ďťż

Wolf

hej
mam pytanko jak rozwiazac sprawe zeby zamontowac sobie dodatkowe czujniki
temp. oleju i cisnienia oleju i miec mozliwosc w przyszlosci zalozenia chlodniczki oleju
bo widzialem ze montuje sporo osob czujniki oleju na podstawce takiej pod filtr oleju ale tam chyba tylko mozliwosc jest 2 wyjsc a zeby miec chlodniczke oleju??
dzieki za pomoc


W podstawce pod filtr masz 4 wyjscia, takze chlodnice zamontujesz bez problemu.
Zaraz poszperam za podstawka z termostatem, wlasnie dla chlodnicy oleju, bo chyba w re5pect taka mieli

[ Dodano: 2010-06-23, 10:47 ]
no dobra panie fox= ale tam nie ma malych wyjsc na czujniki i tu jest pies pogrzebany, za to w tej gdzie sa wyjscia male, chlodnica oleju nie zda moim zdaniem egzaminu z zycia bo przekroj bedzie za maly i nic to sie nie bedzie chlodzic...

takze moim zdaniem (i sam nad tym kminie) trzeba by zmierzyc czy filtr sie zmeisci i nie oprze o grodz jakby zalozyc podstawke i na podstawke ta oleju dopiero... jedno na drugie..zalozyc sie da tylko czy nie za dlugo, jak bedzie za dlugo trzeba zdemontowac ta seryjna chlodniczke oleju na wode.. i dopiero jedno na drugie i musi dzialaC:D
rzeczywiscie nie zwrocilem na to uwagi panie atom . Zawsze mozna dorobic przejsciowke na 1/8NPT pod te dwa czujniki.

Ja jak kupilem swoja fure to byla zamontowana chlodnica oleju pod te zwykla niebieska podkladke auto gaugana, czy dawala rade, nie powiem, bo kupilem juz bez silnika, niby te 300kucy jakis czas dawalo rade, wiec wydaje mi sie, ze powinno spokojnie dac rade.


Są podstawki co mają 2 przejściówki na mały gwint do czujników właśnie. I nie problemu z montażem zakłąda się podstawkę na fabryczną chłodniczkę oleju i filtr oleju i jeszcze jest miejsce żeby sobie tam coś upchnąć
no tak, bo ja sam tak mam, seryjna chlodnjice oleju na wode, potem podkladka ag na czujniki i potem filtr oleju- ale czy da sie jeszcze przed filtrem dac ta podkladke do chlodnicy oleju ;D...(no a jak ta chlodnica oleju ma mozliwosc jeszcze dorobienia tych wejsc na czujniki to juz calkiem bomba)
ziomy nie mialem zadnej podstawki w łapach i sadze ze zabardzo mic nie bede bo zakupic bede musial przez wysylke wiec potrzebuje konkretnego info jak najlepiej zrobic by w pozniejszym czasie mozna bylo zamontowac chlodniczke oleju
sa jakies gotowe podstawki co by mialy 4 wyjscia dwa na czujniki zapewne ag a dwa na wyjscie na chlodniczke co by nie trzeba drutowac tylko odrazu by wsio gralo lub w zestawie byly jakeis przejsciowki na czujniki zebym nie musial sie z tym bujac i cos dorabiac niewiadomo gdzie ...
wiec najlepiej jakby ktos podesłał cos sprawdzonego , dał jakies foto lub link gdzie mozna kupic itd bede bardzow dzieczny
http://www.allegro.pl/ite...nne_gwinty.html
ja mam taka, ma 4 wyjscia
ja mam te samą i leży jak się patrzy nawet filtr mam ten sam co na foto
no a co z tym wyjsciem na chlodniczke oleju bo chlopaki pisali wyzej ze jesli sa takie same wyjscia jak na czujniki ag to na chlodniczke jest to za male wyjscie ;/ i lipa z podlaczeniem chlodniczki wyjdzie
aaa i niema ten termostatu to jesli ma byc chlodniczka to bedzie konieczne zeby byl, chyba ze olac temat i zakladac tylko czujniki ?
Ja bym na Twoim miejscu zakupił tą podstawkę z 4 takimi samymi wyjściami (pod względem średnicy), zamontował m.in. czujnik temperatury oleju i obserwował. Jak temperatura będzie przekraczać ustaloną przez Ciebie subiektywną granicę to wtedy kombinuj nad chłodnicą oleju.

PS. Dobry olej daję radę do 120 stopni C.
Takie lakoniczne może pytanie - czy chłodniczka, a właściwie wymiennik ciepła olej-woda nie wystarcza zamiast tych całych zabaw z termostatami? Takie rozwiazanie powinno zapewniać w miarę stałą temperaturę oleju skorelowaną z temperaturą wody, chyba olej nie nagrzewa się jakoś wyraźnie szybciej od wody w układzie chłodzenia...

Widze na Allegro, że występuje takie coś:
http://moto.allegro.pl/it...1td_2_1_td.html
To wygląda jak wymiennik, który dałoby się zamontować pod filtr oleju, kwestiia średnic i gwintów... Bo miejsce to raczej jest, od filtra do ścianki jest ze 20cm jeśli nie wiecej

Jak wy kombinujecie z tym olejem dalej? Wypływa otworem pod czujnik spod filtra oleju, leci do chłodniczki i gdzie dalej? Powrót do miski olejowej dodatkowym przewodem, jak przy turbo? Nie za bardzo wtedy spada ciśnienie oleju?

chyba olej nie nagrzewa się jakoś wyraźnie szybciej od wody w układzie chłodzenia...
wogóle nie nagrzewa się szybciej niż woda, tylko spoooooro wolniej

Takie lakoniczne może pytanie - czy chłodniczka, a właściwie wymiennik ciepła olej-woda nie wystarcza zamiast tych całych zabaw z termostatami? Takie rozwiazanie powinno zapewniać w miarę stałą temperaturę oleju skorelowaną z temperaturą wody, chyba olej nie nagrzewa się jakoś wyraźnie szybciej od wody w układzie chłodzenia...

kazde DOHC ma taka w seri

kazde DOHC ma taka w seri

Widzę wymiennik na schemacie układu smarowania, tylko skoro pojawiają się pytania o dodatkowe chłodniczki, to moje pytanie brzmi: Dlaczego? Czy oryginalny wymiennik jest zbyt mało wydajny? W VTECu jest natrysk na denka tłoków, olej dość mocno się tam nagrzewa... To dlatego ludzie montują dodatkowe chłodzenie?
b16a2 z EK juz nie ma tego wymiennika ;p
a w ogole jakie temp oleju macie max? mi przy oporowym pałowaniu nie przekracza 105*C. Motul 8100 5w40
mnie przy pałowaniu 90 z hakiem Castrol 10w40
Motul 5w40 8100 d16z6 0,8 bara - normalna jazda ciągle 80-90*, pałowanie dochodzi do 105* i szybko spada, na torze 2 minuty i 130* a potem ciężko schłodzić... nie jestem zadowolony z tego oleju bardzo ciśnienie spada jak się nagrzeje
Sebas jak to mozliwe że Ci spada cisnienie jak sie nagrzeje?
kruku85, normalnie załóżmy że przy 3000rpm przy 90* mam ciśnienie oleju 3 bary, a przy 130* już tylko 1,2 bara... olej im cieplejszy tym ma gorsze ciśnienie ale lepiej mi się zachowywał mineralny shell 15w40 na dotarciu niż ten motul przereklamowany... też myślę o chłodnicy oleju i zmieniam na 10w60, dawniej jeździłem na takim shellu i był super
ja swoj chyba raz zagrzalem do 110stopni a mam niestety motul 6100 10w40, czlowiek byl mlody i glupi ze zmienil na to. Zobaczymy jak teraz bedzie z temperatura w upalny dzien, bo zalozylm plyte pod silnik.

Co do podkladki, to jesli chcesz miec wszystko p&p elegancko ful wypas itp to poszperaj za kompletem firmy mocal
np tu masz co nieco:
http://97.74.103.94/files/remotef.pdf
http://www.batinc.net/mocal.htm

Sebas jak to mozliwe że Ci spada cisnienie jak sie nagrzeje?

proste - im olej cieplejszy tym rzadszy
Rado zle zrozumialem;) myslalem ze spada tak ze sie swieci kontrolka od smarowania (0,35bara)
foxbox, dobrze pisze z mocalem, ale osobiscie nie widzialem takiej na wyjscia na chlodnice i na wyjscia na wskazniki...

ta ktora pokazujecie niebieska ag.. to jaki ona bedze miala przekroj jak zrobicie wyjscie na chldozenie oleju?? fi2? to smiech i nic nie schlodzi

seryjna chlodniczka- raczej nazwalbym ja nagrzewniczka bo woda gotowa 5 razy wczesniej niz olej... gdzie dopiero olej zaczyna leciec leniwo od 40 w gore a woda na naszym wskazniku juz dawno gotowa do mordowania... za to potem osiaga sobie te 90 i nagrzewa oliwe bo cieplejsza jest od niego (w trasie jak jade te 110 powiedzmy na oleju mam 80 stopni, po lublinie jazda dochodzi nawet do 90, nigdy nie mordowalem zeby przekroczyl 95 ale wiem ze sie da ) i ile prawdy wskazuje ten czujnik?, jest to i dobre i zle wyjscie bo woda sie szybciej robi ciepla i dogrzewa oliwe ale w jakim to stopniu nastepuje i o ile szybciej z nia czy bez..to nie wiem

osobiscie kupilbym mocala i podlaczyl sama chlodnice, czujnik temp oleju wspawal w miske (i tak silnik masz na wierzchu) a czujnik cisnienia oleju poprowadzil z seryjnego czujnika (trojnikiem jak robi sei smarowanie do t)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl