 10 – 30 minutach usunąć spęczniałe powłoki.
Operację czasami powtórzyć nawet 3-4 razy w przypadku mocnych lakierów.
Spęczniałe powłoki najszybciej i najłatwiej usunąć bierzącą wodą pod ciśnieniem, tam gdzie nie odejdzie można wspomagać się dosłownie wszystkim - za pomocą giętkiej szpachelki (gumowej wycieraczki), szczotki, wycieraczki (gąbki), rozpuszczalnika etc.

ETAP 2. "SZLIFOWANIE"

Następnym etapem jest szlifowanie wodnym papierem ściernym. 320,600,800,1200,1500,2000, 2500... najlepiej szlifować ręcznie, jest wtedy najlepszy efekt!

Zaczynamy od najgrubszego (320 lub 600) i szlifujemy, zależnie od rodzaju powierzchni, na pokrywach gdzie są mikro nierówności z odlewu po starej farbie, podczas szlifowania mogą nam się pojawiać kropki nieusuniętego lakieru - nie ma rady, walczymy dalej... Zależnie od materiału do polerowania (np pokrywa ma dużo rowków, startujemy od grubszego papieru np 320), przy felgach raczej odrazu można zacząć od 600, chyba że ma dużo tzw "porów"
Gdy już mamy gotową powierzchnię, która już zaczyna świecić, bierzemy papier o mniejszej ziarnistości (600 lub 800), następnie 1200, 1500 i finalnie 2000, po nim można również poszlifować 2500, to polerowanie będzie szybsze i lepsze
( Oczywiście należy pamiętać o wodzie dla papieru wodnego, myciu papieru, a najlepiej węża z bierzącą wodą gdzie sobie dany element będziemy płukać i nasz papier też - inaczej będzie miał właściwości jak zwykły papier ścierny, a na to szkoda czasu bo pracy i tak jest dużo )
Po zakończeniu etapu myjemy elementy polerowane z pyłu, bardzo delikatnie


ETAP 3. "POLEROWANIE"

Przystępujemy do polerowania. Do tego celu używamy pasty Automax lub autosol, pasta tempo kiepsko poleruje aluminim, powiedziałbym, że wogóle się do tego nie nadaje!

Zależnie od kupionego środka postępujemy zgodnie z instrukcją (należy nałożyć preparat i stosowny czas odczekać). W tym czasie możemy nałożyć filc na wiertarkę lub włożyć szmatkę w dłoń
Pamiętajmy o możliwości kupna filca w postaci małego walca lub stożka(zależnie od materiału jaki będziemy polerować, musimy dotrzeć też w różne zakamarki) i polerujemy.


efekty będą widoczne szybko i ucieszą każdego fana swojego pojazdu.


PRZED:

PO:


Po tym etapie można użyć również kostki do polerowania srebra! Kosta do srebra jest twarda i potrzebuje wyższej temperatury, która powstanie z tarcia, więc po prostu nakładami ją bezpośrednio na krążek z filcem (podczas polerowania filc się nagrzewa i na rozgrzanym filcu pasta się rozpuści). Efekt jest po prostu przekozacki.


W Przypadku ubytków aluminium, należy się udać do spawacza aluminium z naszym elementem lub do miejsca gdzie naprawiają felgi, żeby nadlali, a później po wykonaniu powyższych czynności cieszymy się jak dzieci z pięknego odrestaurowanego elementu

Jak dbać o wypolerowane aluminium?

Należy myć myć i jeszcze raz myć mydłem z wodą. I co jakiś czas delikatna polerka elementu. Niestety, żeby ładnie wyglądało trzeba oto dbać! samo się nie wypielęgnuje. Gdy jednak uprzemy się na polakierowanie elementu, to najlepsze jest lakierowanie proszkowe. W Przypadku bloków silnika czy pokrywy zaworów czy innych elementów które się nagrzewają należy pamiętać o farbie termicznej. Jednak po lakierowaniu efekt jest mizerny, aluminium matowieje, więc pozostanie dbanie i pielęgnowanie! Wyczytałem na forum vw, że "Konieczne jest odtłuszczanie kwaśne (np. preparatem Alfideox 76/Alfisid 16) a następnie pomalowanie felg lakierem lotniczym-jest bardzo wytrzymały ma mikropęknięcia co w rezultacie nie daje odprysków."

niektóre zdjęcia pochodzą z forum internetowego forum.vwgolf.pl na którym to użytkownicy chwalili się swoimi felgami

tagi: polerowanie aluminium srebro jak polerować pasta szlifowanie filc


Trochę pierdaczenia i napisane bardzo szczegółowo. Ja jak poleruje, to patrze najpierw jaki jest stopien zniszczenia powłoki alu. Jak nikły, to kupuje ściereczkę do polerowania, papier 1000 i 2000 no i paste. Najpierw robie ściereczą z pasta, potem papierem z pastą, a potem zwykłą flanelą z pastą. Efekt zawsze jest lustrzany. Z tym, ze sa rózne rodzaje alu, jedne się poleruje godzinę, a inne godzinę dziennie przez tydzień.

Trochę pierdaczenia i napisane bardzo szczegółowo. Ja jak poleruje, to patrze najpierw jaki jest stopien zniszczenia powłoki alu. Jak nikły, to kupuje ściereczkę do polerowania, papier 1000 i 2000 no i paste. Najpierw robie ściereczą z pasta, potem papierem z pastą, a potem zwykłą flanelą z pastą. Efekt zawsze jest lustrzany. Z tym, ze sa rózne rodzaje alu, jedne się poleruje godzinę, a inne godzinę dziennie przez tydzień.
a jakbys po drodze zastosowal 1200 1500 2000 i doslownie musnal 2500 to bys zobaczyl co za efekt.

po drugie, najwazniejsze to pasta, i najwazniejsze ze TEMPO robi na ciemno, moge pokazac foty porownawcze.

a najtaniej kupujesz automaxa 4zl za tubke i najlepszy efekt
No teraz mam efekt lustrzany więc jako tako lepszego mieć nie mozna chyba, ze jest jeszcze bardziej lustrzany chrom

Tez robie tempo.


Tempo to kupa bo ma w sobie wosk, nie wiem jak wy możecie polerować automaxem
PS. Polerowanie felgi a gołego aluminium np dolotu to całkiem inna bajka
akurat automax jest jedna z najlepszych past na rynku, ale chetnie poznamy Twoje zdanie na ten temat i wymienimy poglady.

akurat automax jest jedna z najlepszych past na rynku
chyba sobie jaja robisz
Ja używam automaxa tylko do przepolerowania co jakis czas (chodzi mi konkretnie o felgi)
Oto kilka moich prac
http://www.fotosik.pl/sho...054d0f84447d293
http://www.fotosik.pl/sho...93720e5908b13de
jezeli chodzi o gałke to powinienes ja dopracowac. rurka jest bardzo ladna, sproboj ja przeciagnac jeszcze kostka do srebra to zobaczysz jaki bedzie efekt.

PS jezeli znasz lepsza paste biorac pod uwage stosunek efekt:cena , to wrzucaj, te drozsze tez, najlepiej z porownaniem.
Bo jak narazie to nie ja sobie zartuje tylko Ty nie dajac konkretow

PS jezeli znasz lepsza paste biorac pod uwage stosunek efekt:cena , to wrzucaj, te drozsze tez
kojarzysz może jakąś pastę na bazie tlenku glinu?
PS. Fotki są robione przy sztucznym świetle i wychodzą jak wychodzą, niestety dolot i gałka sprzedana
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl